Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorické kompetence dětí předškolního věku
Fleková, Petra ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Motorické kompetence dětí předškolního věku Cíl: Cílem této práce bylo zjistit rozdílnost motorických kompetencí dětí předškolního věku mezi dětmi navštěvujících pravidelnou pohybovou aktivitu vedenou zkušenými lektory a dětmi v mateřských školách (MŠ), které tyto pohybové programy nenavštěvují, nebo se jich účastní zřídka. Metody: Výzkumu se účastnilo 67 dětí ve věku 4-6 let. Jednalo se o 9 dětí z městské MŠ, 30 dětí z vesnické MŠ a 28 dětí ze sportovní agentury (kroužku). Děti byly hodnoceny jednorázově pomocí těchto testů: beep test, běh 4 x 5 m, skok do dálky, hod míčkem pravou a levou rukou, sit and reach test. Výsledek: Výsledky potvrzují předpoklad, že děti, které se zúčastňují pohybových aktivit i ve volném čase, mají lepší výsledky než děti, které tělesnou výchovu splňují pouze v MŠ. V městské mateřské škole zvládly děti na nejlepší úrovni pouze hod pravou a levou rukou. Statisticky významné rozdíly mezi skupinami se vyskytovaly v testech běh 4 x 5 m, skok daleký místa a beep test, nejčastěji ve prospěch sportovní agentury. Významný rozdíl byl v disciplínách běh 4 x 5 m, skok daleký z místa a beep test mezi vesnickou MŠ a sportovní agenturou. V běhu 4 x 5 m se významně lišila městská MŠ a sportovní agentura, v disciplíně skok daleký z místa se významně lišily hodnoty vesnické MŠ a...
Vztah dětí mladšího školního věku k pohybové aktivitě
Fleková, Petra ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Vztah dětí mladšího školního věku k pohybové aktivitě Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit vztah dětí mladšího školního věku ke sportu, zjistit informovanost dětí o sportu, jejich nejčastější a nejoblíbenější volnočasové aktivity a náplň a průběh jejich školní tělesné výchovy. A zjistit názor učitelů na pohybovou gramotnost jejich žáků. Metody: Práce byla realizována jako empirická studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky 1. stupně základní školy ve věku od 6 do 12 let (N = 103) a učiteli Základní školy v Postoloprtech (N = 15). Jako hlavní zjišťovací metoda byla použita anketa, která byla sestavena z 3 skupin otázek, které se věnovaly informovanosti o sportu, školní tělesné výchově a volnočasovým aktivitám. Výsledek: 65% dětí se zajímá o pohybové aktivity, 82% dětí se jim věnuje a 82% je prokládá jinými aktivitami. 37% dětí se věnuje sportu dva dny v týdnu. Odpovědi respondentů se liší v zájmu o jednotlivé sporty. 80% dětí zvládá hodinu tělesné výchovy. Nejžádanější náplní hodin tělesné výchovy jsou sportovní hry, a to z 64%. Učitelé v 79% v hodině tělesné výchovy kladou důraz na rozcvičení. Učitelé vypozorovali, že děti jsou dnes méně zdatné, základní povinnou docházku začínají s horší motorikou pravděpodobně z důvodu nedostatečné podpory rodičů či volnočasových zájmů nezahrnujících...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.