|
Penzijní reforma a její aspekty v programech parlamentních politických stran
Pintér, Ivan ; Izák, Vratislav (vedoucí práce) ; Pavlisová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou programů českých parlamentních politických stran s důrazem na penzijní reformu. Cílem práce je zkoumat odlišné přístupy k reformě napříč politickým spektrem. Nejdříve jsou vymezeny možnosti financování penzijního systému a jeho současný platný systém v ČR. Následně jsou prezentovány návrhy reformy penzijního systému z dílen politických stran v období 2004-2010. Na závěr je popsána současná situace a stav reformy v roce 2011.
|
|
Vnitrostranická demokracie v ČR - komparace ODS a ČSSD
Müllerová, Miroslava ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Prorok, Vladimír (oponent)
Politické strany jsou nedílnou součástí moderních demokracií. Málokdo má však ponětí o probíhajících mechanizmech uvnitř stran. Cílem práce je zhodnocení vnitrostranické demokracie u dvou nejsilnějších českých stran -- Občanské demokratické strany a České sociálně demokratické strany. Práce je strukturována do dvou kapitol. První kapitola se věnuje politickým stranám -- definici pojmu, funkcím a vybrané typologii a pojednává také o pojmu vnitrostranická demokracie. Ve druhé kapitole jsou nejdříve strany krátce představeny, další podkapitoly pak analyzují jednotlivé aspekty, podle kterých lze měřit úroveň vnitrostranické demokracie. Po určitém vymezení dané podkapitoly se přechází k samotné komparaci. Závěrem jsou všechny výsledky shrnuty a ohodnoceny.
|
|
Marketing českých politických stran v roce 2010
Stručovská, Hana ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Šanda, Jakub (oponent)
Diplomová práce na téma "Politický marketing ČR 2010. Kampaně do PS PČR" má za cíl zmapovat politický marketing nejvýznamnějších českých politických stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Práce se zaměřuje především na marketingové kampaně stran a jejich nejvýraznější momenty, které měly vliv na výsledky voleb. Práce je zasazena do konkrétní politické situace. Nejprve je zde politický marketing popsán teoreticky, potom se práce zaměřuje na konkrétní strany a jejich kampaně. V práci je využíváno metod obsahové analýzy, analýzy mediálních prostředků a rozhovoru s volebním manažerem. V práci jsou zpracovány primární i sekundární informace. V práci jsou zanalyzovány hlavní momenty kampaní stran s vazbou na marketingová pravidla a výsledky voleb.
|
| |
| |
|
Image politických stran
Škodová, Markéta
V dubnovém šetření byla i otázka zjišťující, jak Češi vnímají 4 dlouhodobě nejsilnější strany a Stranu zelených. Ptali jsme se na konkrétní programové aspekty i obecné charakteristiky působení strany na politické scéně.
|
| |
| |
| |
| |