Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorská prostředí pro tvorbu multimediálních výukových objektů v rámci přípravy učitele
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimediálních výukových objektů a autorských systémů pro jejich tvorbu. Formou kvalitativního výzkumného šetření zjišťuje nejčastější požadavky na tyto objekty a systémy kladené ze strany učitelů z praxe. Následně práce realizuje teoretickou analýzu běžně dostupných autorských systémů určených pro tvorbu multimediálních výukových objektů a provádí jejich zhodnocení z hlediska zjištěných požadavků. Práce poté konstatuje, že se takový autorský systém, který by dostatečným způsobem vyhovoval zjištěným požadavků, na trhu nevyskytuje, a proto se přistupuje v rámci práce k jeho navržení a zrealizování. Realizovaný systém je poté nasazen v reálném edukačním prostředí a jeho přínos pro učitelovu práci je ověřen provedeným akčním výzkumem.
Podpora vzdělávání v Diagnostických ústavech pomocí ICT
Pokorný, Michal ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na průzkum zájmu o propojení výuky pomocí informačních komunikačních technologií mezi dětským diagnostickým ústavem (dále jen DDÚ) a kmenovou školou žáka, který přišel do DDÚ na dobrovolný diagnostický pobyt. Cílem této práce je zjišťování zájmu o tento projekt u učitelů, jak z DDÚ, tak učitelů ze základních škol, jejichž žáci absolvovali pobyt v DDÚ. Metodou zjišťování výsledků je online dotazníkové šetření mezi pedagogy z DDÚ a pedagogy ze škol mimo dětský diagnostický ústav, kteří mají zkušenosti s těmito dětmi. Výsledky jsou vyhodnoceny zvlášť pro pedagogy z DDÚ a pedagogy z ostatních základních škol, které mají s těmito žáky zkušenosti.
Výukové aplikace v prostředí www
Revenda, Václav ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
NÁZEV: Výukové aplikace v prostředí WWW ABSTRAKT: Cílem této práce je analyzovat dostupnost výukových www stránek zaměřených na výuku multimédií, evaluovat je na základě zvoleného souboru kritérií a zmapovat situaci na středních školách z hlediska využívání výukových programů na www. Ná- sledně vypracovat metodiku práce s dříve navrženými výukovými stránkami, nasadit a ověřit je ve výuce a získat tak zpětnou vazbu, která poslouží k dalšímu rozvoji tohoto prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: − zvuk, obraz, video − interaktivita, multimedialita, zpětná vazba, mobilita, jazyk, komplexnost
Nové směry v oblasti využití digitálních technologií
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou digitálních technologií v rámci ISCED 2 vzdělávání. Teoretická část mapuje situaci výuky těchto technologií v České republice a dvou státech Evropské unie, Irské republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Praktická část obsahuje návrh řešení k výuce digitálních technologií včetně metodické příručky pro učitele a pracovního prostředí pro žáky, ověření navrženého řešení v praxi a vyvození závěrů.
Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí
Kalinová, Ivana ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí AUTOR: Ivana Kalinová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí" se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na způsob trávení volného času dětí a mládeže. Práce obsahuje porovnání několika výzkumů zabývajících se touto problematikou. Součástí je též vymezení možného vlivu ICT na vývoj dětí, a to především v souvislosti s hraním počítačových her a zapojením do sociálních sítí. Praktickou část představuje průzkumné šetření provedené na základní škole u dětí ve věku 7-15 let s následnou interpretací výsledků a shrnutím. Závěr práce obsahuje doporučení pro minimalizaci rizik, která pro děti informační a komunikační technologie mohou představovat. KLÍČOVÁ SLOVA: Internet, počítačové hry, vliv technologií na děti, volnočasové aktivity
Závislost na médiích -příčiny, projevy a možnosti nápravy
Ostřížek, Kristian ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
3 Název: Závislost na médiích - příčiny, projevy a možnosti nápravy Abstrakt: Tato práce pojednává o vlivu moderních informačních a komunikačních technologií na ko- munikaci a změny v jejich formách. Cílem práce je zmapovat pozitivní a negativní efekty využívání těchto technologií, porovnat výsledky s již existujícími daty, pojmenovat možné příčiny vedoucí k závislosti na nových formách komunikace a navrhnout možná opatření. Práce prezentuje dostupné teoretické poznatky týkající se společenské komunikace, role ko- munikace a moderních informačních a komunikačních technologií a výsledky empirického výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou formulovány příčiny změn v komunikačním chování. Klíčová slova: Komunikační technologie, média, vývoj forem komunikace, závislost, změny v komunikač- ním chování
Využití interaktivního prostředí www pro konstruktivní a projektové vyučování
Jeřábek, Tomáš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Hlavní těžiště diplomové práce spočívá v navržení interaktivní webové aplikace, resp. prostředí, podporující projektové a konstruktivní vyučování s využitím multimediálních technologií. Práce se v první části zabývá jednotlivými aspekty edukačního procesu ve vztahu k ICT, na jejichž základě jsou vymezena teoretická východiska návrhu aplikace. Následující část práce předkládá pohled na vlastní návrh, strukturu a funkční princip navrhované výukové aplikace. Práce neopomíjí fázi ověření zmíněného návrhu skrze nasazení aplikace do výuky formou výukového projektu. Z vyhodnocených informací a zkušeností během nasazení do výuky vycházejí jak náměty k dalšímu rozpracování výukové webové aplikace, tak shrnutí možností využití tohoto prostředí ve výuce, především na druhém stupni základní školy.
Problematika řešení a možnosti využití bezdrátových technologií při realizaci počítačových sítí v podmínkách ZŠ
Veselý, Jiří ; Holý, Radek (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
T a t o diplomová práce seznamuje s j e d n o t l i v ý m i typy technologií pro b e z d r á t o v ý přenos dat v lokálních počítačových sítích. P o o d h a l u j e výhody a n e v ý h o d y j e d n o t l i v ý c h bezdrátových technologií a j e j i c h možnosti pro nasazení ve š k o l n ím prostředí. Dále seznamuje se základními standardy j e d n o t l i v ý c h technologií. Dotýká se i popisu a funkcí jednotlivých k o m p o n e n t , které jsou nezbytné pro vytvoření a fungování lokální b e z d r á t o v é počítačové sítě. Provádí návrhem na vytvoření lokální p o č í t a č o v é sítě z a l o ž e n é na technologii wi - fi a s e z n a m u j e s možnostmi j e j í h o zabezpečení. Dále se snaží z o d p o v ě d ě t otázku, zda, a do j a k é míry, se tyto t e c h n o l o g i e v y u ž í v a j í při v ý u c e na z á k l a d n í c h školách. N a k o n k r é t n í c h p ř í k l a d e c h pak uvádí možnosti využití při výuce. N a v í c n a s t i ň u j e další možnosti využití a p ř í n o s y při využívání těchto technologií ve š k o l n ím prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.