Název:
Problematika školní zralosti a indikace odkladů školní docházky
Překlad názvu:
Problems of school maturity and indications of delayes of school attendance
Autoři:
SEDLÁČKOVÁ, Věra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce přináší poznatky o problematice školní zralosti.Teoretická část práce je zaměřena na přiblížení problematiky školní zralosti z hlediska pedagogicko-psychologického, včetně jejího vymezení a pojmového zakotvení, na možné příčiny školní nezralosti a na metody zjišťování školní zralosti. Praktická část je zaměřena na zkoumání dětí s nutným odkladem školní docházky ve dvou etapách {--} zápis dětí do školy v lednu 2007 a zápis stejných dětí do školy v únoru 2008 po ročním odkladu školní docházky /výzkumný vzorek tvořilo 20 dětí předškolního věku/. Pomocí dotazníkových metod, Orientačního testu školní zralosti a pozorování byly zjišťovány charakteristiky dětí v době zápisu a za rok po odkladu školní docházky. Tyto charakteristiky byly srovnány a vyhodnoceny. Následně byly interpretovány stanovené předpoklady týkající se funkčnosti odkladu školní docházky. Závěr shrnuje zjištěné skutečnosti o odkladech školní docházky -odklady školní docházky se ukázaly u sledovaných dětí jako efektivní. The dissertation provides information about problems of school maturity. The theoretical part of the dissertation focuses on elucidation of problems of school maturity from the pedagogical-psychological point of view, including its definition as well as specification of terms. This part is also concentrated on possible causes of school immaturity and on the methods of school maturity identification either. The practical part of focuses on scanning of children with necessary postponement of school attendance in two stages {--} the January 2007 enrolment of children and the February 2008 enrolment of the same group of children after a year postponement of school attendance ( the experimental sample included 20 children at the pre {--} school age ). Characteristics of the children in the time of the first enrolment and after the postponement a year later were recognized by means of questionnaire methods, the Fundamental Test of School Maturity and examination. Those characteristics were compared and evaluated. Consequently, designated presumptions concerning of functionality of school attendance postponement were clarified. The conclusion summarizes detected facto about school attendance postponement that was proved to be effective in the case of the examined children.
Klíčová slova:
odklady školní docházky; školní zralost; necessary postponement of school attendance; school maturity Citace: SEDLÁČKOVÁ, Věra. Problematika školní zralosti a indikace odkladů školní docházky. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/4186