Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí188 - 197  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika školní zralosti a připravenosti
SÝKOROVÁ, Štěpánka
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku školní zralosti a připravenosti, cílem bylo posouzení optimální školní zralosti v předškolní třídě. V teoretické části jsem charakterizovala předškolní období, školní zralost a připravenost a její znaky. Porovnala jsem různá vymezení školní zralosti a připravenosti, tak jak je uvádí odborná literatura. Na základě studia a konzultace jsem přiblížila vhodné diagnostické materiály určené pro zjišťování úrovně školní zralosti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí s využitím diagnostických metod a kazuistiky dětí s opožděným vývojem školní zralosti a dětí, které měly vloni odklad školní docházky.
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte
HOLUBOVÁ, Jarmila
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů školní zralost (všech jejích aspektů a jejímu významu v životě dítěte) a socializace. Praktická část se zaměřuje na vliv sociálního prostředí na dozrání dítěte pro školu. Obsahuje kazuistiky dětí, rozhovory s učitelkou, testy školní zralosti a rozbor kreseb.
Přechod dítěte do ZŠ a možné problémy
JÁNSKÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu dítěte do školy a možnými problémy. Teoretická část je zaměřena na dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie, pozornost je věnována také školní zralosti a školní připravenosti. V praktické části, na základě výzkumné sondy, jsou pojmenovány ty momenty, které mohou sehrát negativní roli v adaptaci dítěte na školu.
Dítě s odkladem školní docházky
VODÁKOVÁ, Martina
VODÁKOVÁ, Martina. Dítě s odkladem školní docházky. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010. 61 s. Bakalářská práce. Bakalářská práce"Dítě s odkladem školní docházky" pojednává o problematice odkladů školní docházky dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je dále členěna do pěti kapitol, ve kterých je definováno předškolní období a vývoj dítěte v oblastech somatického, motorického a kognitivního vývoje. Taktéž je tato část zaměřena na vývoj kresby, řeči a emočního prožívání dítěte předškolního věku, včetně jeho socializace. Současně jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost a školní nezralost. Teoretickou část uzavírá kapitola týkající se odkladu školní docházky dítěte předškolního věku. Praktická část vychází z výsledků získaných prostřednictvím testu prediktivní baterie čtení, dotazníkového šetření a vlastního diagnostického šetření. Dále analýzou statistických dat v rámci Moravských Budějovic je vyhodnocen nejčastější měsíc narození dětí s odkladem školní docházky, počet odkladů a poměr chlapců a dívek s odkladem za posledních šest let. Tyto výsledky jsou porovnány s odklady školní docházky v kraji Vysočina a v České republice.
Spolupráce MŠ a ZŠ
MARKOVÁ, Helena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na spolupráci mateřské a základní školy. Teoretická část se bude zaměřovat na současný systém předškolního a primárního vzdělávání v ČR a jeho postupnou návaznost, dále potom otázkou školní zralosti a připravenosti dítěte na zahájení povinné školní docházky. Součástí této části je i pohled na zvláštnosti dítěte předškolního věku, které úzce souvisí s předškolním vzděláváním. Praktická část je zaměřena na příklady spolupráce mateřské a základní školy z mé vlastní praxe učitelky mateřské školy v Holýšově a zhodnocení, zda vhodný způsob spolupráce může ovlivnit zahájení školní docházky dítěte do základní školy pozitivním směrem.
Věková struktura, růstový věk a školní úspěšnost dětí (dívek) v prvních a čtvrtých ročnících základních škol.
MATUCHOVÁ, Veronika
Tato práce je zaměřena na hodnocení souvislostí mezi základními tělesnými parametry a školní úspěšností dívek prvních a čtvrtých ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit, zda a jak věková struktura a růstový věk ovlivňují školní úspěšnost. Dále pak, jak se odložení školní docházky odráží na prospěchu dívek. Výzkum byl prováděn v roce 2006 na čtrnácti základních školách v Českých Budějovicích a okolí. Zkoumaný vzorek tvoří 220 dívek prvních ročníků a 204 dívek čtvrtých ročníků. Dále byly zjišťovány názory rodičů a učitelů na postavení dětí šestiletých vůči sedmiletým v souvislosti se školní úspěšností a některá fakta ve věci odkladu školní docházky v prvním ročníku základní školy.
Problematika školní zralosti a indikace odkladů školní docházky
SEDLÁČKOVÁ, Věra
Diplomová práce přináší poznatky o problematice školní zralosti.Teoretická část práce je zaměřena na přiblížení problematiky školní zralosti z hlediska pedagogicko-psychologického, včetně jejího vymezení a pojmového zakotvení, na možné příčiny školní nezralosti a na metody zjišťování školní zralosti. Praktická část je zaměřena na zkoumání dětí s nutným odkladem školní docházky ve dvou etapách {--} zápis dětí do školy v lednu 2007 a zápis stejných dětí do školy v únoru 2008 po ročním odkladu školní docházky /výzkumný vzorek tvořilo 20 dětí předškolního věku/. Pomocí dotazníkových metod, Orientačního testu školní zralosti a pozorování byly zjišťovány charakteristiky dětí v době zápisu a za rok po odkladu školní docházky. Tyto charakteristiky byly srovnány a vyhodnoceny. Následně byly interpretovány stanovené předpoklady týkající se funkčnosti odkladu školní docházky. Závěr shrnuje zjištěné skutečnosti o odkladech školní docházky -odklady školní docházky se ukázaly u sledovaných dětí jako efektivní.
PREVENCE SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
ZÁDILSKÁ, Jana
Práce je zaměřena na prevenci specifických poruch učení, která by měla začít již v předškolním věku dítěte. Potíže dítěte se specifickou poruchou učení se neomezují pouze na školní vyučování, ale promítají se do celého sociálního systému, v němž dítě žije. Ke zmírnění těchto obtíží mohou pomoci různé stimulační programy, které mají u předškolních dětí i preventivní efekt. Hlavním cílem práce je zmapovat situaci venkovské mateřské školy v souvislosti s přípravou předškoláků na plnění povinné školní docházky. Výzkumný vzorek tedy tvořily děti předškolního věku. Pro výzkumnou část jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu. Stav úrovně připravenosti předškolních dětí na jejich úspěšné zaškolení jsem zjišťovala pomocí metody přímé práce s dětmi formou cíleně volené hry na vzorku 27 dětí. Jako techniku výzkumu jsem použila dotazník, který byl určen rodičům dětí, dále přímé pozorování práce s dětmi a obsahovou analýzu dat adekvátních dokumentů. Vyhodnocením získaných údajů jsem byla schopna posoudit, do jaké míry spolupracují odborníci z mateřské školy s rodiči při přípravě dětí na jejich bezproblémové zařazení do školy, u kolika dětí se dá předpokládat případný rozvoj poruchy, která by jim ztěžovala povinnou školní docházku a do jaké míry souvisí vzdělanost rodičů s přípravou dítěte na školu. Výzkumem jsem tedy zjistila, že na venkovské mateřské škole je spolupráce s rodiči a pedagogy z mateřské školy na celkem dobré úrovni. Přesto informovanost rodičů o možnostech jak správně připravit dítě na vstup do školy není v některých případech dostačující. U 10 dětí lze předpokládat vývojové deficity, ze kterých se mohou po nástupu do školy formovat specifické poruchy učení. Specifické poruchy učení však může v různé míře a kvalitě ovlivňovat také prostředí, v němž dítě vyrůstá. Svou prací bych chtěla přispět k navržení řešení, které by umožnilo, systematičtěji pracovat s rodiči dětí předškolního věku.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.
Problematika školní zralosti (se zřetelem na grafický projev)
HURDOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou školní zralosti se zřetelem na grafický projev. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem předškolní věk a školní zralost, zabývá se možnými příčinami školní nezralosti a jejich nápravou. Zvláštní zřetel je věnován kresebnému projevu dítěte v souvislosti se školní zralostí. Výzkumná část práce vychází z posuzování školní zralosti na základě grafického projevu dětí. Jsou posuzovány typické znaky a možné odlišnosti mezi grafickým projevem předškolních chlapců a dívek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí188 - 197  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.