Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 272 záznamů.  začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí
Tmejová, Hana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam TMEJOVÁ, H. Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2013. 69 s. Abstrakt Bakalářská práce "Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí" se zabývá biblioterapií u specifické skupiny osob, kterou jsou drogově závislí. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky z problematiky drogové závislosti, problematiky biblioterapie a zkušenosti při uplatnění biblioterapie u osob s drogovou závislostí pomocí nejčastěji využívaných technik. Práce obsahuje seznamy vhodné literatury s tématem závislostí z různého pohledu. Hlavním cílem práce jsou návrhy vhodných techniky využitelných u osob s drogovou závislostí v biblioterapeutickém programu. Techniky nejsou ověřené v praxi. Cílem této práce je představit biblioterapii a vhodné techniky jako jednu z možností léčby osob s drogovou závislostí. Klíčová slova Biblioterapie, drogová závislost, droga, terapeutická komunita, literatura, technika.
Volný čas v zařízeních pro klienty s nařízenou ústavní výchovou
Dvořáková, Dana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Ohlídková, Blanka (oponent)
Diplomová práce zabývající se volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou má za cíl zjištění a komparaci trávení volného času klientů dvou vybraných zařízení. Teoretická část charakterizuje termíny ústavní a ochranná výchova, včetně historické a současné právní úpravy, postup při jejich realizaci. V rámci školských zařízení uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi vybraným dětským domovem a dětským domovem se školou. Dále seznamuje s charakteristikou volného času a volnočasových aktivit i s dokumenty týkající se volného času. Výzkumná část blíže seznámí s charakteristikami zařízení a respondentů. Interpretuje výsledky získané prostřednictvím kvantitativního výzkumu, při kterém byla použita jako hlavní výzkumná technika polostrukturovaný rozhovor, dále výsledky získané analýzou otevřených otázek a dalších zjištění z rozhovorů. Cílem je analýza volnočasových aktivit klientů ve věku 11-18 let ve vybraném Dětském domově Racek a Dětském domově se školou Sedlec-Prčice a zjištění, jak moc se liší využívání, nabídka, rozsah, obsah, skladba volnočasových aktivit v těchto zařízení. Dále zmapování současné situace týkající se trávení volného času klientů ve dvou typech zařízení, ověření zájmů ve volném čase, jak pestrá a přitažlivá je nabídka činností a dále ověření, zda...
Kvalita života dívek v diagnostickém ústavu pro mládež
Soukupová, Marie ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním konceptem kvality života prostřednictvím zkoumání hodnotového systému dívek v diagnostickém ústavu pro mládež. Teoreticky zaměřené kapitoly pojednávají o problémovém chování v období adolescence, dále se zabývají koncepty hodnot a kvality života a jejich souvislostmi se zaměřením na období adolescence. Práce popisuje rovněž Diagnostický ústav pro dívky v Hodkovičkách a způsoby, kterými zařízení ovlivňuje hodnoty a kvalitu života dívek. Průzkumu se zúčastnilo celkem čtyřicet pět dívek, od patnácti dívek byla získaná komplexní data, která podlehla kvantitativnímu i kvalitativnímu zpracování. Naším cílem bylo zjistit subjektivní pohled na kvalitu života dívek prostřednictvím systému hodnot a určit, zda dochází k ovlivnění hodnot a kvality života v průběhu pobytu v zařízení. Výzkumná zjištění považujeme za uplatnitelná při práci s dívkami nejen v diagnostickém ústavu.
Sekundární a terciární prevence návykových látek
Kurz, Roman ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá nástinem třech základních druhů prevence, které se používají nejen v oblasti návykových látek. Zaměřena je zejména na popis sekundární a terciární prevence. Kromě některé základní terminologie zde najdeme, co ke kterému druhu prevence patří, kdo ji zajišťuje a je zde nastíněna i léčba závislostního chování, která spadá do oblasti prevence. V práci jsou popsány legální i nelegální návykové látky, jejichž nadměrné užívání vede ke vzniku závislosti. Položky pro dotazníkové šetření byly vytvořeny s přihlédnutím ke vzorku respondentů, pro které je dotazník určen. Jedná se o klienty psychiatrické léčebny, kteří se rozhodli svou závislost řešit, mnohdy opakovaně, a mají s návykovými látkami značné zkušenosti.
Systém sociálních služeb zaměřených na integraci Romů v Jihlavě
Schrek, Vítězslav ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podrobně systémem sociálních služeb, které přispívají k procesu sociálního začleňování romské menšiny na území města Jihlavy. Jednotlivé služby analyticky popisuje z hlediska jejich potřeb, zaměření i rozsahu a zasazuje je do kontextu teoretických poznatků o sociální práci a jejím významu pro integraci. Speciálně se zaměřuje na místní vyloučené romské lokality, mapuje jejich současný stav a analyzuje celkovou situaci z hlediska dalšího vývoje souvisejícího s bydlením jihlavských Romů. Součástí práce jsou návrhy na opatření pro zlepšení podmínek života romské komunity v Jihlavě a jejího soužití s majoritou.
Dětský diagnostický ústav
Kašpaříková, Barbora ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ústavní a ochrannou výchovou ve školských zařízeních s akcentací dětského diagnostického ústavu. Hlavní tématem jsou legislativní změny, které se týkají těchto zařízení, tj. změny zákona č. 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s přijetím nového občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) V práci je popisována historie ústavní výchovy, legislativní ukotvení a základní struktura ústavní a ochranné výchovy v České republice. Cílem práce je zejména zmapování důsledků změn, které díky měnícím se zákonům nastaly či v brzké době nastanou. Součástí práce je průzkum prováděný metodou dotazníku. V jeho rámci na dané téma odpovídali zaměstnanci zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.
Vzdělávání Romů v ČR
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 272 záznamů.   začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.