Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj řeči a komunikace u dětí předškolního věku prostřednictvím vybrané dětské literatury
Navrátilová, Zuzana ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je rozvoj řeči a komunikace u dětí v předškolním věku. Zabývá se možnostmi využití dětské literatury a četby dětských knížek pro ovlivnění a zlepšení úrovně řečového projevu a komunikace mezi dětmi. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte s důrazem na rozvoj řeči a jejich složek. Dále jsou představeny druhy a formy dětské literatury a její význam v předškolním věku. Teoretická část se dále zabývá jednotlivými jazykovými rovinami, které popisuje. Empirická část je zpracována formou akčního výzkumu. Jeho hlavní částí je tematický celek s navrženými aktivitami a práce s vybranou dětskou literaturou. Děti se v rámci tematickému celku aktivněji zabývají dětskou literaturou a komunikací mezi sebou. V závěru empirické části bude tematický celek reflektován, vyhodnocen a budou uvedena případná doporučení pro další podporu rozvoje řeči a komunikace dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je zlepšit úroveň řeči a komunikačních dovedností u vybrané skupiny dětí prostřednictvím práce s dětskou literaturou. Díky tematickému celku se děti zlepšily v oblasti spontánního projevu a vyjadřování svých pocitů. Z důvodu menšího počtu dětí se všechny činnosti lépe realizovaly, děti měly k sobě bližší vztah, lépe se poznaly a získaly k sobě...
Vliv dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ
Navrátilová, Zuzana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ. Cílem je zjistit, zda může dramatická výchova ovlivnit chování dětí a posílit vzájemné vztahy mezi nimi. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem dramatická výchova a analyzuje jednotlivé metody, které jsou následně využity ve výzkumu v praktické části. Důležitou složkou, kterou teoretická část popisuje, je prosociální chování. Tento koncept se zabývá interakcí a vzájemnou spoluprací v průběhu volné hry, řízených činností a pobytu venku. Praktická část se snaží odhalit převažující vztahy ve skupině. Zabývá se také přípravou, realizací a následným pozorováním dramatických lekcí. Práce dále zkoumá skupinu jako celek, jejich denní program a spolupráci dětí v rámci skupiny. Na základě rozhovorů s dětmi a s paní učitelkou pozoruji změny v chování dětí, jejich začlenění do skupiny a jak je pro ně přátelství důležité. Téma dramatických lekcí vychází z dětské knihy Petra Síse - Šťastný skřítek. Hlavními metodami jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné i nezúčastněné pozorování, akční výzkum a následná pedagogická reflexe jednotlivých lekcí. Práce zjišťuje, které dramatické metody jsou vhodné pro posílení vztahů ve skupině. Nejvhodnější metody jsou takové, které mají...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.