Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The concept of evil in Plato's dialogues Protagoras and Gorgias
Kotoč, Branislav ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Jinek, Jakub (oponent)
Cieľom tejto práce je ukázať, v čom spočíva eticky zlé konanie v rámci dvoch Platónových dialógov - Protagoras a Gorgias. Preskúmaním možnosti rôznych druhov motivačných síl v rozhodovaní ukážeme, že Sokrates si bol vedomý dôležitosti emócií a túžob v rozhodovaní. No napriek tomu tvrdil, že rozum a vedenie sú silnejšie motivačné sily. Ukážeme, že dôvod, prečo ľudia robia chybné rozhodnutia spočíva v tom, že nemajú pravé vedenie o dobre, naviac, sú ovládaní túžbami. Taktiež sa zameriame na nepriaznivé následky eticky zlého jednania na ľudskú dušu. Nakoniec však ukážeme, aké riešenie Sokrates ponúka - dialóg a trestanie.
Jak se projevuje totální instituce v životě vězně odsouzeného na doživotí
Babková, Johana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kurucová, Ľubica (oponent)
Bibliografický záznam BABKOVÁ, Johana. Každodenní život v zn odsouzeného na doživotí. Praha, 2011. 109 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Olga Šmídová, Ph.D. Anotace P edm tem mé diplomové práce je popis a rozbor každodenního života v zn odsouzeného na doživotí, který je p ítomný v instituci v zení. Práce se zabývá širším zakotvením každodenního života v organizaci v ze ského typu. Dále je v práci teoreticky popsána instituce v zení a její dopad na život v z . Teoretický záb r pokračuje problematikou dlouhodobého uv zn ní a klíčových pojm pro další rozbor každodenní reality totální instituce a v zení jako formální organizace. Práce poukazuje na d ležité t žišt procesu adaptace ve ztrát identity v zn odsouzeného na doživotí. Tedy, že život ve v zení souvisí se ztrátou identity jedince b hem st etu s totální institucí. Tento proces je zvlášt patrný u v z odsouzených na doživotí. V teoretické části práce využívám odkaz na sociologické autory zabývající se tématy totální instituce, stigmatizace, morální kariéry, techniky moci a dalších sociologických koncept . Ve své práci se snažím ukázat, jak instituce trestu p sobí na identitu jedince, jaké strategie zvládání trestu v ze využívá a jak na...
Ekonomická efektivnost trestu domácího vězení
Michailidis, Simon ; Babin, Jan (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, zda je trest domácího vězení ekonomicky efektivnější, než trest odnětí svobody. Trest domácího vězení je nejprve hodnocen z hlediska dopadu na veřejné rozpočty, následně je zhodnocena jeho celková ekonomická efektivnost. Pro účely analýzy je pomocí metody dvou období odhadnuta nákladová funkce Vězeňské služby ČR. Pomocí této funkce je zjištěna možná úspora vězeňské služby při nahrazení jednoho trestu odnětí svobody trestem domácího vězení. Následně jsou vypočítány náklady na trest domácího vězení při použití elektronického monitoringu i namátkových kontrol. Náklady i možná úspora jsou v podobné výši, významná úspora veřejných financí při nahrazování trestu odnětí svobody trestem domácího vězení tedy není prokázána. Pro zhodnocení celkové ekonomické efektivnosti je využito jak předchozí nákladové analýzy, tak i závěrů moderní ekonomie zločinu. V tomto kontextu je trest domácího vězení jednoznačně ekonomicky efektivnější než trest odnětí svobody. Tato skutečnost je potvrzena i jeho častým využíváním v zahraničí.
Role odměny a trestu ve výchově a vzdělávání předškoláka se speciálními vzdělávacími potřebami
TUČKOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve výchovně vzdělávacím procesu v mateřských školách speciálních. Teoretická část je zaměřena na výchovu, její styly a prostředky, na vzdělávání, učení, osobnostní kvality učitele a jeho kompetence. Následující dvě kapitoly se věnují odměnám, trestům a rizikům s nimi spojenými. Další kapitola je věnována předškolnímu věku dítěte, jeho vývoji a předškolnímu vzdělávání, včetně charakteristiky mateřské školy. Poslední kapitola se zaměřuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, na speciální vzdělávání a speciálně pedagogické poradenství. Praktická část se zabývá především výsledky šetření, které jsem získala pomocí kvalitativního výzkumu, tedy rozhovoru s předem připravenými osmi otázkami. Na otázky odpovídalo šest respondentů. Rozhovory se uskutečnily s pedagogickými pracovníky v mateřských školách speciálních v Českých Budějovicích. Cílem práce je zjistit, jaké odměny a tresty se využívají v rámci výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách speciálních, jakou mají účinnost, popř. jak často a z jakých důvodů jsou využívány. Z výsledků šetření vyplývá, že nejvíce užívanou a téměř jedinou odměnou je pochvala a nejužívanějším trestem je převážně ústní pokárání (domluva) či omezení činnosti na určitou dobu, dokud si dítě neuvědomí, co udělalo špatně a za co je potrestáno. Odměna ve formě pochvaly dítě samozřejmě potěší a především pozitivně motivuje, ale zanedlouho si ani nevzpomene, že bylo tímto způsobem oceněno. Z trestu ve formě domluvy si děti v podstatě nic nedělají a rychle na něj zapomínají. Jedná se však o výchovné prostředky, které užívá každý pedagogický pracovník a prakticky neustále. V mateřské škole jsou ale tyto prostředky velmi omezené a problémem může být i výchova v rodině. Děti jsou většinou zvyklé od rodičů na zcela jiný přístup, než je v mateřské škole. Pedagogičtí pracovníci využívají zmíněné odměny a tresty v mateřské škole denně a většina z nich je považuje za nezbytné. Práce může být přínosná pedagogickým pracovníkům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole speciální a studentům, kteří se zabývají touto problematikou.
Odměny a tresty v předškolním vzdělávání
DEUTSCHOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce pojednává o problematice trestů a odměn v mateřských školách. Čtenář se zde seznámí s historií trestů, s dělením trestů a s důvody, proč se k trestům uchylujeme. Dále se v teoretické části bakalářské práce dočteme, jak je možné odměny a tresty nahradit, jaké alternativní odměny a tresty jsou nám k dispozici, abychom zamezili negativním dopadům na dítě. Praktická část zahrnuje dotazníkové šetření v mateřských školách a zkušenosti pedagogů s odměnami a tresty v praxi. Dále se praktická část zaměřuje na pocity dětí při odměňování a trestání. Po přečtení práce by měl čtenář získat poznatky o problematice trestů a odměn v mateřských školách.
Domácí vězení jako alternativní trest
KOUTKOVÁ, Marcela
Tématem odevzdané bakalářské práce je domácí vězení jako alternativní trest. Jde o poměrně nový druh trestu v trestním zákoníku č. 40/2009 Sb., který nabyl účinnosti dne 1. 1. 2010. Základ trestu spočívá v rozvoji restorativní justice, která se zajímá o budoucí následky uloženého trestu. Lidská společnost už od počátku své existence určitým způsobem trestala jedince, kteří svým jednáním narušovali její chod. Účel trestu a jeho forma se měnily rozvojem společnosti a vývojem práv jednotlivců. V dnešní době je nejčastěji ukládaným trestem trest odnětí svobody, který spočívá v izolaci pachatele a ochraně společnosti před případnou trestnou činností. Vzhledem k tomu, že smýšlení dnešní společnosti prosazuje větší humanizaci, došlo ke zrodu alternativ k trestu odnětí svobody. Pro jejich uložení existuje několik důvodu. Jedním z alternativních trestů je již zmíněný trest domácího vězení, jehož součástí mohou být přiměřená opatření a přiměřená omezení. Význam trestu je sociální i ekonomický. Přestože byl postoj k trestu domácího vězení z počátku u některých odborníků i veřejnosti poněkud skeptický, ve výsledku celkového hodnocení převyšují pozitiva. Součástí trestu domácího vězení je elektronický monitoring odsouzených, který bude zajišťovat neustálou kontrolu prostřednictvím elektronického náramku připevněného k tělu odsouzeného. Přestože zkušební provoz elektronického monitoringu proběhl úspěšně, dochází z finančních důvodů ke kontrole výkonu trestu domácího vězení stále prostřednictvím pracovníků probační a mediační služby ČR. Probační a mediační služba ČR úzce souvisí s trestem domácího vězení. Její právní úpravu najdeme v zákoně č. 257/2000 Sb. Činnost pracovníka probační služby nastává už před rozhodnutím soudu o uložení trestu domácího vězení a probíhá až do ukončení výkonu trestu odsouzeného.
Efektivní komunikace a její problémy
TESKOVÁ, Dana
Tato práce se zabývá efektivní komunikací mezi pedagogy, rodiči a dětmi. Efektivní komunikací, která vede k respektujícím a partnerským vztahům mezi nimi. V teoretické části seznamuje s efektivní komunikací prostřednictvím myšlenek a učení českých a amerických psychologů. V praktické části předkládá výsledky dotazníkového šetření mezi studentkami kombinovaného studia Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, které bylo zaměřeno na praktikování efektivní komunikace ve vlastních rodinách a mateřských školách.
Zvěstování evangelijní spásy v našem současném / dnešním vězeňském prostředí
PŘIBYL, Pavel
Diplomová práce se zabývá popisem skutečností a činností spojených se zvěstováním evangelia ve vězeňském prostředí. Poukazuje na historický vývoj penitenciaristiky od prvopočátků vězeňství až do současné doby. Popisuje způsoby poskytování duchovní služby v dnešním vězeňském prostředí, činnost sdružení Vězeňské duchovenské péče (VDP) a Vězeňské duchovní služby (VDS). Zpřehledňuje vzájemné vztahy mezi těmito organizacemi a Vězeňskou službou České republiky, zároveň předkládá zákonné normy, které upravují poskytování duchovenské služby ve věznicích na území České republiky. Podává ucelený pohled na činnost vězeňského kaplana a seznamuje čtenáře s jeho kompetencemi. Výzkumná část je zaměřena na zjištění, jaké nejzávažnější aktuální problémy doprovázejí proces evangelizace v současném českém vězeňském prostředí a jaká řešení stávajících problémů navrhují zainteresovaní odborníci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.