Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 805 záznamů.  začátekpředchozí796 - 805  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovná a vzdělávací péče o nadané děti a specifika výuky cizích jazyků nadaných dětí
HAVELKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.
Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy
PAZDEROVÁ, Jana
Diplomová práce ,,Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy`` pojednává o aktivizující metodách a jejich vlivu na klima třídy. Cílem práce je změření klimatu dané třídy, použití aktivizujících metod a následné změření klimatu třídy. Výsledky jsou porovnány, hypotézy vyhodnoceny a zjištěn tak vliv aktivizujících metod na klima třídy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k tématu (výuková metoda, aktivizující výukové metody, prostředí, atmosféra, klima třídy). Dále je zde charakterizovaná problematika zkoumání klimatu, různé metody zkoumání aj.. Praktická část nabízí přehled metod zkoumání klimatu, popis zvolených metod výzkumu a průběh výzkumu. Získané údaje jsou zpracovány, vyhodnoceny a zaneseny do tabulek a grafů, podle nichž můžeme lépe zhodnotit celkové klima tříd a jednotlivé proměnné klimatu třídy (zaujetí žáka školní prací, vztahy mezi žáky ve třídě, učitelova pomoc žákům, orientace žáků na úkoly, pořádek a organizovanost, jasnost pravidel). Předmětem zkoumání bylo především zjištění a porovnání celkového klimatu třídy před a po používání aktivizujících metod ve vyučování.
Vytvoření a ověření zásobníku drobných pohybových her na 1. stupni ZŠ\\
PAULOVÁ, Romana
Práce se zabývá problematikou drobných pohybových her na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je popsána hra, pohybová hra, drobná pohybová hra, její rozdělení, význam, zařazení a organizace. Nechybí zde ani charakteristika žáka mladšího školního věku, role učitele, herní metodika a nedostatky v praxi. Praktická část objasňuje metodiku pohybových her, výběr, jejich ověření a doporučení pro praxi.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.
Prostředky komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku\\
PLÍŠKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá zjištěním komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku. Cílem práce je zjistit jak komunikují učitelé těsné výchovy se žáky na Znojemsku. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 3 základních školách u 6 učitelů na Znojemsku. Odpozorováno bylo 36 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.
The Native Speaker English Teacher in the Czech Republic/Rodilí mluvčí vyučující angličtinu na českých školách
VĚTROVCOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá situací rodilých mluvčí vyučujících anglický jazyk na českých školách. Teoretická část se nejprve zaměřuje na role, kvality, autonomii a zodpovědnost učitelů a porovnává autoritu rodilých mluvčí v České republice a v anglicky mluvících zemích. Dále definuje pojem rodilý mluvčí anglického jazyka, věnuje se faktorům ovlivňujícím rozdíly mezi rodilými mluvčími a českými učiteli, zabývá se kvalifikací a pracovními příležitostmi rodilých mluvčích v České republice a nastiňuje problematiku kulturního šoku a překonávání kulturních rozdílů ve vyučování. V praktické části se pomocí rozhovorů s řediteli škol snaží zjistit jejich názor na danou problematiku a prostřednictvím dotazníku pro rodilé mluvčí se snaží zmapovat jejich postoje vůči českým žákům, míru kvalifikace, důvody pro příchod do České republiky, působnost na českých školách a spokojenost se současnou situací v České republice.
Využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku\\
SEDLÁČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku. Výzkum byl proveden na náhodně vybraných středních školách prostřednictvím dotazníku a pozorování. Dotazník byl učitelům tělesné výchovy osobně předán až po ukončení pozorování vyučovacích jednotek tělesné výchovy. Výsledky získané metodou dotazníkovou a metodou pozorování jsou zpracovány do grafů a tabulek, které jsou doplněny stručným komentářem. V diskusích jsou získané výsledky podrobněji komentované.
Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
MAREŠOVÁ, Magdalena
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných odborných pojmů mezi studenty učitelství na pedagogické fakultě a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část obsahuje kapitolu o teorii výzkumu v pedagogice a odborné vymezení výzkumné metody sémantického diferenciálu. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením pojmu tvořivost a dalších zkoumaných pojmů. V praktické části jsou zpracovány výsledky výzkumu vnímání zvolených odborných pojmů, doložené potřebnými tabulkami a grafy.
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.
Přednosti a rizika alternativních vzdělávacích programů pro děti předškolního a mladšího školního věku
BACHOVÁ, Jarmila
Diplomová práce seznamuje čtenáře nejprve s nejvýznamnějšími alternativními směry a jejich zakladateli. Postupně přechází k modernějším a v současnosti využívaným alternativním metodám a směrům. Praktická část je zaměřena na konkrétní alternativní školy u nás, jejichž popisem se snaží navodit představu fungování alternativních programů v České republice. Zabývá se přednostmi a riziky, které se mohou v souvislosti s alternativním vzděláváním vyskytnout.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 805 záznamů.   začátekpředchozí796 - 805  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.