Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvýšení výkonových parametrů zážehového jednoválcového dvoudobého motoru
Stejskal, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav dvoudobého motoru s cílem zvýšení jeho výkonových parametrů. V úvodu jsou shrnuta různá řešení dvoudobých motorů. Další část práce se věnuje návrhu úprav výkonových částí motoru, jejich realizaci a následné modifikaci. Práce obsahuje deformačně napjatostní analýzu pístu, jejíž součástí je kompletní indikace tlaků ve dvoudobém motoru. Dosažené výsledky MKP analýzy byly využity k návrhu vhodnější geometrie pístu.
Návrh ojnice vznětového leteckého motoru
Maršálek, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním návrhem ojnice dvoudobého vznětového motoru s ohledem na minimalizaci její hmotnosti. Celkem jsou zde navrženy tři varianty, pro které jsou realizovány pevnostní analýzy a stanoveny součinitele únavové životnosti. Na základě výsledků vypracovaných analýz a posouzení všech hledisek je vybrán nejvhodnější návrh, na jehož základě je vyhotoven výrobní výkres. V závěru jsou navržena hydrodynamická kluzná ložiska, která jsou nedílnou součástí každé z ojnic.
Návrh jeřábu pro obecné použití, pro manipulaci na palubě plavidla
Dlužanský, Tomáš ; Horák, Michal (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedeno stručné porovnání konstrukčních variant jeřábů určených pro obecné použití na palubě plavidla. Dále se práce věnuje samotnému návrhu jeřábu s teleskopickým výložníkem a jedním kloubem. Důležitou součástí návrhu jeřábu je řešení kinematiky, která je v průběhu návrhu modifikována. Pro návrh ocelové konstrukce je v práci uveden poslední krok zjednodušeného analytického výpočtu výložníku. Tento předběžný výpočet je výchozím pro vytvoření MKP modelu a následné MKP analýzy. Pevnostní kontrola je provedena na základě standardu pro zdvihací zařízení na moři agentury Lloyd's Register of Shipping a doporučení firmy Huisman. Součástí návrhu řešení jeřábu je výběr hlavních konstrukčních prvků. Diplomová práce obsahuje souhrn některých provozních a dalších informací, které charakterizují možnosti jeho použití. Práce obsahuje podklady pro tvorbu výkresové dokumentace.
Návrh příhradového výložníku offshore jeřábu
Palatinus, Peter ; Horák, Michal (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom výložníku offshore žeriavu s maximálnou nosnosťou 80 ton a vyložením 45 m. Návrh pozostáva z konštrukčného riešenia jeho nosnej oceľovej konštrukcie a pevnostnej analýzy na MKP modeli v programe NX I-deas podľa požiadaviek firmy Huisman. Súčasťou práce je aj vypracovanie podkladov pre výkresovú dokumentáciu.
Deformačně-napěťová analýza protézy dolní končetiny
Musilová, Kateřina ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá protézou dolní končetiny. Cílem první části je deformačně-napěťová analýza transtibiální protézy, která je uvažována bez protetického lůžka a bez protetického pěnového chodidla. Analýza je provedena metodou konečných prvků v programu ANSYS Workbench 12.0. K sestavení výpočtového modelu je nutné vytvoření dílčích modelů. Model geometrie protézy je vytvořen v programu SolidWorks 2009. Na základě výsledků deformačně-napěťové analýzy a zhodnocení jejích výsledků je vybrána kritická komponenta a tato je posouzena vzhledem k meznímu stavu únavové pevnosti. Algoritmus posouzení komponenty při vysokocyklové únavě je uveden v druhé části práce.
Návrh výměníku tepla dle ČSN EN 13 445
Lošák, Pavel ; Vincour, Dušan (oponent) ; Vincour, Dušan (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na pevnostní výpočet výměníku tepla dle ČSN EN 13 445. Úvodní část práce seznamuje s problematikou návrhů výměníků tepla. V dalších částech je uveden pevnostní výpočet výměníku tepla dle ČSN EN 13 445, výsledky provedených analýz spolu s jejich zhodnocením. Součástí příloh jsou výstupní protokoly z programu Sant´ Ambrogio, a výkresová dokumentace.
Metodická příručka a digitalizace zubového čerpadla
Ševčík, Ondřej ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nečas, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit metodickou příručku pro práci se zubovým čerpadlem typu U10. V první částí je předložen rozbor jednotlivých komponent čerpadla společně s popisem jeho hlavních charakteristik. Dále je provedena identifikace závady včetně návrhu opravy. Veškeré operace jako je demontáž, kontrola, oprava závady i montáž jsou podrobně popsány formou technologických postupů. Po provedení opravy byla experimentálně ověřena funkčnost čerpadla. S využitím softwaru SolidWorks byla v rámci práce navíc provedena kompletní digitalizace jednotlivých částí čerpadla. Poslední část práce se zabývá MKP analýzou kontaktu ozubených kol. Pro tento účel byl využit výpočetní systém ANSYS Workbench.
Srovnání přístupu a možnostní pevnostních výpočtů tlakových nádob v softwarech Ansys Workbench a Solidworks simulation metodou MKP
Burian, Josef ; Létal, Tomáš (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání možností pevnostních výpočtu v programech ANSYS Workbench a SolidWorks Simulation. První část práce seznamuje s metodami návrhu tlakových nádob a jeho legislativou. V další části jsou podány základní informace o daných programech, ve kterých je následně provedena simulace pevnostního výpočtu tlakové nádoby. V poslední části jsou výsledky porovnány s normou ČSN EN 13 445.
Simulation of magnetorheological clutch magnetic circuit using the finite element method
Dlugoš, Jozef ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis analyses magnetic field of a magnetorheological (MR) clutch and works with knowledge of these findings. The first part is treated as a backround research required to solve the thesis. Following section is making a model of MR clutch. Its magnetic field, calculated in the program that use the finite element method (FEM), matches with actual measured results. The last part of the work is lightening the MR clutch, with a respect of the existing magnetic field model.
Pojezdový mechanismus mostového jeřábu 20 t s vahadlovým uspořádáním
Kubíček, Lukáš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem pojezdu mostového jeřábu s vahadly. V první části jsou rozebrány možnosti konstrukčního řešení. V druhé časti je proveden výpočet nejdůležitějších částí pojezdu. V třetí části jsou provedeny pevnostní analýzy pomocí metody konečných prvků. V práci jsou zhodnoceny výhody a nevýhody vahadel u mostových jeřábů. Součástí práce je výkres celkové sestavy a výkres sestavy nápravy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.