Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
CLIL. Content and Language Integrated Learning
Tejkalová, Lenka ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Integrovaná výuka jazyka a odborného předmětu (CLIL) je současný trend ve vyučování. Jedná se o situace, kde se odborný předmět nebo jeho část vyučuje prostřednictvím cizího jazyka. Tato práce se soustředí na matematiku v angličtině. Mým cílem bylo potvrdit nebo vyvrátit následující hypotézu: CLIL je pro žáky motivující a je možné ho zařadit do běžné výuky. V první části své práce jsem se soustředila na metodologii související s CLILem, analyzovala jsem jak teorie, metody a strategie výuky jazyků, tak současné trendy ve vzdělávání. Druhou část tvořil krátký průzkum realizace CLILu v Praze a názorů a postojů představitelů příslušných škol. Ve třetí části prezentuji podrobný plán hodiny CLILu spolu s analýzou a reflexí čtyř vyučovacích pokusů. Hodina byla pro žáky skutečně motivující, učitelé ji hodnotili jako přínosnou; vysoce hodnoceny byly i použité metody. Nicméně pro úspěšné zařazení CLILu do výuky na českých školách je třeba se vypořádat s řadou překážek.
Multiculturalism and Multicultural Education: Multiculturalism Education in the Czech Environment
Bouchnerová, Renata ; Higgins, Bernadette (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou Multikulturalisrnu a multikidturní výchovy v České republice, přičemž světový kontext je též brán v potaz. Cílem této práce je poukázat na multikulturní výchovu a vzdělávání v teorii i v praxi a to se zaměřením na možnosti využití anglického jazyka při jejím rozvoji. Na základě výsledků dvou nezávislých výzkumů v českých základních a středních školách byly vypracovány podklady pro učitele anglického jazyka, díky kteiým může být multikulturní výchova zahrnuta do konkrétních hodin.
Common mistakes Czech students make in English and their Remedial Treatment
Ganev, Ondřej ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští studenti v anglickém jazyce, představuje hlavní téma diplomové práce. Teoretická část se zabývá především představením výukových metod TEFL (Metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka). Tyto metody jsou rozebírány z hledisek technik, strategií a základních principů každé metody. Důraz je kladen nejen na roli učitele a jeho vztah k studentům, ale především na postoji, jaký zaujímáme k určité metodě v oblasti hodnocení chyb. Představení jednotlivých metod má za cíl poukázat na vztah mezi chybami a metodami samotnými. Z hlediska problematiky chyb se práce zaměřuje také na jejich klasifikaci. Praktická část se skládá z příkladů chyb, kterých se studenti dopustili ve svých souvislých písemných projevech. Chyby jsou rozděleny do několika skupin, zahrnujících gramatiku, pravopis, problematiku chybného užití slova a také slovosledu. Diplomová práce dále navrhuje možnosti nápravy chyb a snížení jejich výskytu. Cílem práce je také porovnat úroveň znalosti anglického jazyka jednotlivých studentů na střední škole cestovního ruchu v Praze, kde autor práce působí jako profesor anglického jazyka.
Learning English: Exceptional ways and needs of exceptional children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees'Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.
Analytical assessment of grammar school pupil's ESL writings
Šiprová, Hedvika ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Teoretická část diplomové práce zasazuje výzkum praktické části do širšího odborného kontextu a zabývá se specifiky hodnocení písemných projevů. Představuje důvody pro hodnocení písemných prací, rozebírá metody a způsoby jejich hodnocení, a také způsoby testování psaní. V závěru teoretické části je představen předpokládaný řídící princip - efekt washback, který ovlivnil směřování výzkumu tvořícího praktické část práce. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části je za pomoci dotazníkového šetření zkoumáno užívání různých typů hodnocení mezi učiteli angličtiny jako cizího jazyka při výuce žáků gymnázií. Cílem bylo především zmapovat, kolik z nich používá analytické a/nebo multiple-trait hodnocení. Zmíněnou metodou se podařilo zjistit, že analytické hodnocení je nejvíce využívaným způsobem hodnocení. Další v pořadí bylo holistické, multiple-trait a primary-trait hodnocení. Jiné způsoby hodnocení nejsou využívány ve větší míře. Druhá část má podobu případové studie věnující se kritériím hodnocení několika pedagogů a jejich porovnáním s kritérii zkoušky Cambridge English: Preliminary a české státní maturity. Řešitelka práce se snažila zjistit, zda existují kritéria či deskriptory, které se vyskytují napříč různými systémy, a dala by se tak považovat za univerzální. Bylo nalezeno hned několik...
Integrating Environmental Education Topics into the EFL Class to Improve Students' Communication Skills
Brzá, Tereza ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá integrací témat environmentální výchovy do hodin anglického jazyka s cílem zlepšit komunikační dovednosti žáků. Teoretická část práce se věnuje metodám výuky, které umožňují do hodin anglického jazyka přizvat obsah z nejazykového předmětu, představit relevantní témata a vytvořit tak autentické prostředí pro rozvíjení jazykových dovedností. Kromě analýzy obsahu a hlavních cílů environmentální výchovy jako jednoho z průřezových témat se tato část zaměřuje i na definici komunikačních dovedností, které jsou považovány za klíčovou součást tzv. měkkých dovedností. Následně práce zkoumá jejich možný rozvoj skrz podněcování diskuze o environmentálních tématech. Praktická část spočívá v plánování jednotlivých hodin, jejichž obsah se odvíjí od témat environmentální výchovy a klade důraz především na komunikační aktivity. Lekce byly následně aplikovány na ZŠ Drtinova a reflektovány pomocí Korthagenova modelu ALACT. Tato část také obsahuje doporučení pro obdobné vyučovací hodiny, které vychází z osobních zkušeností získaných v rámci implementace navrhnutých učebních plánů. Výsledně práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka mají jedinečnou příležitost poukazovat na environmentální problematiku a současně rozvíjet komunikační schopnosti svých studentů.
Czech-English cross-language mediation in EFL teaching and learning
Bartáková, Stanislava ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Cílem této práce je z různých úhlů pohledů představit pojem mediace, což je concept dobře zavedený v některých zemích, avšak jeho využití v českém prostředí není tak časté. Tato práce se snaží ukázat mediaci jako poutavou, efektivní a zajímavou výukovou aktivitu, která připravuje žáky na reálné mediační situace, ve kterých se využívá jak mateřský, tak cizí jazyk - v tomto případě angličtina. Tato práce je přínosná pro soubor mediačních aktivit, které navrhuje pro český context, kritéria hodnocení těchto aktivit a dotazníkové šetření v rámci českých a zahraničních učitelů, jenž shrnuje jejich postoj vůči mediaci a její roli ve výce anglického jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: jazyková mediace, překlad, mateřský jazyk ve výuce AJ
Developing Reading Skills Based on Reading the Bridge Articles
Paclíková, Gabriela ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem porozumění textu v anglickém jazyce, které považuje za nezbytnou dovednost pro budoucí studijní a profesní život žáků. Jejím cílem je navrhnout praktické aktivity zakládající se na práci s textem z časopisu Bridge, které povedou k rozvinutí čtenářských dovedností žáků na úrovni anglického jazyka B1 SERR. Teoretické části diskuze reflektují potřebu učitele vnímat texty a důležitost tisku pro rozvíjení dovednosti čtení v jeho každodenním životě, aby mohl následně rozvíjet dovednosti žáka. Dále podává informace o situaci týkající se čtení žáků v mateřském jazyce, aby mohla být dána do širšího mezinárodního kontextu. Dovednosti ve čtení jsou blíže specifikovány a obtíže pojmenovány. Metodou pro praktickou část práce je lexikální přístup k učení angličtiny vyvinutý především Michael Lewis a Jane & Dave Willis, založený na učení slovní zásoby v podobě tzv. chunks. Za dosažením lepších čtenářských dovedností je v žácích rozvíjena práce s chunks se slovníkovým materiálem, která je vnímána jako nedílná součást v samostatném rozvoji této dovednosti, dále čtení nahlas a nakonec práce s chunks založená jak na manipulaci slovní zásoby při viditelném zápisu poznámek do sešitu tak manipulaci myšlenkové. Efektivní metodou se ukázalo čtení nahlas a manipulace se smysluplnými chunks....
Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Mihulková, Šárka ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce řeší otázky výuky věčných začátečníků v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Zaměřuje se na popis faktorů, jež mohou mít vliv na stagnaci procesu učení u této skupiny žáků, a snaží se zjistit, do jaké míry se u ní projevují. Cílem této práce je uvést na základě těchto zjištění popis českých věčných začátečníků jakožto svébytné skupiny studentů a podat výzkumné podklady, jež by pomohly objasnit podstatu pojmu "věčný začátečník". V neposlední řadě si pak práce klade za cíl poskytnout podněty pro další výzkum v této oblasti. Zvolená problematika byla uchopena z pohledu dostupné literatury pedagogické, andragogické a psychologické. Na jejím základě byly vytyčeny čtyři hlavní faktory, jež mohou stát u zrodu věčného začátečnictví: nesoulad mezi užívanými styly učení a výuky, nedostatečná motivace ke studiu, překážky v učení a specifické poruchy učení. Na tyto čtyři oblasti bylo potom zaměřeno dotazníkové šetření, ve kterém byla prostřednictvím škálovacích otázek zjišťována míra závažnosti jednotlivých oblastí. Výzkum pracoval se třemi hypotézami, a to předně s tou, že u věčných začátečníků se objeví potíže alespoň ve dvou z vytýčených oblastí. Dále bylo předpokládáno, že výskyt specifických poruch učení bude u věčných začátečníků vyšší než v běžné populaci a že tito žáci budou mít rozvinutější vnější...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.