Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a analýza vlastností hydraulického servomechanismu řízení malého a rychlého letounu
Cäsar, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout servomechanismus vhodný k řízení malých rychlých letounů, jako jsou business jety a lehké víceúčelové bojové letouny. Hlavním úkolem bylo poté vzít navržené parametry a využít je při počítačové analýze a posoudit, jaký mají jejich změny vliv na vlastnosti servomechanismu. Dále bylo navrženo, jak by tyto charakteristiky byly ověřeny experimentálně.
Vlastnosti a charakteristika magnetoreologických elastomerů a pěn
Zedník, Roman ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce poskytuje dosavadní přehled o magnetoreologických pěnách a elastomerech. Byla zde podrobně rozebrána struktura jednotlivých druhů pěn a elastomerů a vysvětleny různé modely chování, na základě kterých jsou zařízení s těmito materiály zkonstruována. Dále byly probrány možnosti regulace a způsoby vedení magnetického toku a také vyzdvihnuty nejdůležitější mikroskopické i makroskopické vlastnosti. Práce také zmiňuje nejnovější způsoby výroby těchto materiálů. V poslední řadě byly navrhnuty způsoby využití MR pěn a elastomerů a bylo řečeno, který z materiálů je pro určitou funkci vhodnější.
Uložení rotorů turbodmychadel na valivých ložiscích
Šárovec, Marek ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout uložení rotoru turbodmychadla na valivých ložiskách. Diplomová práce se skládá ze dvou rešeršních kapitol zabývajících se rotorem turbodmychadla a výpočtem valivých ložisek. V další kapitole je popsána aplikace na konkrétním případě rotoru za pomoci multi body systemu Adams – View. V závěrečné kapitole jsou srovnány výsledky rotoru uloženého na ložiskách s ocelovými a keramickými valivými elementy. Dále pak srovnání valivých ložisek s kluznými ložisky, z čehož vyplývá, že díky valivým ložiskům došlo ke snížení ztrátového výkonu při maximálních otáčkách o více než 50 %.
Tuhost ramene průmyslového robotu
Vogel, Jan ; Jurčišin,, Miroslav (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Analýza tuhosti ramene průmyslového robotu s lineární kinematikou při operaci vrtání za pomoci optického skeneru. Nalezení optimální velikosti řezné síly pro vrtání tak, aby deformace ramen byla minimální a zároveň, aby vznikající chvění od řezného procesu bylo také minimální.
Návrh podzemních garáží pod obytnou budovou
Císařová, Kateřina ; Hrubý, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je posouzení a návrh vybraných železobetonových prvků konstrukce podzemních garáží administrativní budovy, a to na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti dle EC2: Navrhování betonových konstrukcí. Konkrétně je řešena konstrukce monolitické stropní desky, průvlaků a sloupů. Ostatní části objektu práce neřeší. Textová část práce je věnována popisu posuzovaných konstrukcí a zatížení na ně působících. Dále je zde popsán způsob navrhování konstrukcí, metody výpočtu vnitřních sil, a také způsob modelování konstrukce v programu SCIA Engineer. Přílohy tvoří především statický výpočet, který textovou část doplňuje a rozvádí, a výkresová dokumentace.
Lapped scarf joints for reconstruction of historical structures
Kunecký, Jiří ; Fajman, P. ; Hasníková, Hana ; Kuklík, P. ; Kloiber, Michal ; Sebera, V. ; Tippner, J.
This paper presents a description of the repair of timber structures using a prosthesis scarf\njoint designed for the replacement of damaged parts of beams. This new scarf joint makes use\nof the strutting effect of inclined contact faces where the forces are transmitted through\nwooden coupling elements - wooden dowels or keys. The scarf can be modified in four\nvariants according to the relevant stress and is suitable for historically valuable timber\nstructures. It meets both functional and aesthetic requirements. The designer - structural\nengineer will learn in the methods the load bearing capacity or stiffness of the beam with the\ndesigned joint, its recommended dimensions and detailed geometry. The contractor will\nappreciate the description of the execution and maintenance of the joint.
Animace silově deformačního chování předepjatých šroubových spojů
Kvaššay, Adrián ; Frýza, Josef (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vytvorením animícií, ktoré popisujú silovo deformačné pomery predpätých skrutkových spojov. V práci je objasnené chovanie spojov pri rôznych typoch zaťaženia. Animácie budú slúžiť na vzdelávacie účely pre lepšie pochopenie problematiky.
Optimalizace konstrukce saní CNC horizontálních vyvrtávacích strojů
Valenta, Tomáš ; Sobola, Radim (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhy řešení zvýšení tuhosti saní u CNC horizontálního vyvrtávacího stoje s cílem optimalizovat konstrukci saní. Zvolený problém byl vyřešen pomocí citlivostní analýzy s využitím plánováním měření v podmínkách lineární regresní analýzy. Data pro citlivostní analýzu byla získána pomocí výpočtového modelování metodou konečných prvků. Řešení poskytuje pohled na míru vlivu právě na deformaci saní u zkoumaných prvků. Na základě získaných výsledků se vybraly prvky s nějvětším vlivem a vytvořili se tři ideové návrhy zlepšení. Z vytvořených návrhů se vybrala optimální varianta na základě technického, ekonomického a technicko-ekonomického hlediska metodou PATTERN. Tato práce přináší nový pohled a přístup sloužící k inovaci konstrukce s cílem zlepšení tuhosti již existujícího zařízení.
ANALÝZA TUHOSTI PŘEDNÍ ČÁSTI VOZIDEL
Coufal, Tomáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kohút,, Pavol (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou tuhosti přední části moderních vozidel se zaměřením pro využití v oboru Soudního inženýrství při analýze dopravních nehod. Při analýze dopravní nehody se mimo jiné řeší vlastní střet vozidel, jehož nedílnou součástí je určení energetické ztráty vozidla při nárazu, respektive deformační energie vyjádřené ve formě EES (Energy Equivalent Speed). V případě známé tuhosti dané části vozidla je možné na základě hloubky deformace exaktně vypočíst deformační energii, resp. EES odpovídající danému poškození vozidla. V oboru Soudního inženýrství však hodnoty tuhostí jednotlivých částí vozidla nejsou známé, a proto jsou pro výpočet EES využívány alternativní metody, jejichž přehled je uveden v rešeršní části této dizertační práce. Současné metody stanovení EES však disponují jistými omezeními v použitelnosti, a proto byl v rámci řešení dizertační práce navržen výpočet EES pro přední část vozidla zpracovaný na základě dat z reálných nárazových zkoušek s využitím reálné tuhostní charakteristiky přední části vozidla. Přední část vozidla je rozdělena do jednotlivých oblastí, kde každou z těchto oblastí charakterizuje příslušná tuhostní charakteristika. Navržený výpočet EES lze tedy s výhodou použít i pro střety s částečným překrytím se zohledněním reálné tuhosti poškozené části vozidla, což dosavadní metody neumožňovaly. V rámci řešení dizertační práce byl dále zpracován výpočetní program deformační energie a EES pracující s jednotlivými tuhostními charakteristikami v daných oblastech, jehož vstupními parametry jsou uživatelem zadaná hloubka trvalé deformace přední části vozidla v jednotlivých oblastech, hmotnost vozidla, směr nárázové síly a koeficient tření na kontaktní ploše. Vzhledem k tomu, že tuhost vozidla je také jedním z kontrolních parametrů při řešení střetu v simulačním programu PC-Crash využívaném v soudně inženýrské praxi pro analýzu nehodového dějě, byl dále zpracován doplněk výpočetního programu, který na základě výše uvedených vstupních hodnot dále vypočte údaje pro řešení střetu v simulačním programu, konkrétně tuhost, koeficient restituce a deformaci vozidla uváděnou ve výstupním protokolu simulačního programu. Na základě těchto údajů má tedy znalec možnost vyřešit střet vozidel v simulačním programu takovým způsobem, aby co možná nejpřesněji odpovídal reálnému střetu vozidel.
Vývoj a přezkoušení nové metody pro měření tuhostních a tlumicích vlastností kloubů v paralelně kinematických strukturách
Kolouch, Martin ; Tomáš, Jiří (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
V předložené disertační práci je představen vývoj nové metody pro měření tuhostí a tlumení kloubů v paralelně kinematickém stroji. Přínos této metody je především tam, kde je potřeba znalost vlastností vestavěných součástí. Mezi tyto aplikace patří metody pro kompenzaci deformací obráběcího stroje, která je prováděna řídícím systémem. Na základě navrhnutého principu je vybrán způsob technické realizace měření. Zde byla věnována značná pozornost zpracování signálů, které se do jisté míry liší od metod využitých při jiných dynamických měření v obráběcích strojů, jako např. modální analýza. Mezi hlavní požadavky patří schopnost zohlednění nelineárního chování struktury při měření navrženou metodou. V následující kapitole byly nově nabité poznatky využity při měření kloubu ve zkušebním zařízení. Takto získané výsledky byly porovnány s výsledky z jiných metod. Na základě tohoto porovnání bylo konstatováno, že navržená metod může být využita při měření tlumení a tuhostí součástí. Jako poslední krok byla nová metoda využita při měření vlastností kloubů vestavěných ve stroji. Zde bylo poukázáno na problémy, které se během měření mohou vyskytnout.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.