|
Ovlivnění pKa rozpoznávací části azaftalocyaninových sensorů II.
Karlíková, Martina ; Zimčík, Petr (vedoucí práce) ; Zitko, Jan (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické chemie a farmaceutické analýzy Kandidát: Martina Karlíková Školitel: prof. PharmDr. Petr Zimčík, Ph.D. Název diplomové práce: Ovlivnění pKa rozpoznávací části azaftalocyaninových senzorů II. V návaznosti na předchozí činnost naší výzkumné skupiny byly v rámci této práce syntetizovány azaftalocyaniny (AzaPc) obsahující ve své rozpoznávací části jednu nebo dvě fenolické skupiny, díky kterým mohou fungovat jako fluorescenční senzory v závislosti na pH prostředí a pKa rozpoznávací části. To může být modifikováno různými substituenty. Syntéza AzaPc byla zahájena syntézou jejich prekurzorů. Výchozí látkou byl ve většině případů 4-hydroxyacetofenon, který byl dále vhodně modifikován elektrofilní substitucí. Produkty byly poté oxidovány na vicinální ketoaldehydy s použitím oxidu seleničitého a následně ihned kondenzovány s diaminomaleonitrilem na příslušný pyrazin-2,3-dikarbonitril. Všechny syntézy byly zakončeny cyklotetramerizační reakcí takto připraveného pyrazin-2,3-dikarbonitrilu s 5,6-bis(terc-butylsulfanyl) pyrazin-2,3-dikarbonitrilem za použití butanolátu hořečnatého jako iniciátoru. Takto bylo získáno šest rozdílných kongenerů, ze kterých byl sloupcovou chromatografií požadovaný kongener typu ABBB izolován. Část...
|
|
Ovlivnění pKa rozpoznávací části azaftalocyaninových sensorů II.
Karlíková, Martina ; Zimčík, Petr (vedoucí práce) ; Zitko, Jan (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické chemie a farmaceutické analýzy Kandidát: Martina Karlíková Školitel: prof. PharmDr. Petr Zimčík, Ph.D. Název diplomové práce: Ovlivnění pKa rozpoznávací části azaftalocyaninových senzorů II. V návaznosti na předchozí činnost naší výzkumné skupiny byly v rámci této práce syntetizovány azaftalocyaniny (AzaPc) obsahující ve své rozpoznávací části jednu nebo dvě fenolické skupiny, díky kterým mohou fungovat jako fluorescenční senzory v závislosti na pH prostředí a pKa rozpoznávací části. To může být modifikováno různými substituenty. Syntéza AzaPc byla zahájena syntézou jejich prekurzorů. Výchozí látkou byl ve většině případů 4-hydroxyacetofenon, který byl dále vhodně modifikován elektrofilní substitucí. Produkty byly poté oxidovány na vicinální ketoaldehydy s použitím oxidu seleničitého a následně ihned kondenzovány s diaminomaleonitrilem na příslušný pyrazin-2,3-dikarbonitril. Všechny syntézy byly zakončeny cyklotetramerizační reakcí takto připraveného pyrazin-2,3-dikarbonitrilu s 5,6-bis(terc-butylsulfanyl) pyrazin-2,3-dikarbonitrilem za použití butanolátu hořečnatého jako iniciátoru. Takto bylo získáno šest rozdílných kongenerů, ze kterých byl sloupcovou chromatografií požadovaný kongener typu ABBB izolován. Část...
|
|
Podnikatelský plán
Karlíková, Martina ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Cílem této práce je vypracování takového podnikatelského záměru, který bude vhodným podkladem pro další jednání s bankami, dodavateli apod. a zároveň odrazovým můstkem pro zahájení vlastního podnikání. V neposlední řadě je cílem této práce i zhodnocení, zda takovýto projekt má šanci na přežití v rámci konkurenčního prostředí. Práce obsahuje teoretická východiska založení firmy a vypracování podnikatelského plánu. Následuje popis firmy, situační analýza a analýza konkurence a zákazníků. Další část se zabývá marketingovým a výrobním plánem. Poté je proveden finanční plán vč. predikce budoucího vývoje, analýza rizik a závěrečné zhodnocení.
|
|
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve společnosti Kovolis Hedvikov
Karlíková, Martina ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje přístup k vzdělávání ve společnosti Kovolis Hedvikov a.s. Cílem je zhodnotit přínos pro firmu, efektivnost vzdělávání, spokojenost zaměstnanců s vlastním rozvojem a možný budoucí vývoj ve společnosti. První část je věnována teoretickým východiskům, jako jsou teorie vzdělávání, formy a metody vzdělávání a rozvoje, identifikace potřeby vzdělávání, legislativní požadavky na vzdělávání zaměstnanců, atd. V praktické části je popsána aktuální strategie firmy, používané metody vzdělávání, způsob zajištění jednotlivých školení, plány vzdělávacích akcí, využívání příležitostí k vzdělávání a čerpání prostředků na vzdělávání, motivovanost pracovníků vzdělávat se a rozvíjet se. Na základě těchto údajů jsou identifikovány slabé stránky aktuálního přístupu k rozvoji zaměstnanců a na závěr jsou doporučeny další kroky, které mohou mít pozitivní vliv na dlouhodobý chod firmy.
|