Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historický film jako informační zdroj a jeho komparace s knižními tituly
Pospíšilová, Dita ; Vodrážková, Katrin (vedoucí práce) ; Šípek, Richard (oponent)
Celá práce je zaměřena na pojem informace (klasické chápání informace - to, jak informaci chápe informační věda, informace z pohledu média knihy), dále se práce věnuje charakteristice historickému filmu a jeho informačnímu významu z pohledu diváka. Jako předmět zkoumání, na kterém budou teze a případné závěry demonstrovány, byl vybrán významný anglický panovník Jindřich VIII. Tento panovník byl vděčným námětem pro mnoho filmových i knižních děl. Tato práce bude zaostřena především na historickou přesnost knih a filmů, bibliografické porovnání knižní a filmové produkce literárních děl a srovnání informačního významu obou médií. Práce se také zabývá obecným pohledem na vnímání filmů a komparaci informačních hodnot filmu a knihy jakožto média. V závěru se tato práce pokusí ukázat, zda jsou zkoumaná díla kvalitním a přesným zdrojem informací.
Řeč filmových snů
Hasalík, Petr ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Předmětnou náplní této práce je řeč filmových snů, tedy výrazové prostředky používané filmaři při vytváření stylizovaných snových scén či sekvencí od dob Georgese Mélièse až do současnosti. Každá kapitola se zaměřuje na jednu dekádu a obsahuje analýzy originálních snových scén či sekvencí ze dvou filmů z daného období. U všech analyzovaných filmů je uvedena i stručná synopse, aby bylo možné si snové scény či sekvence zařadit do kontextu, a každou snovou scénu či sekvenci reprezentují dva obrázky z filmu. Na konci každé kapitoly jsou uvedeny další filmy se stylizovanými snovými scénami či sekvencemi z daného období, a rovněž filmy, které s žádnou stylizací snů nepracují. Cílem této práce je nabídnout stručný historický přehled filmů se snovými scénami či sekvencemi s důrazem na výrazové prostředky používané tvůrci v průběhu dějin filmu.
Pohyb kamery jako výrazový prostředek
Křen, Jakub ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KOBLOVSKÝ, Petr (oponent)
Práce sleduje vývoj " Pohybu kamery " od počátku kinematografie až po současnost. Z hlediska technického i uměleckého.
Historické kořeny minimalistického filmu
Böhm, Michal ; HOLÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů. Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení všednodennosti. Minimalistické filmy stimulují diváka k tomu, aby si vytvářel vlastní interpretace a hypotézy o zobrazované skutečnosti. Cílem této práce je analyzovat historické filmové směry, které jsou příbuzné modernímu minimalistickému stylu. Za hlavní historické kořeny považuji italský neorealismus, spirituální filmy Bressona a Ozua, strukturální film, a dále pak i kinematografický skvost Jean Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel belgické filmařky Chantal Akermanové a filmy Michelangela Antonioniho s jeho specifickým způsobem výstavby narativu.
Cesta k širokoúhlé kinematografii
Matoušek, Philip ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem širokoúhlé kinematografie a snaží se popsat hlavní postupy vývoje v rámci dějin kinematografie. Hlavní důraz kladu na čas vzniku kinematografie na konci 19. století a na stanovení normy negativu o šířce 35mm, a potom na čas koncem 20. let, kde se tato norma málem proměnila vnovou normu širokého formátu, a konečně prosazení nové normy širokoúhlé kinematografie v 50. letech.
KYI SOE TUN v myanmarských kinech napříč transformací
Hsu, Khin Khin ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Moje práce je o úspěšným režisérovi U Kyi Soe Tun, který je pořád respektováním režisérem ve filmovém oboru.Moje bakalářská práce bude o stavu oboru barmského filmu, který se postupně zhoršoval, když se dostal do rukou vlády, a nikdy se nezlepšila kvalita ve filmech, než se Barma stala demokratickou zemí od 2010. Touto práci bych vás chtěla seznámit s životy režisérů/ filmařů a jejich znalostmi o tvorbě filmu pro lidi.
Studio Bély Balázse
Nemes, Gyula ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Tato skupina zaměřená na poetické, dokumentární a experomentální fimy reprezentovala unikátní výrobní systémPráce se soustřeďuje na analýzu filmových tytů a na tvorbu důležitých režisérů té doby.
Vladimír Rula a ti druzí
Všetečková, Helena ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Práce o tvorbě, životě, smrti a nesmrtelnosti insitního filmového tvůrce Vladimíra Ruly a o některých dalších, kteří byli součástí amatérského hnutí v České republice a v Českoslovesku.
Zlatá Praha
Litschová, Karolína ; KLIMEŠ, Ivan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vlasteneckými symboly, které byly zpracovány v hraném filmu v období okupace 1939- 1945, s důrazem na symbol Prahy. Praha byla někde použita jen jako kulisa, ale například ve filmu Pantáta Bezoušek se stává samotným tématem filmu. Chtěla jsem poukázat na filmy, které nám dnes připadají spíše jen sentimentální, měly ve své době důležitou roli a dodávaly naději. Oproti těmto filmům stavím do kontrastu německý film Zlaté město, který zobrazuje Prahu jako město plné zkažených lidí a nástrah.
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Honzková, Aneta ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V teoretické práci se budu věnovat proměnám a práci se žánrem road movie, které se zabývají tématem rodiny. Road movie je sice mnohotvárný žánr, ale s přesně vymezeným pravidlem - z bodu A do bodu Z. Co se stane na cestě, to je otevřené. Na příkladu road movie, hlavně té současné, se dá demonstrovat, jak se vytrácejí naše závěry, sny a cíle. Co vlastně chceme, kdy to chceme, proč to chceme? Co hledáme. Naše generace se učí dosáhnout všeho a pokud možno hned. Co nejvíc a co nejrychleji. Ale to vede jen ke vzniků rebelů, antihrdinů, které známe z road movie. Stejně jako oni se vydáváme na cesty a pátráme po tom něčem "onom," co dá našemu životu smysl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.