Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřebitelské preference při výběru ubytovacích zařízení
Jeřábek, Petr ; Šánová, Petra (oponent) ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce)
Abstrakt Název: Spotřebitelské preference při výběru ubytovacích zařízení Cíl práce: Zjistit pomocí dotazníkového šetření spotřebitelské preference potenciálních zákazníků při výběru ubytovacích zařízení a navrhnout doporučení pro podnikatelské subjekty v uvedené oblasti. Metoda: Popisná analýza, pozorování, dotazníkové šetření Výsledky: Výsledky naznačují preference potenciálních tuzemských klientů ubytovacích zařízení a povedou k návrhům doporučení pro podnikatelské subjekty v oblasti ubytovacích služeb cestovního ruchu. Klíčová slova: cestovní ruch, hotel, marketing, služby, reklama, ubytování
Spotřebitelské chování v oblasti sportovní a zdravé výživy
Juřík, Aleš ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zajímá chováním spotřebitelů v oblasti sportovní a zdravé výživy. Jejím cílem je identifikace základních aspektů spotřebitelského chování v dané oblasti. V práci je popsána problematika chování spotřebitelů této kategorie, jsou rozebrány faktory působící na spotřebitele a je zpracována nabídka produktů a jejich výrobců a prodejců. Pro dosažení cíle bylo provedeno dotazníkové šetření. Zpracované výsledky tohoto šetření diskutují problematiku spotřebitelského chování a preferencí spotřebitelů sportovní a zdravé výživy a faktory na ně působící. Na základě dotazníkového šetření jsou formulována doporučení pro výrobce a prodejce zdravé a sportovní výživy.
Uplatnění vybraného produktu ve školních jídelnách
Vodička, Jan ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Práce je zaměřena na zájem spotřebitelů v dané lokalitě o nový produkt, kterým je čerstvě pokrájené jablko, v hygienickém sáčku s trvanlivostí 12 dnů. Metodika vlastní práce spočívá ve vytvoření a vyhodnocení dvou dotazníkových šetření, kterých se zúčastnilo 69 zástupců škol a 116 rodičů dětí ve věku od 3 do 15ti let. Výsledky šetření, které se týkalo především škol ukázalo, že školy nemají možnost nabídnout dětem čerstvé, umyté, hygienicky připravené ovoce určené přímo ke konzumaci na výletech, sportovních akcích atd., z tohoto důvodu by byly ochotny tento nový produkt dětem zakoupit. Dotazníkové šetření, které se týkalo rodičů dětí, ukázalo, že rodiče neshledávají množství a výběr ovoce a zdravých potravin ve škole jako dostačující, proto by chtěli, aby se tento výrobek nejvíce prodával ve školních bufetech a svačinových automatech.
Spotřebitelské chování při nákupu regionálních potravin
Kopecký, Ondřej ; Šánová, Petra (vedoucí práce)
Práce se bude zabývat zhodnocením programů na podporu potravin.
Zahraniční obchod s tuzemskými destiláty
Dolanský, Matěj ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Dědina, Daniel (oponent)
Dovoz nebo vývoz zboží do zahraničí se může zdát jako jednoduchá záležitost. Tyto formy zahraničního obchodu však závisí na množství okolností, za kterými stojí celá řada průzkumů a analýz. Cílem práce je vytvoření a zhodnocení obchodního případu dané komodity do vybrané země. Vlastní část práce využívá zejména metody sběru dat prostřednictvím nestandardizovaných rozhovorů s osobami, které se tématem zabývají. Kromě této metody bylo využito také sběru dat z odborné literatury, odborných článků zabývajících se problematikou a internetových zdrojů relevantních institucí. Výsledkem práce je přehled faktorů, které je zapotřebí zohlednit při vstupu na zahraniční trh. Mezi tyto faktory patří například výběr vhodného produktu a země, do které export proběhne, právní úprava této země, informace o možné konkurenci, znalost distribučních kanálů, zvolení vyhovujícího marketingu a jiné.
Vliv vnímání značky a původu piva na spotřebitelské chování
Vavřincová, Dominika ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vliv vnímání značky a původu piva na spotřebitelské chování. Teoretická část práce se nejprve věnuje charakteristice piva, historii pivovarnictví a výrobě piva. Navazuje část orientovaná na současný pivní trh z hlediska nabídky a poptávky v České republice s ohledem na stávající pivní sortiment a nejprodávanější značky piva v tuzemsku. Následně je v práci charakterizováno chování spotřebitelů při nákupu piva a hlavní faktory, které konzumenty při nákupu piva ovlivňují. Vlastní část práce je založena na základě dotazníkového šetření provedeném mezi spotřebiteli piva. Cílem vlastní práce je vyhodnotit vliv vnímání značky, kvality a původu piva na spotřebitelské chování v České republice. Na základě výsledků šetření jsou v závěru práce navrhována doporučení pro prodejce a producenty.
Trend obchodu pivem
Kolář, Petr ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Trendy obchodu s pivem identifikuje proměnné, které mají vliv na spotřebu piva, a predikuje trend obchodu s pivem v České republice v kontextu světového vývoje. K dosažení výsledků byl využit lineární ekonometrický model, který pomocí Metody nejmenších čtverců stanovil velikost a směr působení jednotlivých proměnných na spotřebu piva. Na základě verifikovaného modelu je provedena aplikace modelu a pomocí SW Gretl je spotřeba piva predikována na období 3 let. Největší vliv na spotřebu piva má jeho produkce, dále pak nominální mzda (očištěná o inflaci) a nelze opomenout také vliv ekonomické krize. Předpovězené hodnoty jsou ovlivněné doznívající ekonomickou krizí, neboť hodnoty pro rok 2015 jsou vyšší než spotřeba piva v témže roce o 3 l. Doznívající ekonomická krize tak má vliv v roce 2015 na spotřebu piva a během roku 2016 by se tato závislost měla vytratit. Trend spotřeby piva bude rostoucí na úroveň 146 l na osobu za rok.
Vliv současné úpravy značení potravin na nákupní rozhodování spotřebitele
Erlebach, Jan ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje hlavním aspektům nákupního chování spotřebitelů a využití sledovaných známek kvality u potravin. Cílem je identifikovat znalost a míru využití systému informací poskytovaných k označování potravin a vliv vybraných potravinových značek na nákupní chování českých spotřebitelů. Dílčím cílem je pak provedení praktického ověření správnosti a úplnosti značení na vybraném vzorku potravin. V rámci metodologie je použita metoda popisu, komparace, analýzy a syntézy a dále metoda kvantitativního výzkumu - formou standardizovaného dotazníku. Provedená šetření mimo jiné potvrdila souvislost mezi výběrem a nákupem potravin s logy kvality a původu a znalostí nového potravinovém značení, naopak nebyla prokázána souvislost mezi novým značením a četností nákupů a ani souvislost mezi nákupem potravin podle jejich vzhledu a informací na obalech a novým potravinovým značením. Závěrem jsou navržena doporučení a směry ke zlepšení možností využití potravinového značení.
Zahraniční obchod s tuzemským vínem
Brzák, Ondřej ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Dědina, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací a zhodnocením zahraničního obchodu společnosti BRUMOVÍN CZ s. r. o. se zahraničním obchodem České republiky v oblasti nákupu a prodeji vína na společném trhu. Syntézou teoretických poznatků z odborné literatury bylo zajištěno prostředí pro porozumění následné analýzy trhu s vínem v ČR. Vzájemnou spoluprácí se společností BRUMOVÍM CZ s. r. o. bylo umožněno vytvořit analýzu obchodu a nákupu vína na společném evropském trhu a diskuzi o příčinách hospodářského růstu či propadu, které jsou způsobeny interním nebo externím působením.
Nákupní chování spotřebitelů preferující veganství
Kele, Michal ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou spotřebitelského chování konzumentů potravin v souvislosti s preferencí veganské stravy. Je zde charakterizován vliv veganství na nákupní chování spotřebitele, zachycen vývoj trhu veganských potravin, zmapován sortiment veganských potravin v České republice (konkrétně sortiment rostlinných alternativ masa, masných výrobků, mléka a mléčných výrobků) a zhodnocena jeho nabídka v maloobchodní síti. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou zjištěny základní aspekty spotřebitelského chování veganů a "běžných" konzumentů (neveganů), porovnány diference mezi těmito spotřebiteli a je identifikována poptávka po konkrétních veganských potravinách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.