Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvuková stopa
Švarcová, Johana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; ŠERÝ, Ladislav (oponent)
Zajímá mě autonomie zvukové stopy v rámci filmového celku, její vlastnosti a specifika ve vztahu k chybějícímu filmovému obrazu, nebo zvuková stopa u filmů téměř bez obrazu, kdy obraz ustupuje a přenechává filmový prostor zvuku. Film je dnes běžně vnímán jako audiovizuální médium, ve kterém většinový pohled upřednostňuje obraz před zvukem. Jinými slovy, obraz je ve filmu většinou vnímán jako popředí, jako hlavní plán a zvuková stopa jako pozadí, jako něco doplňujícího. Z tohoto pohledu mě tedy zajímá to, co je pro běžného filmového diváka "skryto" v pozadí filmového obrazu. Pro lepší pochopení, Kim Cascone toto zaostření na pozadí popisuje ve svém textu The Aesthetics of Failure následovně: Základní kompozice pozadí je tvořena z informací, které přefiltrujeme při zaostřování na to, co nás bezprostředně obklopuje. Informace ukryté ve "slepém bodě" našeho vnímání obsahují světy, které objevíme až tehdy, když na ně soustředíme pozornost. Část práce věnuji analýze filmu Víkend (Wochenende, 1930), režie Walter Ruttmann. V textu se také okrajově věnuji dílům, které prozkoumávající hranici vizuality (např.: Malevič - Černý čtverec?).
Dokudramatické aspekty seriálové tvorby Československé televize v období sedmdesátých a osmdesátých let
Kohoutová, Rozálie ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá žánr dokudrama využívaný komunistickou propagandou v období tzv. normalizace. Popisuje úlohu Československé televize v období pražského jara a její následný význam pro režim ustanovující se po roce 1968. Z hlediska dokudramatické formy, historického obsahu a manipulace s fakty jsou nahlíženy tři seriály vzniklé během tohoto období: Třicet případů majora Zemana Gottwald Povstalecká historie Zaměřuji se hlavně na vztah historických faktů a dokudramatického zpracování a v kapitole Závěr se zamýšlím nad všeobecným významem televizní tvorby pro vytváření historie a novodobých mýtů.
Dostupnost cestování a jeho vliv na tvor bu
Doležálková, Klára ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; DOLANOVÁ, Lenka (oponent)
To, jak se svět zmenšuje a my se můžeme dostat na jeho druhý konec hned zítra, ovlivňuje proces tvorby. Nejen, že někteří umělci existují téměř jen z grantů, které posbírají po různých zemích, ale také umění vzniklé "na cestě", např. různé cestovní deníky, nabývá na objemu. Může se někdo vcítit do každodennosti lidí (a vytvořit o ní záznam), jejichž prostředí nezná, třeba jen za tři měsíce?
Podobnost a zobrazení
Kliment, Jáchym ; CZUMALO, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠERÝ, Ladislav (oponent)
Práce je zaměřena na sledování podobnosti, hledání stejného a jiného, vlastního a cizího. Nejprve zvažuje analogii a komparaci v komplexním pojetí se zaměřením na filosofii, logiku, matematiku a lingvistiku. Zároveň vnímá podobnost v blízkém propojení k zobrazení a obrazu, sémiotice, ikonologii, ikonografii, fotografii a procesům ? pojmům s tím spojeným, jako: mimésis, reference, reprezentace, transformace, simulace, virtualita a hyperrealita. V závěrečné části uvádí podobnost a její působení v případech typologie, identity (originálu a kopie), vnímání autenticity a funkce paměti. Jako klíčové vnímá: ne-kauzalitu podobnosti, analogii proporcionality v kontrastu s analogií proporce, myšlení obrazem a funkčnost paměti, podobnost jako základní moc obrazu a transformaci jako zásadní formu zobrazení.
Tektonika artificiálního chaosu neboli dramaturgie děl napodobujících ch aos aneb strašlivá masturbační fantasie Paridova
Hakl, Vilém ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; ŠERÝ, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá uměleckými díly, jejichž stavba vykazuje rysy chaosu. Hovoříme o nich jako o dílech napodobujících chaos. V centru našeho zájmu je POETIKA CHAOSU, neboli konkrétní postupy, jimiž se toto napodobování (mimesis) realizuje. Poetiku chaosu hledáme i formou vyprávění, jakéhosi groteskního anti-mýtu o Paridovi a bohyni chaosu Eris - obraz tří bohyň souzených Paridem je pro nás obrazem přerodu pro-chaotické formy (otevřené) ve formu proti-chaotickou (uzavřenou). Šíři našeho tématu dokládáme i příklady z hudby a výtvarného umění, soustředíme se však na film a literaturu. Proto naši práci uzavírají rozbory dvou děl, jejichž stavbě chaos dominuje. Prvním je román SPAS a druhým je film ASTENICKÝ SYNDROM.
Reflection of world in virtual infinity
Krutský, Dominik ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Relation between humans and latest technical principles are forming rignt now. From my point of view, supported with literature are these fatal changes, interrelated just with formation total surroundings of virtual world, very often disregarded. In history overview, was art the major "record" in which the image of human being was best descirbed for current observers same as for next generations. The work should not find out a final solution for this complicated phenomen. Reason for choosing theme - Reflection of world in virtual infinity - is just my need to confront this question.
Konec světa - hledání struktury
Dodova, Borjana ; Ryšavý, Martin (vedoucí práce) ; Šerý, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá katastrofickým myšlením v~širším společensko-kulturním kontextu. Vytváří paralely mezi fyziologickým, politickým a uměleckým pohledem na krizové situace. Jako konkrétní případ možného konce světa je detailněji zkoumána Studená válka. Text popisuje spojitost mezi improvizací a postmoderním uvažováním.
Loď, prosím, "Hromoklín"
Voříšek, Vladimír ; Šerý, Ladislav (vedoucí práce) ; Bregant, Michal (oponent)
Loď. Slovo.Slovo. Slovo...............
Antonin Artaud a film
Hansalová, Hedvika ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Šerý, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá vztahem Antonina Artauda k celé oblasti filmu v jeho počátečním období, který nenašel naplnění. Neexistuje žádný dokončený a definitivní tvar ve smyslu filmového záznamu, o který by bylo možné se opřít. Charakter Artaudových vizí a výlučnost jeho myšlení znemožnili realizaci čehokoliv, o co usiloval. Je to práce o tom, co není...
Dance video film - jazyk ve filmech fyzických divadel
Godovič, Marek ; Šerý, Ladislav (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se pokouší zkoumat specifický filmový jazyk v tanečních video filmech. Zaměřuje se na mimotaneční inspirace, způsob práce se slovem, pozastavuje se nad existencí resp. neexistencí scénářů ? scénosledů u přípavy tanečního filmu. Práce se snaží konfrotovat tři rozdílné cesty vyjádření tance filmeme reprezentované třemi významnými evropskými soubory DV 8, Rosas a Ultima Vez a jejich díly The Cos of Living, Fase, Four movements to the Music of Steve Reich a The Blush. Všechny tři mají svou verzi hranou resp. tančenou v divadelním prostoru, všechny tři nejsou prostou adaptací divadelní verze, všechny tři se staly plnohodnotnými filmovými díly v žánru tanečního filmu a přesto jsou formou přístupu a intenzitou práce odlišné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Šerý, Lubomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.