Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role rodičů při rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku
Sukdoláková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického typu se zaměřením na logopedii. Konkrétně se zabývá rolí rodičů při rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V úvodní kapitole teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku s ohledem na vývoj motorických schopností, kognitivních procesů a sociálních dovedností. Druhá kapitola podrobněji rozebírá problematiku komunikačních schopností dětí v předškolním věku. Jsou zde zahrnuty rizikové faktory vývoje řeči, nejčastější narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku a možnosti logopedické intervence. Třetí kapitola je věnována rodinnému prostředí v souvislosti s jeho vlivem na rozvoj komunikačních schopností dítěte. V této kapitole jsou popsány výchovné styly, rizikové faktory rodinného prostředí a možnosti podpory vztažené na vývoj řeči dítěte. V praktické části diplomové práce jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem byla analýza přístupu rodičů k rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku. Jedná se tedy o výzkum kvantitativního charakteru. Dílčí cíle praktické části diplomové práce si kladly za úkol zjistit, zda a z jakých zdrojů si rodiče aktivně zjišťují informace o vývoji řeči, zda a jakými způsoby vývoj řeči...
PROSTOROVÁ TVORBA V MŠ SE ZAMĚŘENÍM NA VYUŽÍVÁNÍ NEJROZMANITĚJŠÍCH MATERIÁLŮ.
SUKDOLÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá prostorovou tvorbou dětí v mateřské škole s využíváním nejrozmanitějších druhů dostupných materiálů. Je zde vytvořený zásobník dvaceti výtvarných námětů a technik prací s různými materiály vhodných pro prostorovou tvorbu předškolních dětí. V teoretické části je celkem pět kapitol. V kapitolách je charakterizována dětská tvořivost a její způsoby rozvíjení pomocí materiálů, smyslové vnímání, poznávání dětí, objevování tvarů, hry s prostorem a rozvíjení prostorového myšlení dítěte. Dále základní rozdělení materiálů vhodných pro výtvarnou činnost, popis metodiky a přípravy činností pro práci s dětmi. Praktickou část tvoří zásobník dvaceti výtvarných námětů, které jsem si sama vymyslela a ověřila v praxi. Je zde uvedena charakteristika třídy a detailní popis výroby námětů. Tyto popisy upřesňují použitý materiál, postupy práce, motivační činnosti, které výtvarné práci předcházely, fotodokumentaci nebo nákresy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.