Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elastohydrodynamic lubrication of elliptical contacts
Hodás, Ladislav ; Vaverka, Michal (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Principal intention of this thesis is comparation of given equations for minimal and central thickness of elastohydrodynamical lubricant film at elliptical contact between smooth rubbing faces in regular isothermal conditions. Thereinafter, possible approaches to assessment of thickness of lubricant film and verification of their validity via experiment are trashed out.
Studium chování elastohydrodynamicky mazaných kontaktů strojních částí s nehladkými povrchy
Zapletal, Lukáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem softwarové aplikace pro výpočet kontaktního tlaku v elastohydrodynamicky mazaném kontaktu s účelem využití dat předem získané tloušťky mazacího filmu. Úvodní část obsahuje krátký přehled metod používaných pro studium tloušťky mazacího filmu a kontaktního tlaku. Vlastní práce obsahuje řešení kontaktního tlaku z předem získané tloušťky mazacího filmu, popis vyvinutého softwaru a rozbor algoritmu použitých k jeho sestavení. Poslední část se věnuje ověření algoritmu, aplikaci softwaru na výpočet kontaktního tlaku na nehladkém povrchu a analýze získaných výsledků. V závěru je uvedeno shrnutí a možné uplatnění softwaru v praxi.
Výpočty kontaktního tlaku z experimentalně určené tloušťky mazacího filmu
Kozel, Lubomír ; Hartl, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem kontaktního tlaku z tloušťky mazacího filmu pomocí metody konečných prvků (MKP). V rámci práce byly provedeny výpočty týkající se nekonformních povrchů za podmínek elastohydrodynamického mazání. Simulace byly provedeny pro kontakt disk s kuličkou, a to jak s leštěným povrchem, tak i s povrchem obsahujícím mikrovtisk. Algoritmus výpočtů byl proveden tak, aby tvorba modelu geometrie, zadání okrajových podmínek a uložení výsledků bylo provedeno parametricky. Díky tomu se při změně vstupních dat, rozlišení, geometrie, atd. změní pouze několik parametrů a je možno výpočet opakovat.
Mazání vznětových a zážehových motorů
Krejčí, Tomáš ; Vaverka, Michal (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání v oblasti mazání vznětových a zážehových motorů, maziv a vymezením trendů. V první části naleznete obecné pojednání o principu vnitřního spalování, konstrukci vznětových a zážehových motorů. V dalších částech naleznete popis mazacího systému motorů a jeho částí, dále popis jednotlivých typů mazání a jejich výskyt na součástech motoru a posléze je pozornost zaměřena na motorové oleje a pohled na současný stav.
Výškový sklad pro lakované karoserie
Bachorík, Patrik ; Vaverka, Michal (oponent) ; Vašek, Lubomír (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh výškového skladu pre nalakované karosérie so zameraním na problematiku dopravníkových trás a jeho začlenenie do stávajúceho materiálového toku v spoločnosti Škoda Auto a.s.. Boli navrhnuté a popísané tri varianty návrhov skladu pre lakované karosérie. U nich bol vykonaný časový rozbor vyskladnenia karosérie. Práca bola ukončená komplexným zhodnotením všetkých variantov na základe zvolených kritérií, z ktorého bol určený najlepší. Ten bol bližšie spracovaný vo výkresovej dokumentácií.
Pohonný a brzdový systém motorového vozu železnice pro muzeum průmyslových železnic
Gerec, Matúš ; Vaverka, Michal (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom pohonného a brzdového systému úzkorozchodného motorového vozňa železnice. Je vypracované riešenie hydrostatického pohonu. Ďalej je navrhnutý hydraulický obvod pojazdu a zvolené všetky komponenty. V práci je taktiež navrhnutý koncept uloženia pohonného systému v ráme motorového vozňa a prevedenie brzdového systému.
Inteligentní řídící metody v automatizaci procesů řízení stavebních strojů
Vaverka, Michal ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití inteligentních metod při řízení stavebních strojů na bázi GPS (DGPS) v kombinaci s využitím laserové nebo ultrazvukové technologie. Podrobněji je rozebráno zejména řízení pomocí robotické totální stanice a 3D řízení zahrnující digitální model staveniště. Nové trendy řízení jsou aplikovány zejména na vibrační válce, u kterých se zohledňuje i dosažení dostatečné míry zhutnění na základě on-line informací o stavu podloží.
Inteligentní řídící metody v automatizaci procesů řízení stavebních strojů
Vaverka, Michal ; Kopecký, Zdeněk (oponent) ; Voštová, Věra (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití inteligentních metod při řízení stavebních strojů na bázi GPS (DGPS) v kombinaci s využitím laserové nebo ultrazvukové technologie. Podrobněji je rozebráno zejména řízení pomocí robotické totální stanice a 3D řízení zahrnující digitální model staveniště. Nové trendy řízení jsou aplikovány zejména na vibrační válce, u kterých se zohledňuje i dosažení dostatečné míry zhutnění na základě on-line informací o stavu podloží.
Skidová dopravníková technika
Fajkus, Pavel ; Vaverka, Michal (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá plánováním dopravníkové techniky ve svařovně v Kvasinách a koncepčním návrhem stohovacího zařízení pro skidy. Zpráva obsahuje přehled dopravníkové techniky používané ve Škoda Auto a.s., popis procesu plánovaní propojení linky z nové haly do stávající haly, návrh konstrukčních variant stohovacího zařízení, silový rozbor zatížení mechanismu, výsledné vnitřní účinky a kontrolu metodou konečných prvků (MKP) vybraných komponent.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.