Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Představy rodičů předškolních dětí o připravenosti jejich dětí pro vstup na základní školu
KROMKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se v teoretické části zaobírá celkovou charakteristikou dítěte v předškolním období. Dále jsou vysvětleny pojmy školní připravenost a školní zralost, kde jsou uvedeny požadavky na jednotlivé její složky fyzická, psychická, emocionální a sociální zralost. Také se věnuje faktorům, které mohou ovlivnit vstup dítěte do školy, zabývá se diagnostikou v mateřské škole a popisuje možné činnosti a metody, které rozvíjí dětské dovednosti. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na rodiče předškolních dětí, konkrétně, jak jsou informování o problematice týkající se přípravy a vstupu dítěte do základní školy a jak toto období vnímají.
Děti s odkladem školní docházky
KOVÁŘOVÁ, Tereza
Tato práce se věnuje problematice odkladu školní docházky. V teoretické části se zabývám školní zralostí, školní připraveností, charakteristikou předškolního věku a odklady školní docházky. Cílem výzkumu je zjistit, jak se přistupuje k dětem s OŠD, zda jsou využívány speciální úkoly a zda je dětem věnována individuální péče. V praktické části byly vedeny rozhovory s učitelkami a pracovníky PPP. Další použitou metodou bylo zúčastněné pozorování práce s konkrétními dětmi s OŠD zda tyto děti dostatečně vyzrály či se zlepšily v těch oblastech, kvůli kterým jim byl dán odklad.
Příprava dítěte na vstup do ZŠ.
DOSKOČILOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá všestrannou přípravou dítěte předškolního věku před vstupem do základní školy. V práci je popsána organizace a úkoly předškolního vzdělávání. Je zde zmíněno "Desatero pro rodiče dětí předškolního věku" sestavené skupinou odborníků na předškolní vzdělávání. Jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a školní připravenost. V praktické části práce je použita baterie testů školní zralosti "Předcházíme poruchám učení" a cílem je zjištění, jakých pokroků bude dosaženo u diagnostikovaných dětí procvičováním oslabených oblastí.
Problémové oblasti školní zralosti při zápise a po nástupu do školy
VESELÁ, Lenka
Cílem práce je odhalit problémové oblasti školní zralosti dětí v době školního zápisu a po nástupu do školy, zjistit, které z nich přetrvávají a na které je tedy nutné se zaměřit v přípravě na školu i při samotném zápise do školy. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, jako je školní zralost a její složky, školní připravenost, školní úspěšnost, školní nezralost a její příčiny. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky školní zralosti dětí pro školní docházku, současný stav problematiky školní zralosti dětí a nejčastější důvody odkladů školní docházky. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém byla zjišťována úspěšnost dětí v jednotlivých činnostech během školního zápisu, a jež byly následně srovnávány s výpověďmi učitelek prvních tříd o schopnostech a dovednostech těchto dětí na počátku školní docházky. Na základě výsledků výzkumného šetření je stanoveno doporučení pro prověřování způsobilosti dítěte pro školní docházku při školních zápisech a návrhy pro podporu problémových oblastí školní zralosti.
Příprava předškolních dětí na vstup do školy. (srovnání běžné MŠ a MŠ s prvky Montessori pedagogiky)
MORAVOVÁ, Vendula
V teoretické části bakalářské práce vysvětluji pojmy související se vstupem dětí na základní školu - školní zralost a školní připravenost. Popisuji prostředí, přístup pedagogů a metody práce v běžné mateřské škole a v mateřské škole s prvky Montessori pedagogiky. Dotazníkovým výzkumem v praktické části zjišťuji, jakým způsobem jsou naplňovány předpoklady pro přechod dětí na základní školu u dětí z běžné mateřské školy a mateřské školy s prvky Montessori pedagogiky.
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
KERHARTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány. Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.
Školní zralost a vývoj řeči
KARASOVÁ, Magdaléna
V mé bakalářské práci se zabývám školní zralostí, jednotlivými složkami školní zralosti a problematikou vývoje řeči. V jedné z kapitol charakterizuji poruchy a vady řeči a zmiňuji, jaké řečové schopnosti a dovednosti by mělo mít dítě předškolního věku. V praktické části zjišťuji, zda má myšlení u dítěte vliv na vývoj řeči. Výzkum je proveden pomocí tří testů, které jsou následně vyhodnoceny.
Přechod dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu a jejich školní úspěšnost.
MOLHANCOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá přechodem dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu. Teoretická část seznamuje s Marií Montessoriovou, její pedagogikou a také se zabývá školní zralostí, připraveností. V teoretické části se dále uvádí faktory, které mohou ovlivnit úspěšné zvládání vstupu do školy. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo prováděno na základě polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy základních škol. Výpovědi uvádějí, jakých výsledků a úspěchů tyto děti dosahují, jaké problémy se u nich objevují. Z výzkumného šetření vyplývá, že z pohledu pedagogů metoda Montessori, využívaná v mateřské škole, významně neovlivnila školní připravenost dětí.
Diagnostika školní zralosti
KOMENDOVÁ, Vendula
Bakalářská práce s názvem Diagnostika školní zralosti je zaměřena na problematiku vývoje dítěte předškolního věku. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a jeho psychologickou problematiku. Věnuje se vymezení pojmu školní zralost, školní připravenost a jednotlivým složkám školní zralosti. Popisuje příčiny školní nezralosti a důvody k odkladu školní docházky. Praktická část se zabývá hodnocením dětí předškolního věku s využitím diagnostických testů školní zralosti. Obsahuje kazuistiky vybraných dětí (děti s loňským odklad školní docházky, děti s letošním navrhovaným odkladem). Součástí jsou grafy a tabulky vybraných dětí. V závěru bakalářské práce jsou shrnuty a popsány výsledky.
PŘÍPRAVA NA VSTUP DO ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je zjistit, jak jsou děti předškolního věku individuálně a systematicky připravovány na vstup do ZŠ. První část teoretická je zaměřena na porovnání pojetí předškolního a primárního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Druhá část je věnována popisu dítěte, které zahajuje školní docházku z pohledu vývojové psychologie. Pozornost se zde také soustřeďuje na školní zralost. Praktická část je zaměřena na to, jak mateřská škola může individuálně a systematicky připravovat dítě na zahájení školní docházky. Práce /bakalářská/ zkoumá, jakých oblastí se týká příprava dítěte na školní docházku a jaké konkrétní činnosti lze s dětmi realizovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.