Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dálniční dopravní infrastruktury na vybrané regionální ekonomické ukazatele
Bína, Josef ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Frantál, Lukáš (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vlivu dálniční dopravní infrastruktury na vybrané ekonomické ukazatele na úrovni okresů České republiky. Cílem práce je zjistit, zda existuje vztah mezi výší hrubé mzdy a počtem alokovaných firem na úrovni okresů ke vzdálenosti od dálniční sítě. Byla stanovena hypotéza, která zní: "Dálniční dopravní infrastruktura výrazně ovlivňuje zvolené ekonomické ukazatele v regionech." Práce se zaměřuje především na analýzu několika dostupných ekonomických ukazatelů (např. průměrná hrubá mzda v jednotlivých okresech, počet ekonomických subjektů v jednotlivých okresech rozdělených dle velikosti na malé, střední a velké subjekty). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace o české dálniční síti, napojení jednotlivých regionů na ni, vztah dopravy a regionálního rozvoje a nastudované teorie, které souvisejí s uvedeným tématem. V praktické části je využito statistické a kartografické analýzy. Vstupní data jsou získána ze stránek ČSÚ a z internetové aplikace Mapy.cz. V úvodu je rozebrána použitá metodologie, na kterou navazuje provedený výzkum zadaného tématu. Výsledky, potvrzení či vyvrácení hypotézy, splnění cíle je poté shrnuto v závěru práce.
Dopravní infrastruktura Prahy a Minsku
Milkevich, Igor ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem této práce je analýza a porovnání dopravních sítí Prahy a Minsku. Pokusím se nejen porovnat tyto dvě dopravní infrastruktury, ale najít slabá místa. Pokusím se porovnat přepravu cestujících hlavních měst obou zemí, včetně možnosti a kvality přepravy, druhů dopravních prostředků, cen jízdného odlišnými druhy dopravy. V teoretické časti představím co to je dopravní sit' města, jeji uspořádání, jaké druhy dopravy zahrnuje. Dále představím jednotlivé druhy dopravy a popíšu typy dopravních prostředků zajišt'ujících přepravu cestujících ve městě. V praktické části popišu dopravní systémy Prahy a Minsku. A to od nejdůležitější městské hromadné dopravy do letecké dopravy. Dále bude následovat analýza dopravních systémů přes porovnání dvou dopravních infrastruktur s cílem zjištění rozdílů mezi nimi. V závěru jsou výsledná hodnocení provedené analýzy dvou hlavních měst, hlavní odlišnosti Prahy a Minsku, možné změny a nápravy.
Hodnota volného času ve spojení s dopravou
MAHDAL, Jan
Cílem této práce je zjistit a analyzovat hodnotu volného času ve spojení s dopravou (respektive hodnotu času stráveného na cestě) z hlediska dojížďky obyvatel, v tomto případě pouze do zaměstnání. Vychází se především z odpovědí respondentů na otázky týkající se cestování za prací z dotazníkového šetření. Toto šetření bylo obecné a týká se občanů z několika obcí Jihočeského kraje.
Analýza sportovně-rekreačních aktivit v zázemí Novohradských hor
ŠINDELÍŘ, Michal
Práce analyzuje sportovně-rekreační aktivity a služby na území Novohradských hor a Novohradského podhůří a jejich potenciál do budoucna. Cílem práce dále bylo navržení opatření ke zlepšení situace v mikroregionu, tvorba produktu cestovního ruchu (návrh projektu cykloturistické naučné stezky) a tvorba marketingového mixu destinace. Na základě analýz destinace a terénního šetření, byly zodpovězeny dvě dopředu stanovené hypotézy. V práci byl též kladen důraz na zformulování pohledu na vývoj a propagaci mikroregionu.
Analýza služeb cestovního ruchu v oblasti Novohradska
ŠINDELÍŘ, Michal
Práce analyzuje služby cestovního ruchu na území Novohradských hor a Novohradského podhůří a celkově charakterizuje potenciál cestovního ruchu v této oblasti. Cílem práce bylo navržení produktového portfolia a marketingový mix destinace vycházející z analýz destinace a terénního šetření. Důraz byl též kladen na zformulování pohledu na vývoj a propagaci mikroregionu.
Dopravní síť Pardubic, srovnání s Hradcem Králové
Dvořáková, Iva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Popis a zhodnocení dopravní sítě města Pardubic ve všech odvětvích dopravy(letecká, vodní, železniční, silniční a cyklistická) a její srovnání se sítí Hradce Králové. Integrace obou dopravních systémů. Návrhy zlepšení dopravní infrastruktury a integrované dopravy. Optimalizace spojení hromadnou dopravou vybrané městské části s centrem.
Financování s využitím PPP projektů (se zaměřením na dopravní infrastrukturu)
Malaníková, Alexandra ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na partnerství veřejného a soukromého sektoru a na základní vymezení PPP projektů. Dále popisuje zahraniční zkušenosti s PPP projekty a implementaci PPP projektů na český trh. Práce se zaměřuje především na výstavbu dopravní infrastuktury a v praktické části práce analyzuje výstavbu dálnice D3 v jižních Čechách.
Dopravní infrastruktura státu Izrael
Kozlov, Alexander ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Lobov, Shalom (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis a analýzu dopravní infrastruktury státu Izrael. První část práce je věnovaná popisu státu Izrael, dále popisu dopravní infrastrukturu jednotlivých oborů dopravy. V závěrečné části práce je popsaná infrastruktura regionu Západní břeh Jordánu s ohledem na politickou dimenzi výstavby pozemních komunikací na tomto území.
Posouzení vlivu čerpání finančních prostředků z fondů EU na dopravní politiku ČR
Leifr, Miroslav ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Anotace Cílem této bakalářské práce je analýza vlivu čerpání finančních prostředků fondů Evropské unie na rozvoj dopravní infrastruktury v České republice v rámci její dopravní politiky. V první části práce provádím popis a analýzu vývoje dopravní politiky ČR v období od počátku 90. let po období před vstupem do EU. Ve druhé části práce analyzuji období po samotném vstupu do EU až po současnost a popisuji proces spolufinancování Evropskou unií prostřednictvím strukturálních fondů a Fondu soudržnosti v rozpočtovém období 2004 -- 2006 a 2007 -- 2013. Po té provádím komparaci těchto dvou etap s cílem zjistit, jaký vliv mělo čerpání fondů z EU na dopravní politiku v České republice. V další části analyzuji dva vybrané projekty. První projekt je výstavba obchvatu města Holice, který byl financován pouze státem. Druhým projektem je výstavba silnice I/34 Stráž nad Nežárkou, na jehož realizaci se kromě státu podílela také EU. Analýzou těchto projektů hodlám zjistit, který způsob financování byl z ekonomického hlediska výhodnější.
Regionální diferenciace rozvoje dopravní infrastruktury v ČR
Tichá, Eva ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní infrastrukturu v České republice a její vliv na regionální rozvoj. Dopravní infrastruktura má vliv na ekonomiku skrze dopravní služby, které vstupují do nákladů téměř u každého druhu zboží a služeb. Hlavní cílem práce zjistit, jaké dopady na rozvoj regionů mají dopravní infrastruktura a investice do ní. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou rozebrány teoretické dopady infrastruktury na ekonomiku a regionální rozvoj. Druhá část popisuje dopravní infrastrukturu v ČR. V třetí části je pozornost věnována vztahům dopravní infrastruktury k různým ekonomickým veličinám, které ovlivňují regionální ekonomiku. Dále bude zhodnocena efektivnost investic do dopravní infrastruktury v posledních několika letech. V závěru práce budou shrnuty výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.