Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Růžičková, Tereza ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěte
Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku
Svobodová, Pavla ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce na téma Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku má za cíl analyzovat celostátní a školní dokumenty týkající se vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí na druhém stupni základní školy v Rakovníku. Analýzou dokumentů bylo zjištěno, že školní dokumenty korespondují s doporučeními celostátních dokumentů. Současně je dílčím cílem práce v teoretické části popsat a identifikovat nadaného žáka včetně doporučení výběru a popisu vhodných výukových metod pro práci s nadaným dítětem. Metodou kvalitativního interview bylo terénním výzkumem mezi deseti pedagogy v empirické části zjištěno, že pedagogové zvolené základní školy dokáží definovat pojem nadaný žák a věří, že nadaného žáka dokáží identifikovat. Pedagogové také shodně uvedli, že si myslí, že vybraná škola dostatečně nepodporuje nadané žáky a nadaný žák nemá možnost v běžné třídě maximálně rozvíjet své schopnosti, dovednosti a jiné nadání. Respondenti rovněž uvedli, že nediferencují výukové metody během své výuky a setkávají se s jedním až dvěma mimořádně nadanými žáky během dvou let. KLÍČOVÁ SLOVA nadané dítě, nadaný žák, rozvoj nadání, druhý stupeň, základní škola
Multikulturní výchova mezi dětmi na prvním stupni základní školy.
Škoudlínová, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Multikulturní výchova na základní škole na 1. stupni je v dnešní době stále více součástí formálního vzdělávání, ovlivňuje prostředí vzdělávání, také vztahy mezi samotnými žáky. Tato diplomová práce se věnuje tomu, v čem je potenciál a svízel multikulturní výchovy, čím se multikultura zabývá, kam směřuje, také nahlíží na projektovou výuku, u které je velký potenciál v rámci výuky průřezových témat, která jsou součástí RVP, protože umožňuje nahlédnout na řešený problém z pohledu různých vzdělávacích oblastí. Je zde také nahlédnutí na její realizaci při výuce ve školách, jakým způsobem je začleňována do různých předmětů v rámci výuky na základních školách. Praktická část je věnována jednomu z velmi aktuálních témat multikulturní výchovy a tím je v současné době začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu. Jsou zde vyjádřeny názory a postoje učitelů, kteří se s touto problematikou, kterou multikulturní vzdělávání v sobě skrývá setkávají velmi často, také jsou zde zobrazeny výsledky tohoto zkoumání, kdy učitelé anonymně vyplňovali dotazník, který byl následně mnou vyhodnocen. V menší míře jsou zde také zaznamenány názory a postoje žáků, které považuji též za důležité, jedná se o žáky jednoho 5. ročníku základní školy, jak na tuto stále řešenou problematiku nahlíží oni sami, jelikož je provází od...
Povinná školní docházka napříč vzdělávacími systémy v Belgickém království
Vávrová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat studiem vzdělávacích systémů ve třech společenstvích Belgického království - ve Vlámském, Valonském a Německy mluvícím společenství. Podrobněji se zaměří na povinnou školní docházku těchto vzdělávacích systémů. Teoretická část práce se bude věnovat definici srovnávací pedagogiky, jejímu významu a metodologii. Přiblíží pojmy vzdělávací systém a jeho srovnávání a povinná školní docházka. V další části bude stručně představeno Belgické království jako stát se specifickým uspořádáním. Praktická část diplomové práce se bude formou kvalitativního výzkumu, konkrétně studie, zabývat třemi školskými systémy v Belgii. Cílem práce je provést analýzu a komparaci méně známých vzdělávacích systémů a vyhodnotit jejich funkčnost pomocí srovnání vzdělávacích výsledků dosahovaných ve školách různých společenství v Belgii. Dále také poukázat na výhody a nevýhody autonomie jednotlivých školských systémů a jejich komparace. KLÍČOVÁ SLOVA povinná školní docházka, vzdělávací systémy, srovnávací pedagogika, primární vzdělávání, sekundární vzdělávání, komparace, edukace
Volnočasové aktivity žáků ve 3. až 5. ročníku základní školy a jejich vztah k alkoholu a tabáku
Vopěnková, Tereza ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Bakalářská práce jejímž cílem bylo zmapování volnočasových aktivit žáků 3. až 5. třídy základní školy je rozdělena na část praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou a psychologií dětí tohoto věku a rizikovými situacemi spojenými s závislostí na alkoholu a kouření. Dále obsahuje vymezení pojmu volný čas a jeho trávení u dětí. A v poslední řadě jsem se zde zajímala o alkohol a kouření, včetně závislosti na nich. V praktické části jsem zpracovala výsledky mého zkoumání, kdy výzkumný vzorek činilo 120 dětí ze 3. až 5. třídy ve dvou základních školách v malém a větším městě.
Výchova dětí v ghettu Terezín
Hantonová, Barbora ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Práce se zabývá životy židovských dětí a mládeže v terezínském ghettu v období mezi lety 1941-1945. Nastiňuje historii pronásledování Židů, úmysly nacistů v době předválečné, důvody vzniku terezínského ghetta a jeho poslání. Zaměřuje se na životy dětí v dívčích a chlapeckých domovech L410 a L416 které se, díky své výchovné činnosti, staly velice proslulé. Zmiňuje se také literární tvorba těchto vězněných dětí a kulturní činnosti, do kterých byly zapojeny. Práce popisuje výukový program, cíle výchovy a vzdělávání dětí a mladistvých v Terezíně. Dále poukazuje na duchovní vzdor, který byl strůjcem všeobecných aktivit a na problémy spojené s výchovou dětí v terezínském ghettu. KLÍČOVÁ SLOVA Nacismus, druhá světová válka, Židé, terezínské ghetto, děti, výchova, tajné vyučování, opera Brundibár, výtvarná výchova a literární tvorba dětí v terezínském ghettu, terezínská iniciativa.
Školní zralost a počátek školní docházky z pohledu rodičů žáků základních škol na kladensku
Hermanová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat školní zralostí, stadiem psychologického vývoje v předškolním a raně školním věku. Bude řešen pohled rodičů budoucích žáků ze tří kladenských základních škol na školní zralost a počátek školní docházky a v tomto smyslu budou výsledky dotazníkového šetření porovnány s výzkumem z roku 2011. Teoretická část bude řešit dítě v předškolním věku z různých úhlů pohledu, jeho vývoj kognitivní, socializační a další. Dále se budu zabývat školní zralostí a školní připraveností, kognitivním, somatickým i emocionálním stupněm vývoje dítěte při nástupu školní docházky. Zevrubně budou představeny tři základní školy, kde byl výzkum realizován. Část praktická analyzuje dotazníkové šetření, realizované v den zápisu do prvních ročníků v ZŠ Kladno, C. Boudy 1188 z roku 2011, které jsem po třech letech zopakovala a rozšířila o výzkum na ZŠ Kladno, Vašatova a ZŠ Kladno, Vodárenská. Získáním výsledků dotazníkového šetření ze tří škol vznikne širší vhled do problematiky z hlediska zájemců o vzdělávání z řad rodičů budoucích prvňáčků.
Malotřídní škola
Kubátová, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám existencí malotřídních škol. Objasňuji čtenářům historii malotřídních škol, vymezuji pojem malotřídní škola, přibližuji výuku na této škole a zaměřuji se na učitele a žáka na tomto typu školy. V teoretické části dále popisuji školu jako subjekt, který vytváří velmi dobré podmínky pro utváření volnočasových aktivit. Dále pak v praktické části charakterizuji malotřídní školu v obci Sokoleč, kde pracuji jako vychovatelka školní družiny. Popisuji specifika této školy, klima, výuku, aktivity školy apod. Klíčová slova Malotřídní škola, sloučené ročníky, volnočasové aktivity, výuka, vyučovací hodina, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.