Název:
Přechod dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu a jejich školní úspěšnost.
Překlad názvu:
The Children Successfulness Following their Transition from Kindergarten with Montessori Elements to Elementary School
Autoři:
MOLHANCOVÁ, Monika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá přechodem dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu. Teoretická část seznamuje s Marií Montessoriovou, její pedagogikou a také se zabývá školní zralostí, připraveností. V teoretické části se dále uvádí faktory, které mohou ovlivnit úspěšné zvládání vstupu do školy. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo prováděno na základě polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy základních škol. Výpovědi uvádějí, jakých výsledků a úspěchů tyto děti dosahují, jaké problémy se u nich objevují. Z výzkumného šetření vyplývá, že z pohledu pedagogů metoda Montessori, využívaná v mateřské škole, významně neovlivnila školní připravenost dětí.This bachelor´s thesis is specifically concerned with children who enter basic school after having attended kindergarten with Montessori elements. Thetheoretical part of the thesis introduces Dr. Maria Montessori and her pedagogical methods as well as concepts of school maturity and readiness. This part also identifies factors which may influence the successful start at basic school. The practical part presents results of qualitative research survey which have been achieved using the method of semistructured interviewing the basic school teachers. Statements of respondent teachers describe the results, achievements as well as insufficiency of such children. The research survey shows that the school readiness is not affected in a significant way by attending Montessori metod in kindergarten in the opinion of respondent teachers.
Klíčová slova:
Montessori pedagogika; přechod na základní školu; školní zralost; školní úspěšnost; entering basic school; Keywords: Montessori pedagogy; school maturity; school successfulness Citace: MOLHANCOVÁ, Monika. Přechod dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu a jejich školní úspěšnost.. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33386