Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,050 záznamů.  začátekpředchozí946 - 955dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Petráková, Kamila ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Objekty jsou navrženy na okraji nově navrženého parku, a to v její jižní části blízko řeky Ostravice. Objekt, ve kterém se nachází základní škola, lyceum a sportovní hala se nachází na okraji tohoto parku. Objekt mateřské školy se nachází samostatně o pár metrů jižněji. Škola je dimenzována na 270 dětí navštěvující základní školu a pro 120 žáků střední školy. Mateřskou školu může navštěvovat až 75 dětí.
Teorie a praxe výchovy k bezpečnostní ochraně obyvatelstva na základních školách
Kratochvíl, Zdeněk ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Věci, jevy a procesy jsou stále rizikovější. Bezpečnostní problematice a výchově k ní je nutno věnovat pozornost už od dětství. Zákonem je stanoveno, aby se touto problematikou zabývali učitelé na základních školách, aby se v dětech již od jejich raného věku rozvíjely tyto návyky a vědomosti. V této práci se dozvíte, zda systém, který byl v našem školství zaveden v roce 2003, funguje.
Dostavba ZŠ Slovanské náměstí
Fajkusová, Kateřina ; Kunc, Ing Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Švecová, Táňa (vedoucí práce)
 Projekt se zabývá optimalizací funkcí a dostavbou Základní školy Slovanské náměstí. Tato škola se nachází na slovanském náměstí (č.p. 1218) v Brně – Králově poli a je součástí nemovitých kulturních památek města Brna. Památkově chráněná průčelí do všech tří ulic, kam budova zasahuje, jsou považovány za doklad geometrizující moderny, zde s kubistickými náběhy. Autorem fasády je Antonín Blažek ve spolupráci s Václavem Prokopem a Václavem Hynkem Machem. V rámci projektu byly optimalizovány funkce jednotlivých místností spolu s návaznosti daných provozů. Dále byl požadavek přizpůsobit budovu k využívání i lidmi s omezenou schopností pohybu a orientace, což bylo realizováno vybudováním výtahu a hygienického zázemí. Hygienická zázemí stávající byla upravena tak, aby v obou křídlech budovy byly toalety jak chlapecké tak dívčí. Nedostačující prostory jídelny a družin byly rozšířeny do dostavby, která vznikla na pozemku dvora školy jako dvoupatrová budova. Ta byla umístěna tak, aby se propojila vnitřní hlavní komunikace a tak se zkrátily vzdálenosti mezi jednotlivými křídly budovy. Protože napojení komunikací bylo v 1PP a 1NP realizováno z různých míst, vznikla hmota o dvou podlažích, která se ovšem nekopírují. Vzhledem k této skutečnosti byl konstrukční systém navržen jako monolitický ŽB skelet, tvořený kruhovými sloupy a lokálně podepřenou deskou. Vzhledem k rozložení jednotlivých konstrukčních prvků je založen na monolitickém betonovém roštu. Střechy obou pater jsou ploché, přičemž v 1PP je navržena střecha pochozí, aby se co nejvíce nahradil zastavěný prostor dvora. Budova je v 1PP značně prosklená, aby zabránila pocitu stísněnosti tohoto dvora. Fasáda je navržena na míru, má nahrazovat výtvarné dílo a je navržena podle jednoho z obrazů moderní abstrakce. Celý návrh klade důraz na pohyb a jeho zjednodušení, to se tedy přepsalo i do fasády, spolu se snahou prostor opticky zcelit.
Přístavba školy - zdravotně technické a plynovodní instalace
Goroš, Kamil ; Vrána, Jakub (oponent) ; Bárta, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá odváděním splaškových a dešťových odpadních vod a zásobování vodou a plynem v přístavbě základní školy. Řešený objekt je dvoupodlažní, nepodsklepený. Teoretická část se zabývá uchycováním potrubí. Technická část řeší vnitřní rozvody zdravotně technických a plynovodních instalací v přístavbě základní školy.
Vzduchotechnika v základní škole
Ďuroška, Ján ; Bernard, Jiří (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
V bakalářské práci se budu zabývat základní školou. Problematika spočívá v neotevíratelných oknech, nedostatečném větrání. Pro splnění požadavku a zlepšení vnitřního mikroklimatu, bude navržená vzduchotechnická jednotka. Ve vybraných místnostech, bude klimatizace pro zlepšení vnitřní pohody v letním období.
Komunikační mix a jeho vliv na dětského spotřebitele z pohledu českého a amerického trhu.
Kmochová, Eliška ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Svoboda, Martin (oponent)
Práce pojednává o tom, jak rodiče vnímají marketingové aktivity zaměřené na děti. Teoretická část rozebírá a představuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu, o kterých následně blíže pojednává z pozice dětského spotřebitele. Praktická část přímo zjišťuje, zda lze na základě šetření, která se uskutečnila v roce 2013 a 2016, pozorovat změny ve spotřebním chování jak u dospělých, tak u jejich ratolestí. Výsledky jsou na závěr rozšířeny z pohledu amerického trhu. Cílem této části je postihnout vývin vnímání marketingového snažení mladými i dospělými spotřebiteli. První výzkum v roce 2013 byl proveden s respondenty dle možností autorky náhodně vybrané druhé třídy Základní školy Josefa Hlávky v Přešticích. U žáků byl zjišťován jejich vztah k nakupování a s ním spojené rozhodovací pravomoci či způsob trávení volného času. Stejný výzkum byl následně zopakován o tři roky později. Pro potřeby srovnávací analýzy bylo opět losováno mezi druhými třídami identické základní školy a výsledky jsou k nalezení v této práci. V druhé části praktické práce rozšiřuje problematiku dotazníkové šetření uskutečněné s rodiči zkoumaných dětí taktéž v obou obdobích.
Technické aspekty použití 3D tisku ve výuce na ZŠ
CVRČEK, Tomáš
Diplomová práce se v úvodu zabývá historií 3D tisku a jeho vývojem. Pro lepší pochopení podstaty 3D tisku jsou uvedeny významné technologie, které zahrnuje. Odborná část zahrnuje činnost s tiskárnou MakerBot Replicator 2X. Dále jsou analyzovány jednotlivé mechanické části zařízení společně s ovládacím softwarem MakerBot Desktop. Následuje kapitola pojednávající o limitech a omezeních při tisku na zmíněné 3D tiskárny, kromě toho popisuje důležité aspekty při práci na tiskárně. Pro tvorbu elektronických modelů jsou vytipovány programy vhodné pro použití na základní škole. Významný milník tvoří problematika 3D tisku, která může sloužit jako návod při eliminaci potíží s kvalitou tisku, nefunkčností 3D tiskárny a jiné. Jsou navrženy zajímavé modely pro výuku fyziky a pracovních činností, které žákům usnadní chápání vysvětlované látky a fungují jako aktivizující prvek do hodiny. Byl vytvořen seznam významných webů, kde lze nalézt modely vhodné nejenom pro výuku na ZŠ, ale i pro jiné účely. Poslední kapitola se věnuje ekonomickému hledisku 3D tisku.
Potenciál využitelnosti hry geocaching ve výuce zeměpisu na ZŠ se zaměřením na místní region ORP Chotěboř
ONDRÁČKOVÁ, Tereza
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je potenciál využitelnosti hry geocaching ve výuce zeměpisu na základní škole se zaměřením na místní region ORP Chotěboř. Stěžejním cílem je vytvoření námětů, jak zařadit hru geocaching do výuky zeměpisu, (konkrétně do problematiky místního regionu), na ukázce ORP Chotěboř. Teoretickou část práce představuje stručná fyzickogeografická a sociálněgeografická charakteristika zájmového území spolu se základními pravidly a zásadami hry geocaching. Nedílnou součástí je zasazení hry geocaching do vyučování zeměpisu na základě platných kurikulárních dokumentů, zejména RVP ZV. Zároveň je tato část práce podložena studiem další příslušné literatury. Praktická část práce zahrnuje vlastní terénní průzkum oblasti a následný rozbor již existujících keší v zájmovém území. Zejména jejich tematické zaměření poskytuje podklady pro závěrečnou kapitolu práce, která je zaměřena na předložení potencionálních námětů výuky tematického celku místní region za pomoci hry geocaching v rámci hodin zeměpisu na ZŠ.
Porovnání efektivity vybraných metod výuky geologie na ZŠ
MACHNÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce porovnává efektivitu výuky geologie na základních školách (ZŠ) vedenou klasickým frontálním způsobem a "alternativní" formou výuky. Pro potřeby výzkumu byli žáci nejprve testováni formou didaktického pretestu, jež byl zaměřen na základní znalosti z oblasti neživé přírody (geologie). Následně byla vybrána a zpracována dvě geologická témata vždy frontálním a interaktivní (alternativním) za použití prvků badatelsky orientované výuky (BOV) a multimedií. Témata byla střídavě vyučována ve dvou skupinách (třídách) respondentů v zapojených základních ZŠ. Rozdíl v efektivitě zvolených výukových metod byl vyhodnocen na základě výsledků post-testu. Z výzkumu vyplývá, že výuka geologie na ZŠ je jednoznačně efektivnější prostřednictvím "alternativních" výukových metod s prvky BOV.
Spolupráce učitelů základní školy a pracovníků pedagogicko psychologické poradny při vzdělávání a výchově žáků se specifickými poruchami učení a poruchami chování
JECHOVÁ, Sylva
Bakalářská práce je výsledkem teoretických poznatků a výzkumu, který jsem prováděla mezi zaměstnanci Pedagogicko-psychologické poradny v Jindřichově Hradci a učiteli Základní školy v Chlumu u Třeboně. Teoretické poznatky ve své bakalářské práci čerpám z odborných zdrojů a práci prokládám výsledky kvalitativního výzkumu. Odborná literatura mi pomohla popsat zařízení pedagogicko-psychologické poradny a základní školy a zmapovat cíle obou zařízení. Dále se zabývám pracovníky pedagogicko-psychologické poradny a učiteli základní školy a jejich vzájemnou spoluprací při výchově a vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poruchami chování. V závěru se věnuji zhodnocení spolupráce mezi oběma subjekty a možnému zefektivnění této spolupráce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,050 záznamů.   začátekpředchozí946 - 955dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.