Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazování scény v moderních počítačových hrách
Wilczák, Martin ; Šolony, Marek (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Práce popisuje metody používané pro osvětlování rozsáhlých scén v moderních počítačových hrách. Jsou porovnány možnosti klasického (dopředného) osvětlování a rozšiřující se metoda odloženého stínování. Krátce jsou popsány možnosti vykreslování pomocí metody sledování paprsku. V práci jsou obsaženy i poznatky o vrhaných stínech, částicových systémech a post-processing efektech. Nakonec je navržena architektura pro zobrazování komplexních scén za pomoci XNA a popsána implementace použitá ve výsledné hře.
Lokalizace objektů v prostoru
Šolony, Marek ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
V mnoha oblastech výzkumu se z důvodu relativní finanční nenáročnosti stále více využívají systémy virtuální reality (VR). Tyto systémy umožňují zobrazovat data a zkoumat virtuální světy. Složitější situace nastává tehdy, pokud chce uživatel interagovat se systémem, manipulovat s objekty ve scéně. V této práci navrhujeme optický kamerový systém pro systém VR, který umožňuje snímat pohyb  uživatele a tím zprostředkovat interakci se systémem VR. Zároveň práce popisuje možnost jeho jednodušší kalibrace pomocí korespondujících obrazů 3D bodů.
Online LaTeX editor
Sokol, Miroslav ; Šolony, Marek (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce si kladla za cíl, vytvořit takový editor jazyka LaTeX, který by obstál po boku již existujících řešení. Nabídnout uživateli základ běžný pro editory tohoto typu a navíc přidat funkce, jež z něj udělají unikátní projekt. Vývoj se ubíral směrem přehledného prostředí a naprosto triviálního ovládání. Většina funkcí je dostupných přes jedno kliknutí. Předdefinované šablony se zobrazují ihned i s náhledy a je možné je stahovat se všemi zdrojovými kódy. U nejnutnějších akcí se provádí překreslení celého obsahu stránky. V ostatníchpřípadech jsme využily update panelů pro parciální překreslování obsahu nebo klientský javascript. Díky dostupné archivaci .zip souborů můžeme navíc zpracovávat více souborů najednou. Program je navržen tak, aby bylo možné v jeho vývoji i nadále pokračovat a rozšířit jeho možnosti.
Určení pozice mobilního zařízení v prostoru
Komár, Michal ; Láník, Aleš (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na dostupné možnosti lokalizace na současných mobilních telefonech platformy Android. Zkoumá možnosti lokalizace mobilního zařízení nejen s využitím inerciálních senzorů telefonu, ale také možnosti lokalizace s využitím obrazu integrované kamery. V rámci práce jsou popsána provedená měření dostupných inerciálních senzorů, představen algoritmus vizuální lokalizace a navržen systém využívající obou těchto přístupů.
Automatická tvorba efektu světelného meče
Vagner, Ondřej ; Šolony, Marek (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Efekt světelného meče patří pravděpodobně k nejznámějším filmovým efektů. Jeho vytváření je často velmi časově náročné. Tato práce si klade za cíl automatizaci procesu tvorby efektu světelného meče ve videosekvenci. Klíčovými elementy popsané metody jsou detekce imitace meče a její následné nahrazení požadovaným efektem.
Čtečka Braillova písma
Mezírka, Martin ; Šolony, Marek (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou převodu naskenovaného Braillova dokumentu na text. Nejprve se zaměřuje na samotné Braillovo písmo a princip skenerů. Dále představuje návrh možného způsobu rozpoznávání Braillových dokumentů. Nakonec je umístěn popis implementace programu s přehledem použitých knihoven OpenCV a Qt frameworku. Závěr poskytuje přehled spolehlivosti použitého řešení a diskutuje další možná rozšíření programu.
Procedurální generování města
Hájíček, Lukáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v~ní definovány jednotlivé etapy vývoje města a existující metody sloužící k~jejich provedení. Dále jsou popsány postupy vycházející z~uvedených a použité při implementaci systému schopného generovat města. Výsledný generátor je schopen vytvářet města na základě zadaných parametrů jako hustota ulic.
Stereoskopické řízení robota
Žižka, Pavel ; Šolony, Marek (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí 3D scény s využitím stereovize. Rozebírá metody a postupy pro automatickou detekci korespondujících bodů v obou obrazech a jejich zpětnou projekci do trojrozměrného prostoru. Navržený systém může být využit k navigaci robota ve prostředí tak, aby se dokázal vyhýbat překážkám. Druhá část dokumentu popisuje vybrané komponenty, které byly začleněny do realizovaného robota. Dále jsou diskutovány algoritmy pro hledání cesty v mapě, s důrazem na Voronoiův diagram.
Vývoj "Indie Game"
Zachariáš, Michal ; Šolony, Marek (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem indie game - tedy nezávislé vyvinuté hry. Popisuje důležité momenty v historii počítačových her. Objasňuje pojmy jako zlatý věk videoher a krach herního průmyslu roku 1983. Dále vysvětluje historii a vznik fenoménu indie game . Stručně popisuje některé rozdíly při vývoji nezávislé a komerční hry. V další části uvádí hlavní rysy některých z herních enginů a nástrojů, které lze použít pro tvorbu indie games . Nakonec popisuje návrh a implementaci jednoduchého herního enginu a hry na něm postavené.
Mikroblog pro týmy
Krutiš, Tomáš ; Šolony, Marek (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření mikroblogovací služby pro týmy. Práce popisuje průzkum a analýzu současných mikroblogovacích služeb a nalezení jejich silných a slabých stránek. Na základě analýzy je navržena nová služba, která se soustředí na komunikaci mezi členy týmu. Dále je rozebrána implementace navržené služby a na závěr jsou shrnuta budoucí rozšíření pro vylepšení služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.