Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Testování vybraných grafických aplikací podporujících trasování
Slouková, Anna ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Švecová, Jarmila (oponent)
Cílem práce je porovnat vybraný grafický software vhodný pro trasování bitmapových předloh. K porovnání vybraného softwaru je použito vícekriteriální rozhodování na základě vícestupňového hodnocení vlastností programů umožňujícího dodatečně měnit důležitost jednotlivých kategorií vlastností dle preferencí konkrétního uživatele. Za účelem porovnání trasovacích schopností programů je dále nadefinována zkušební grafika skládající se z deseti vzorových předloh určených k trasování.
E-learning applications as a support for knowledge management in a company
Latiak, Martin ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Práce analyzuje vztah mezi e-learningem a řízením znalostí. Popisuje možnosti praktické aplikace tohoto vztahu z hlediska podpory znalostního managementu ve firmě. Zkoumá teoretické základy e-learningu a knowledge managementu. Práce se zaobírá taky způsoby tvorby, šíření a využití znalostí. Hledá průnik mezi metody, cíly a nástroji užívanými v rámci elektronického učení a řízení znalostí. Zkoumá možnosti využití konkrétních e-learningových aplikací, prezentuje relevantní statistické údaje a v závěru pojednává o možnostech řešení e-learningu v závislosti na velikosti společnosti.
Tvorba a provozování e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser
Havel, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou a provozováním e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser, firmy StringData s.r.o. Cílem práce je otestovat jednotlivé části vývojového i životního cyklu e-kurzu v tomto prostředí, diskutovat a upozornit na dílčí klady i nedostatky a na závěr zhodnotit použitelnost a konkurenceschopnost aplikace, případně navrhnout možná vylepšení. V teoretické části práce obsahuje úvod do problematiky e-learningu, nastínění výhod a nevýhod oproti klasickému způsobu výuky a v několika úrovních rozebrané požadavky uživatele na aplikaci, zajišťující tvorbu a řízení e-learningového kurzu. V praktické části práce je podle předem nastavených způsobů prostředí BeeWiser otestováno a zhodnoceno.
Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR
Volfová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Švecová, Jarmila (oponent)
Hlavní část bakalářské práce ?Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR? je rozdělena na tři kapitoly ? teorie digitálních knihoven, digitální knihovny v zahraničí a digitální knihovny v ČR. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti digitálních knihoven, funkcionalita digitálních knihoven, standardy a problematika autorského práva. Druhá část popisuje deset zahraničních prosperujících knihoven a ze srovnání jejich jednotlivých charakteristik jsou vyvozeny aktuální trendy v tomto oboru. Ve třetí části je zhodnocena situace v ČR a jsou popsány existující projekty. Podrobně je popsána digitální knihovna Dilleo. V závěru této kapitoly se nachází porovnání zahraničních iniciativ a trendů s českou knihovnou Dilleo a doporučení pro její další rozvoj.
Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.
Analýza výuky základu informatiky na vysokých školách v CR
Filip, Alexandr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základních kurzů informatiky na vysokých školách v ČR. Předmětem porovnání je 20 vysokých škol ekonomického zaměření. Práce nejprve vymezuje pojem ?Informatická gramotnost? a uvádí požadavky, které jsou kladeny na informaticky gramotného člověka. Poté toto vymezení rozšiřuje na studenty vysoké školy a požadavky, které jsou na tuto specifickou skupinu kladeny vzhledem k náročnějšímu studiu a budoucímu uplatnění v praxi. Vzniká tak pojem ?Vysokoškolská informatická gramotnost?. V analytické části jsou popsány a hodnoceny jednotlivé kurzy z hlediska stupně naplnění předem definovaných úrovní gramotnosti a to vzhledem k obsahu, intenzitě vyučování, zpusobu zakončení, využití e-learningu a vyučování aplikací podnikové a obchodní informatiky. Závěr obsahuje shrnutí hodnocení a formulaci doporučení pro zlepšení úrovně výuky.
Podpora hudební improvizace ve světě OSS
Nosek, Aleš ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Nezbytným vybavením každého muzikanta, který se učí improvizovat, je automatický hudební doprovod. V současné době existuje více programů, jež umožňují hudební doprovod podle za- daného sledu akordů vygenerovat. Tato bakalářská práce ukazuje možnosti, které hudebníkům nabízí komerční a svobodný software. Dále je zde podrobně rozebrána vnitří struktura programu MMA a implementace nové funkcionality v jazyce Python.
Využití e-learningu ve výukovém procesu na univerzitách v ČR
Rut, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Alena (oponent)
Práce se zabývá rozšířením e-learningu na univerzitách a vysokých školách v České republice. Cílem je zmapovat situaci na českých univerzitách, upozornit na kritické faktory zavádění e-learningu a navrhnout jejich řešení. Provedený průzkum odpovídá na otázky, jaký LMS univerzita používá, jak se přistupuje k tvorbě elektronických kurzů, kolik učitelů se zapojuje do jejich vývoje, kolik pedagogů možnosti e-learningu využívá a kolik studentů projde e-kurzem. Univerzity jsou srovnávány pomocí vybraných ukazatelů. V poslední kapitole jsou uvedeny nejpodstatnější problémy, kterými by se škola měla při zavádění a následném rozšiřování elektronického vzdělávání zabývat.
Řešení e-learningových aplikací v prostředí MOODLE
Zakál, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Plecháč, Jan (oponent)
Práce pojednává o e-learningovém řešení postaveném na klíč se zaměřením na výuku cizích jazyků. V úvodních pasážích je ve stručnosti probrána problematika e-learningu se zaměřením na popis klíčových standardů (SCORM) a používaných nástrojů (LMS). Dále je do detailů rozebrán opensourcový LMS MOODLE. Následující kapitoly se zabývají tvorbou výukového obsahu. Tato část práce je postavena na popisu systému, který se využívá v praxi ve společnosti LANGMaster. Závěrečné kapitoly pak na případové studii demonstrují, jak lze celé řešení na klíč postavit. Vše je předvedeno na hypotetické poptávce podniku po řešení na klíč.
Analýza rozsahu služeb a informačních zdrojů databáze Media Search a TAM-TAM
Řezáč, Miroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvořit jednotný a ucelený popis informačního zdroje ? mediální databáze Media Search. Práce se rovněž zabývá srovnáním databáze s jiným webovým archivem článků - s databází TAM-TAM. První část práce popisuje vzhled a ovládání webového rozhraní mediálního archivu Media Search. Detailním způsobem se věnuje jednotlivým funkcím a může posloužit jako náhrada uživatelské příručky. Prostřední část je věnována vyhledávání v archivu, popisu jednotlivých operátorů a uvedení několika příkladů jak jednoduchých, tak i složených dotazů. Poslední část bakalářské práce je věnována srovnání databáze Media Search s konkurenční databází TAM-TAM. Demonstruje úroveň jednotlivých služeb v porovnání s konkurencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šedivá, Zoja
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.