Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Domácí automatizace založená na platformě Arduino/WeMos/RPi
Ježek, Jan ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat systém domácí automatizace zaměřený na propojování jednotlivých zařízení v domácnosti pomocí podmínek a akcí. Například jakmile magnetická závora zaznamená otevření dveří, odešle se příkaz o rozsvícení světel v chodbě, pokud však zároveň nedojde k přečtení povolené karty RFID čtečkou, bude zapnut alarm. Problém je vyřešen pomocí serveru běžícího na mikropočítači Raspberry Pi, který s určitou periodou prochází a kontroluje veškeré podmínky, které uživatel definoval pomocí webového rozhraní a na základě jejich splnění vykonává dané akce. Vytvořené řešení poskytuje možnost, jak jednoduše propojit chytrá zařízení v domácnosti a jak je zautomatizovat. Uživatel sám musí naprogramovat jednotlivé moduly, komplexní podmínky i akce a tato práce mu přináší infrastrukturu ke komunikaci a příklady jakým způsobem tyto moduly navrhnout.
Webový nástroj pro přehrávání a anotaci BAGu
Omacht, Martin ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro přehrávání a anotaci multimediálních dat ze souborů ve formátu BAG. Vytvořené anotace jsou určeny pro trénování umělé inteligence do robotických systémů. Výsledná aplikace je implementována s pomocí knihovny React pro tvorbu uživatelského rozhraní a frameworku Django pro REST API na straně serveru. Celá aplikace je kontejnerizovaná pomocí nástroje Docker. V práci je popsán formát BAG, rozebrány moderní knihovny pro tvorbu webových aplikací a představeny existující řešení pro anotaci dat nebo přehrávání BAG souborů. Dále je představen návrh aplikace a popsána její implementace. V rámci práce také vznikla samostatná knihovna rosbag_pyreader, která slouží pro čtení BAG souborů s náhodným přístupem. Výsledná aplikace umožňuje zobrazovat a anotovat 2D a 3D data z více robotických senzorů zároveň a anotace následně exportovat ve formátu JSON.
Uživatelské rozhraní s využitím mobilního zařízení a kamery
Jelínek, Dalibor ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem uživatelského rozhraní, které umožní ovládat mobilní zařízení bez použití rukou za pomocí kamery. Práce zahrnuje rešerši existujících řešení bezdotykového ovládání počítačových zařízení a technologií počítačového vidění relevantních k tomuto tématu. Výstupem praktické části je aplikace pro systém Android sloužící jako webový prohlížeč, který lze ovládat výhradně pohyby obličeje a hlasem.
Uživatelské rozhraní pro hru na hrdiny na interaktivním stole
Urban, Šimon ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření uživatelského rozhraní pro hru na hrdiny Dungeons & Dragons pro interaktivní stůl ARTable. K dosažení vhodného řešení bylo využito dvou spolu komunikujících aplikací. První je navržena pro interaktivní stůl pro hráče, druhá je navržena pro desktop a slouží pro správu hry. Výsledné aplikace vedly k urychlení hry a rychlejšímu zaučení nových hráčů. Interaktivní stůl by se mohl stát užitečným nástrojem pro hraní tohoto typu her.
Vizuální programování robotických aplikací
Ling, David ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozšířením funkcionality systému ARTable, který je postavený na frameworku ROS. V rámci práce bylo rozšířeno uživatelské rozhraní tak, aby bylo možné vytvářet nové nebo upravovat stávající programy pro robota PR2 přímo na dotykovém stole. Veškerá rozšíření jsou implementována v jazyce Python za využití frameworků ROS a Qt. Rozšíření je plně funkční a propojené se zbytkem systému ARTable.
Hra využívající projekce na dotykový stůl
Kovaľan, Patrik ; Hradiš, Michal (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Táto práca je o využití interaktívneho stola ARTable pre hranie kartovej hry Poker. Výsledkom práce je aplikácia, ktorá je premietaná na plochu stolu a ovládaná pomocou dotykovej plochy. Medzi komponenty tohto systému patri aj robotická ruka , kamera, dotykova plocha a projektor. Robotická ruka je zodpovedná za premiestňovanie kariet. Kamera karty skenuje a zobrazuje na hraciu plochu. Aplikácia slúži na prepojenie digitálneho a reálneho sveta. 
Eye Tracking Based Gaming Combat System
Kučera, Ján ; Kapinus, Michal (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Aim of this thesis is to create a 3D fighting game in which, a player is able to aim via their eye gaze. Eyes are tracked using special glasses Pupil Core, that track players eye gaze using infrared camera. The game itself is implemented in a game engine Unity and communication between game and glasses is implemented via local server. The result is a 3D fighting game with an aiming mechanic using eye gaze.
Desková hra v rozšířené realitě na dotykovém stole
Helešicová, Aneta ; Hradiš, Michal (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím interaktivního stolu ARTable pro hraní komplikované deskové hry. Jejím výsledkem je promítané uživatelské rozhraní pro hru World of Warcraft Desková hra s ovládáním skrze dotykovou plochu v jazyce C++.
Rozšířená realita na Android - zobrazování prvků z mapy v terénu
Halás, Timotej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť aplikáciu rozšírenej reality pre operačný systém Android. Na základe náhľadu z kamery, mapových dát a polohy zariadenia určenej modulom GPS je vytvorená scéna zobrazujúca doplňujúce turistické informácie v teréne. Ako zdroj informácií a výškových dát je využitá mapa OpenStreetMap a Google Elevation API. Pozícia v kartézskom súradnicovom systéme je určená pomocou geografickej polohy s použitím geodetického systému WGS84. Pre vykresľovanie je využitý herný framework LibGDX. Výsledná aplikácia bola otestovaná v teréne a je užitočná pri spoznávaní okolitej krajiny. Taktiež veľmi pomohla v navigácii k zaujímavým bodom vďaka zobrazovaniu ich vzdialenosti od bodu pozorovania. Výsledkom tejto práce je aplikácia vhodná pre získavanie nových informácií o pozorovanom okolí.
Řízení semaforů na skupině křižovatek
Kaleta, Radoslav ; Kapinus, Michal (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práca je zameraná na riadenie skupiny križovatiek pomocou svetelnej signalizácie. Táto skupina obsahuje niekoľko križovatiek so senzormi, ktoré sú následne schopné riadiť aj susedné križovatky so SSZ. Riadnie je založené na systéme TAPIOCA, ktorý spadá pod systémy dynamického riadenia. Tento systém je implementovaný do existujúceho dopravného simulátoru, ktorý bol vytvorený ako bakalárska práca na FIT VUT v Brne.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.