Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 370 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Letecký motor
Kalugin, Ivan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu hnacího ústrojí pro plochý letecký zážehový šestiválcový motor o výkonu 102 kW. Dále rozborem vyváženosti pro dané uspořádání motoru a pevnostní kontrolou rozvidlené ojnice.
Topologická optimalizace držáku řízení
Ženčák, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem držáku řízení pro závodní vozidlo kategorie Formule Student s pomocí topologické optimalizace a analýzou tohoto návrhu. Cílem práce je seznámit se s problematikou použití topologické optimalizace a získané vědomosti aplikovat na návrh náhrady domku kuželové převodky řízení a držáku převodky řízení.
Návrh brzdového pedálu
Oravec, Peter ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom brzdového pedálu vozidla Formula Student. V úvodnej časti práce sa pojednáva o jednotlivých častiach brzdových systémov osobných automobilov. Hlavným bodom práce je určenie pedálového pomeru tak, aby na pedál pôsobila optimálna ovládacia sila. Pri návrhu pedálu sa dbalo na zachovanie nízkej hmotnosti a na funkčnosť pedálu. Konštrukčný návrh ramena bol analyzovaný metódou konečných prvkov a podľa potrieb upravovaný.
Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru
Farka, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Od počátku automobilového průmyslu již uplynula spousta let a na vlastnosti vozidel i všech jeho součástí, především motoru, je kladen stále větší a větší důraz jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska výkonu a ekologie. Výkon spalovacího motoru spolu s řadou dalších vlastností vozidel je měřen na válcových dynamometrech. Cílem práce je tedy popis a rozbor vyráběných dynamometrů, zkoušek, které na nich jsou prováděny, a také samotné měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. V závěru už je pouze uvedeno zhodnocení dopadu zkoušek na automobilový průmysl.
Návrh zkušební kabiny pro testy vysokotlakých čerpadel za snížené teploty
Škývara, Tomáš ; Čáp, Jaroslav (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem zkušební kabiny pro testy vysokotlakých čerpadel za snížených teplot. Cílem práce je navrhnout chladicí systém a zkušební komoru. Chladicí systém musí být dostatečně dimenzovaný na uchlazení požadovaného výkonu a komoru je nutné umístit do již existující zkušební stanice. V práci je zpracován analytický výpočet tepelné bilance, přičemž některé části byly ověřovány i simulacemi v programu ANSYS. Druhá část je zaměřena především na konstrukční stránku návrhu zkušebního boxu. Práce je určena pro praktické využití ve společnosti BOSCH Diesel s.r.o. v Jihlavě.
Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule
Niesner, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Hlavními vodítky při návrhu rámové konstrukce studentské formule jsou pravidla a specifikace soutěže Formula Student. Diplomová práce pojednává o bezpečnostních a konstrukčních požadavcích na rám a také o požadavcích na uchycení motoru, jednotlivých náprav, diferenciálu zadní nápravy, sacího a výfukového systému motoru, palivové nádrže, ovládacích prvků atd. V závěrečných částech diplomové práce je provedena analýza maximálního stavu napjatosti rámu pod zatížením a vypočtena celková torzní tuhost rámu. Celková torzní tuhost rámu je porovnána s rámem Formule Ford a s jinými variantami rámu Formule Student.
Simulace nárazu vozidla na dolní končetinu chodce
Jaška, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je simulace nárazu lidské nohy na systém čelní ochrany automobilu. V úvodní části práce uvádí požadavky kladené na soudobé prvky pasivní bezpečnosti s ohledem na mírnění následků srážky vozidla a chodce, dále je práce zaměřena na konstrukci impaktoru lidské nohy, jeho certifikaci statickými a dynamickou zkouškou, vlastní simulaci nárazové zkoušky a její vyhodnocení. Vytvořený model a postup simulace je zpracován dle aktuálně platných předpisů a požadavků příslušných evropských norem a postupů Euro NCAP.
Viskózní tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru
Bůžek, Václav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se věnuje návrhu hnacího ústrojí čtyřdobého řadového čtyřválcového vznětového motoru a analýze vlastního a vynuceného torzního kmitání klikové hřídele pro zjištění vhodných parametrů viskózního tlumiče torzních kmitů. Součástí je i konstrukční návrh hlavních rozměrů tlumiče. Dále je popsáno řešení únavové bezpečnosti klikové hřídele postupem využívajícím MKP. V závěru jsou porovnány výsledky varianty s tlumičem a bez něho a provedeno zhodnocení celé práce. Součástí jsou také výkresy klikové hřídele a viskózního tlumiče torzních kmitů.
Návrh kola vozidla Formule Student s využitím kompozitních materiálů
Jelínek, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je krokem ke zlepšení výkonu monopostu Formule Student v rámci týmu TU Brno Racing Vysokého učení technického v Brně. Detailní rešerše, zaměřená na lehká automobilová kola a vhodné materiály, je pouhým základem této práce. Jejím těžištěm je výběr konceptu lehkých vozidlových kol, konstrukce nového návrhu a jeho zatížení pomocí metody konečných prvků. Vstupní data pro simulace zatížení jsou předmětem detailně vypracované analýzy účinků působících na vozidlo. Vývoj kola je určen pro novou generaci závodního monopostu Dragon 7. Za nejlepší volbu je s ohledem na požadované vlastnosti zvolen koncept kol s využitím kompozitních materiálů. Byl vytvořen kompletní CAD model nového kola. Následně byl přetvořen ve výpočtový model a vystaven zátěžovým simulacím. Výstupní hodnoty analýzy jsou porovnány s jednou z nejlepších alternativ kol na trhu. Výsledky potvrdily potenciál tohoto projektu a byl doporučen další postup.
Zlepšení opakovatelnosti a reprodukovatelnosti testů podvozkových komponent
Konečný, Zdeněk ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V rámci řešení diplomové práce „Zlepšení opakovatelnosti a reprodukovatelnosti testů podvozkových komponent“ je řešen problém měření radiální elasticity kulových kloubů s ohledem na opakovatelnost a reprodukovatelnost měření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 370 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.