Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika silničních přeprav nebezpečného zboží
Zieglerová, Lucie ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Toman, Luboš (oponent)
Přeprava nebezpečných věcí je jedním z nějobtížnějších oborů dopravy. Nebezpečné věci disponují vlastnostmi, které mohou být nebezpečné pro osoby, majetek a životní prostředí. Proto musí být nebezpečné zásilky přepravovány podle zvláštních pravidel. Dohoda ADR napomáhá ke sjednocení těchto pravidel v členských zemích a přispívá tak k zamezení nebo alespoň ke snížení počtu nehod.
Problematika přepravy nebezpečných chemických látek v silniční dopravě
VANDAS, David
Práce se zabývá přepravou nebezpečných chemických látek v silniční dopravě v České republice. Práce byla vypracována z dostupné literatury zaměřené na přepravu nebezpečných chemických látek a to hlavně na Evropskou dohodu o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí. Tato dohoda je stěžejním dokumentem pro přepravu nebezpečných věcí jak v České republice, tak ve všech státech, které k této dohodě přistoupili. Cílem práce je zhodnocení implementace evropských předpisů do předpisů České republiky a zmapování informovanosti veřejnosti o problematice přepravy nebezpečných věcí v silniční dopravě. Zpracováním odborné literatury na toto téma bylo zjištěno, že implementace evropských předpisů do právních předpisů v České republiky je velmi pružné a rychlé. Na základě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového průzkumu veřejnosti a řidičů pracující v přepravě nebezpečných věcí bylo zjištěno, že veřejnost nemá dostatečné informace o přepravě nebezpečných věcí v silniční dopravě. Naopak řidiči přepravující nebezpečné věci jsou s touto problematikou výborně seznámeni. Vzhledem k tomu, že veřejnost nemá o přepravě nebezpečných věcí dostatečně informací, mělo by se o této problematice z veřejné správy dostávat více informací formou letáků a propagačních akcí. Dále by bylo vhodné začlenit základní informace o přepravě nebezpečných látek, zaměřené hlavně na chování u dopravních nehod vozidel přepravujících nebezpečné látky do kurzů a následných školení v autoškolách. V dnešní době vlastní řidičské oprávnění většina obyvatelstva, kdy při hodinách teorie nejsou zmiňována rizika nebezpečnosti přepravy nebezpečných chemických látek v silniční dopravě.
Jaké faktory ovlivňují "vybodování" řidičů v krajích ČR?
Farbiak, Marek ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Bakalářská práce definuje pomocí ekonomické teorie faktory ovlivňující vybodovaní řidičů v krajích ČR. Nastavené proměnné daly vzniknout panelovému datovému souboru, jenž je posléze testován metodou fixních efektů. Práce vychází z ekonomické teorie G. Beckera, která slouží jako základ pro vytvořenou hypotézu. Podstata testované hypotézy je zjistit, zda počet dopravních policistů, průměrná mzda a hustota dopravních sítí v jednotlivých krajích ČR jsou staticky významné a zda ovlivňují vybodovanost řidičů. Do hypotézy byly zahrnuty předpokládané vlivy, jednotlivých vysvětlujících proměnných. Výpočet prokázal vliv i statistickou významnost všech nastavených faktorů. Prokázalo se, že ekonomické a sociální prostředí ovlivňuje chování řidičů, při páchání dopravních přestupků. Avšak z důvodů opačného vlivu hustoty dopravních sítí dochází k zamítnutí části testované hypotézy. Výsledek je o to zajímavější, že při zvýšení hustoty dopravních sítí se vážený průměr bodů v jednotlivých krajích ČR navyšuje, i přesto že teoretický základ udává opak.
Analýza současného stavu sektoru dopravy se zaměřením na nákladní silniční dopravu
Dudek, Stanislav ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
S odstupem času již lze analyzovat, kam se vliv současné hospodářské krize rozšířil a v jaké podobě dopadají její následky na Českou republiku. Cílem práce je zaměřit se na faktory, které nejvíce ovlivňují odvětví silniční nákladní dopravy, a ze získaných poznatků zhodnotit stav zkoumané oblasti. Zaměřím se nejen na zpomalení hospodářského růstu způsobeného krizí, ale i na státní regulace, pohyby cen minerálních paliv, mýtný systém nebo stav infrastruktury. Po analýze těchto nejdůležitějších vlivů, bude vyvozen závěr, do jaké míry průběh krize a ostatních příčin dopravním společnostem uškodil a v jaké situaci se nyní nacházejí. Získané poznatky prodiskutuji s několika autodopravci, kteří souhlasili s poskytnutím jejich vlastního názoru na danou situaci. Komparací teoretických poznatků, makroekonomických dat a názorů účastníků zkoumaného trhu práce splní svůj cíl.
Ceny pohonných hmot a jejich vlivy na silniční dopravu
KOTEK, Jiří
Vývoj silniční dopravy v České republice byl podroben porovnání s vývojem cen pohonných hmot pomocí jednoduchého statistického šetření. Bylo zjištěno, že objem přepraveného zboží nákladní silniční přepravou v ČR se pohybuje nezávisle na cenách nafty a benzinu v jednotlivých letech. Tento jev vysvětluje firemní prostředí přepravních společností, jež jsou ve většině případů smluvně vázány k zakázkám na delší dobu do budoucnosti a na změny cen pohonných hmot nemají možnost reagovat. Výkony nákladní i osobní dopravy se spolu s růstem cen pohonných hmot zvyšují, což je způsobeno růstem ekonomiky České republiky, tudíž větším počtem zakázek a tržních příležitostí. Statistická analýza tedy potvrzuje výše stanovené hypotézy. Ceny pohonných hmot dále pak nemají vliv na růst ani složení dopravního parku České republiky. Počet vozidel se v posledních letech stabilně zvyšuje bez ohledu na vývoj cen paliv. Ekonomická krize tento růst pouze zpomalila.
Zhodnocení dopadů zavedení poplatků za vjezd do centra města
HELCLOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářská práce je analýza zavedení a provozování mýtného ve vybraných městských aglomeracích, se zaměřením na finanční hledisko. Úvodem vysvětlí formou literární rešerše základní dopravní pojmy, nastíní vývoj silniční dopravy do současnosti a poukazuje na její negativní efekty a požadované vlastnosti. Dále se zabývá vysvětlením fungování odlišných typů technologie systémů na výběr mýtného ve městech a porovnává zavedené ceny a podmínky provozování tohoto dopravního systému ve vybraných velkoměstech z celého světa. Další kapitola je zaměřena na analýzu zavedení a provozování mýtného v zpoplatněné zóně centrálního Londýna včetně popisu systému na výběr mýtného a způsobů jeho placení. Výsledkem této kapitoly bude vyhodnocení celkového přínosu zavedeného mýta a určení, zda bylo dosaženo plánovaných cílů. Poslední kapitola navrhuje a řeší možné způsoby zavedení, provozování a financování mýtného systému v podmínkách České republiky.
Řešení hromadného neštěstí na dálnici D3
SEDLÁČEK, Marek
Současný rozvoj dopravy sebou nese kromě pozitivních jevů i spoustu negativ a rizik. Na jedné straně stojí potřeba přepravy většího počtu osob, zkrácení její doby, snížení nákladů a na straně druhé riziko vzniku mimořádných událostí. Výstavba dálnic a rychlostních silnic, včetně konstrukce moderních dopravních prostředků umožňuje přepravit více osob rychleji, pohodlněji a bezpečněji. Řešení zásahů automobilových nehod patří mezi běžné akce integrovaného záchranného systému u nás i ve světě a jejich zvládání nečiní sehraným záchranným týmům žádné potíže. Komplikace však může nastat při vedení zásahu na pozemních komunikacích s vyšším počtem jízdních pruhů a středovým dělícím pásem, dále pak při vyšším počtu zraněných a při větší ploše zásahu, například jedná-li se o řetězovou havárii. Složky integrovaného záchranného systému se na tyto typy událostí připravují podle nové metodiky, která je postupně uváděná do praxe. Při její aplikaci hrají významnou roli součinnostní cvičení integrovaného záchranného sytému, která vyžadují maximální přiblížení skutečným podmínkám. Práce je koncipovaná pro potřeby velitele zásahu a poskytuje ucelený náhled na problematiku zvládání zásahů s vyšším počtem zraněných a mrtvých záchranným systémem na dálnicích a rychlostních komunikacích. Informuje o nových trendech v oblasti přípravy záchranných složek na tento typ událostí. Úzce se zaměřuje na území Jihočeského kraje, kde se buduje dálnice D3, jejíž první část Mezno {--} Tábor je v provozu od prosince roku 2007.
Analýza pravidelné veřejné přepravy osob ve zvoleném podniku
VOLÁKOVÁ, Michaela
Zhodnocení stavu v problematice veřejné přepravy osob a to převážně v linkové osobní dopravě. Problematiku jsem řešila v podniku Comett plus. spol.s r.o., Tábor. V letech 2007 a 2008 jsem analyzovala počty cestujících a zjištěné výsledky porovnala se statistickými ročenkami dopravy.
Dopravní sítě města Zlín
Škobisová, Sandra ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Matějec, Jiří (oponent)
Práce se zabývá zmapováním dopravních sítí statutárního města Zlín. Popisuje městskou hromadnou dopravu v centru města, současný stav vozového parku dopravní společnosti Zlín -- Otrokovice. Zabývá se jedinou jednokolejnou železniční tratí, která zajišťuje propojení měst Otrokovice, Zlín a Vizovice. Analyzuje stav silniční dopravy Zlína a jeho okolí a její napojení na dálnici D1.
Pracovní podmínky řidičů v MKD
Fronk, Tomáš ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je podat ucelený přehled a výklad legislativy týkající se pracovních podmínk řidičů v mezinárodní kamionové dopravě. Téma je vysvětleno komplexně včetně systému fungování digitálního tachografu a aktuálního vývoje situace. V praktické části jsou uvedeny některé problémy, týkající se zejména kontrol a udělování pokut, a shrnuty názory řidičů na tuto problematiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.