|
Right to information
Šmucr, Bohumil ; Mates, Pavel (advisor) ; Korbel, František (referee)
Práce pojednává o problematice práva na informace ? poměrně moderním a velmi zajímavém právním odvětví. Zabývá se teoretickými základy a vývojem práva na informace, a to jak v obecné, tak v konkrétní rovině ? s aplikací na problematiku v ČR. Dále se podrobněji zabývá vlastní právní úpravou (zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím) a její procesní aplikací. Práce má za cíl stručně charakterizovat genezi dané tematiky v rovině národní i mezinárodní, přinést informace o právních úpravách v zahraničí a v rámci porovnání případně vznést doporučení pro právní úpravu v ČR. V závěru jsou uvedeny statistiky čerpající z výročních zpráv povinných subjektů, které slouží pro ilustraci jakým způsobem a v jakém množství jsou v ČR vyřizovány žádosti o informace.
|
| |
|
Law and information
Kilbergrová, Šárka ; Rosický, Antonín (advisor) ; Boháček, Martin (referee)
Tato práce se zabývá právem a informacemi, jejich vývojem, významem pro společnost a vzájemným vztahem. Informace se vyskytuje téměř ve všech právních oblastech, zmíněno je především právo na informace a jeho ochrana a právní úprava informace spojená se zveřejňováním informací na Internetu. V souvislosti s Internetem je v práci ještě popsána informační kriminalita. K informaci lze přistupovat z různých hledisek, práce je zaměřena na hledisko právní, organizační, bezpečnostních standardů a morální. Na závěr jsou popsány soudní kauzy týkající se informace v různých podmínkách.
|
|
Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sjezdových lyží
Ptáčková, Blanka ; Koudelka, Jan (advisor) ; Bursíková, Marcela (referee)
Analyzování potřeb, přání a postojů zákazníků přináší cenné informace, potřebné pro vývoj nových výrobků, zdokonalování jejich vlastností, určování cen, způsobů propagace a forem distribuce. Cílem této diplomové práce je dospět k určitým závěrům o rozhodování spotřebitele při nákupu sjezdových lyží a identifikovat jeho jednotlivé kroky. Výzkum kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na tomto trhu je založen na písemném dotazování. Získané výsledky z dotazníkového výzkumu jsou v práci zpracovány a interpretovány.
|