Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,414 záznamů.  začátekpředchozí9405 - 9414  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Relationship between financial literacy and demand of products providing wellbeing in retirement
Zimermannová, Petra ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je skúmanie vzťahu medzi finančnou gramotnosťou a pravdepodobnosťou vstupu do súkromných pilierov dôchodkového systému v Českej republike pre občanov starších ako 50 rokov. Zatiaľ čo prvá časť práce poskytuje prehľad penzijných systémov a reforiem vo svete so zameraním na Českú republiku, druhá časť práce prináša teoretický základ k problematike finančnej gramotnosti a indikátorov merateľnosti stupňa finančnej gramotnosti na základe rôznych medzinárodných štúdií a výskumov. Posledná časť tejto práce je výskumnou časťou. Za účelom skúmania vzťahu medzi finančnou gramotnosťou a dopytom po rôznych formách sporenia na dôchodok sme v našej diplomovej práci vytvorili model logistickej regresie, kde sme zvolili nezávislé vysvetľujúce premenné na základe teoretického základu z druhej časti práce. Závislou premennou v našom modeli bola pravdepodobnosť sporenia v súkromnom pilieri penzijného systému. Posledná časť práce tiež prináša zhrnutie našich záverov o významnosti finančnej gramotnosti pri rozhodovaní o sporení na dôchodkový vek a tiež záver, že nízky level finančnej gramotnosti českých občanov bol jedným z dôvodov zrušenia druhého piliera v Českej republike.

Title of the Master´s Thesis
Sečkárová, Adriana ; Vrbová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájek, Jiří (oponent)
Cieľ spoločnosti ZOFF je formulovaný ako zmena stagnácie a zvýšenia ročného zisku spoločnosti v horizonte 2 rokov za predpokladu adekvátne nízkeho rizika. V práci sa popisuje výstup a závery z marketingového výskumu, ktorý poukazuje na hlavné atribúty spoločnosti a jej cieľovej skupiny. Východisko situácie spočíva v identifikovaní problému a jeho následné formulovanie. K dosiahnutiu cieľa sú využité jednotlivé metódy vytvorenia a porovnania kritérií, na základe ktorých sú definované vytvorené varianty. Tento proces zahrňuje rozhodovaciu maticu na identifikáciu a porovnanie rizikových scenárov. Výstupom práce je vyhodnotenie a porovnanie výsledných variantov a odporučenie k eliminácii možných hrozieb.

Rozhodování v počáteční fázi architektonického projektu
Moučka, Jan ; Starý, Oldřich (vedoucí práce) ; Štursa, Jiří (oponent) ; Zich, Otakar (vedoucí práce)
Předmětem aspirantské práce byla racionalizace rozhodování v počáteční fázi projektování budov a úprav prostředí, tj. od většinou vágního zadání až po návrh disposice budov. Jako metodu racionálního rozhodování problémů zvolil aspirant formální logiku, teorii grafů, využití počítačů. Obsahem disertace jsou i obecně srozumitelné pasáže, s ohledem na obsah vysokoškolské výuky architektů. Hlavními výsledky aspirantury je pojmové zpřesnění, model a metoda řešení problémů slučitelnosti činností ve společném prostředí (místnostech), uspořádání a propojení místností v jednopodlažních budovách (disposiční řešení). Aspirantura probíhala při zaměstnání ve výzkumu výstavby, její výsledky byly podkladem pro úkoly, které aplikovanému výzkumu byly zadávány. Přílohou je grafický výstup výpočtu optimální rozsáhlé disposice z r. 1967, pomocí programu "Rovinný rozvrh", jehož autorem byl Jan Moučka za spolupráce matematiků- programátorů. Školícím místem bylo ČVUT, Fakulta architektury. Školiteli byli prof.ing.arch. Oldřich Starý a univ.prof. Otakar Zich DrSc, vedoucí katedry logiky University Karlovy. Oponentem byl prof.Jiří Štursa.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textJPG

Práce pedagogů předškolního vzdělávání s médii
ZMATLÍKOVÁ, Marcela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na práci pedagogů s médii u dětí v předškolním vzdělávání, konkrétněji na práci s elektronickými médii. Zkoumá, zda a jakým způsobem předškolní pedagogové z Loun a jeho okolí Loun, konkrétně pedagogové MŠ Fügnerova, MŠ Dobroměřice, MŠ Kpt. Nálepky, MŠ Veltěže a MŠ Přemyslovců, využívají možnost pracovat s moderní technologií. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů pedagog, předškolní vzdělávání a média. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního šetření, které bylo realizováno individuálními rozhovory v již zmíněných mateřských školách. Komunikačními partnery byly ředitelky a učitelky mateřských škol z Loun a blízkého okolí.

Učitelé a zdraví 4
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Publikace Učitelé a zdraví 4 prezentuje 22 příspěvků, které se přímo vztahují k problematice zdraví učitelů a jsou zarámovány studiemi, které buď ukazují obecně stav vědy v bádání o zdraví z jedné strany, anebo ukazují některé důsledky související s našimi hlavními otázkami, které mohou být cenné pro hlubší pochopení základního problému

Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky Práce se vztahuje k tématu bilingvního matematického vyučování. Zaměřuje se na sledování vlivu jazyka učitele a žáka na komunikaci, kategorizaci rušivých jevů a zlepšení připravenosti učitele se s nimi při vyučování vyrovnat. Významnou roli v hodnocení výsledků experimentů prováděných během vyučování v Anglii, Německu a České republice hraje učitelova (sebe)reflexe. Výuka byla realizována v cizím jazyce jak pro učitele, tak pro žáky. Experimentátor je zároveň učitelem a autorem této práce. V teoretické části jsou shrnuty výsledky studia literatury se zaměřením na bilingvismus, bilingvní vyučování, metody výuky v cizím jazyce a vztahy mezi jazykem, jazykem matematiky a cizím jazykem. V praktické části je provedena analýza výuky matematiky na téma pravděpodobnosti. Výuka byla zaměřena na hraní her s kostkami a rozhodování, zda je hra spravedlivá nebo ne. Vyučování bylo nahrané na audio kazety a části mluvené řeči byly přepsány do písemné podoby. Byla provedena analýza jazyka výuky, a to jak žáků, tak učitele. Dále byly rozebrány komunikační interference a poměr komunikace učitele a žáků. Byly vyhodnoceny výsledky experimentů z hlediska výzkumu a z hlediska výuky. K dispozici je přehled, který hodnotí, jaký vliv na výuku má omezená jazyková...


Učitelé a zdraví 6
Řehulka, Evžen
Konference UČITELÉ A ZDRAVÍ 6 se konala v září roku 2004 v Brně a vedle našich odborníků se jí zúčastnili také zahraniční vědečtí pracovníci. Základem sborníku jsou příspěvky, které se přímo vztahují k problematice zdraví učitelů a jsou zarámovány studiemi, které buď ukazují obecně stav vědy v bádání o zdraví z jedné strany, anebo ukazují některé důsledky související s našimi hlavními otázkami, které mohou být cenné pro hlubší pochopení základního problému.

Vysoká škola zemědělská v Brně v kontextu brněnského vysokého školství na začátku normalizace
Mikovcová, Alena
Normalizace brněnských vysokých škol začala likvidací proreformních stranických struktur a kateder společenských věd. Do nových ÚML byla schválena polovina jejich původních učitelů. Byly odvolány více než tři čtvrtiny akademických funkcionářů vysokých škol. Více než třetina kateder byla zrušena a vyměněna více než poloviny jejich vedoucích. Studentští aktivisté byli potrestáni kárnými opatřeními.

Učitelé a zdraví 3
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Konference Učitelé a zdraví 3 se konala v září roku 2000 v Brně a vedle našich odborníků se jí zúčastnili také zahraniční vědečtí pracovníci. Základem sborníku jsou příspěvky, které se přímo vztahují k problematice zdraví učitelů a jsou zarámovány studiemi, které buď ukazují obecně stav vědy v bádání o zdraví z jedné strany, anebo ukazují některé důsledky související s našimi hlavními otázkami, které mohou být cenné pro hlubší pochopení základního problému.