|
Harmonizace soukromého a pracovního života
Demnerová, Veronika ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématikou harmonizace soukromého a pracovního života. Cílem práce je najít efektivní způsoby sladění rodiny a práce se zaměřením na ženskou část populace v produktivním věku, a to zejména na ženy s malými dětmi v předškolním věku, na jejich pozici na trhu práce a možnosti opětovného začlenění do pracovního procesu s minimálním dopadem na rodinu a děti. Práce se dále věnuje i problematice firemních školek a jejich role v problematice zaměstnávání žen. Teorie obsahuje téma genderu, ženy na trhu práce, kombinace a konfliktu rodiny a práce a způsoby, jak sladit práci a rodinu. Praktická část je rozdělena do dvou případových studií. První se zabývá firemní školkou v konkrétní firmě jako jedním z možných řešení, a to z pohledu vedení a z pohledu zaměstnanců. Druhá část se zabývá několika konkrétními příklady řešení sladění soukromého života a práce na vzorku čtyř žen.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Teoretická studie k výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni
Červinková, Alice ; Kolářová, Marta ; Linková, Marcela ; Moravcová-Smetáčková, Irena
Publikace je teoretickou studií k výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni, který je realizován v letech 2004-05. Studie je zaměřena na školství z hlediska genderu. Na úvod je předkládán koncept genderu a jeho pojetí v sociálních vědách. Genderové zatížení školství je chápáno v souvislosti se zatížením pracovní sféry. Blok zaměřený obecně na gender ve školství obsahuje analýzu zastoupení mužů a žen mezi vyučujícími a studujícími, dále pedagogickou komunikaci, osnovy, učebnice a vzdělávací výsledky z hlediska genderu. Zvláštní část tvoří analýza genderového zatížení v terciálním vzdělávání a vědě výzkumu. Dále jsou popsány všechny stupně českého školství z hlediska zastoupení mužů a žen mezi studujícími a vyučujícími. V závěrečné části je přiblížen cíl, předmět a metodologie realizovaného výzkumu.
|