Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora kinematografie v ČR po roce 1989
Hrdina, Jan ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá veřejným financováním české kinematografie od roku 1989 po současnost se zaměřením na státní fondy. Nastiňuje ekonomickými aspekty veřejné podpory této specifické oblasti a zasazuje film do ekonomické teorie statků a do konceptu kulturních a kreativních průmyslů. Dále popisuje legislativní vývoj až po současný zákon o audiovizi, kterým vznikl Státní fond kinematografie. V práci je rozebrána struktura tohoto fondu, jeho činnost a financování. Dalším předmětem zkoumání je vývoj financování podpory české kinematografie. Práce identifikuje zdroje prostředků pro podporu kinematografie a na jaké účely byly vynaloženy. Pro srovnání nabízí stručný přehled podpory v Evropě a popis systémů podpory ve Velké Británii a Francii. Záměrem práce je zhodnotit vývoj a současný stav systému veřejné podpory kinematografie.
Vývoj a způsoby použití audiovizuální techniky z pohledu ekonomiky a socioekonomických trendů společnosti
Mikšík, Jan ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Seko, Martin (oponent)
Cílem práce je zmapovat historický vývoj audiovizuální techniky a zhodnotit, jak digitalizace a zpřístupňování techniky stále širšímu okruhu uživatelů ovlivnily audiovizuální tvorbu a její roli ve společnosti. Bude popsána historie kinematografie, televize a rozšiřování audiovizuální techniky do domácností. Prostor bude věnován také současné situaci, novým trendům audiovizuální tvorby a vlivu Internetu. V diplomové práci bude porovnána technika minulá se současnou. Nové dostupné technologie nabízí i amatérským tvůrcům dříve nerealizovatelné filmové prvky. Na tomto základě bude zhodnocen vliv audiovizuální techniky na výslednou podobu natočeného snímku. Jako součást praktické části práce bude navržena doporučená technika pro různé skupiny lidí dle jejich zaměření v odpovídajícím cenovém rozpětí.
Výtvarná kultura jako segment kulturního života národů
Čermák, Martin ; Patočka, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je historická analýza vývoje české a francouzské kinematografie. Konkrétně se tento historický popis bude soustředit na financování do tohoto segmentu kulturního života a na uměleckou stránku filmových děl vzniklých za daných finančních podmínek. Práce si vytyčuje dvě důležité hypotézy, které se komparativním způsobem bude snažit potvrdit či vyvrátit. První z nich se zaobírá vlivem politických režimů na finanční prostředky a potažmo na kvalitu filmových děl. Druhá z nich posuzuje kvalitu filmové tvorby z perspektivy uměleckých proudů.
Obraz sociálního pracovníka v české a československé kinematografii po roce 1989 a jeho vliv na názor společnosti
PLOJHAROVÁ, Martina
Práce je zaměřena na zamyšlení se nad tím, jakou roli v našich životech hrají média, jak nás ovlivňují a lžou nám. Další část je zaměřena na konkrétní lži médií, což je nastíněno skrze zobrazení sociálního pracovníka v kinematografii. Ve výsledku nechybí ani zamyšlení se nad postavením sociálního pracovníka v postmoderní společnosti.
Psychologické působení barev a jeho využití v barevné kinematografii
Strnad, Jan ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Brabec, Jaroslav (oponent)
Práce pojednává o základních fyzikálních vlastnostech barev, principu jejich vnímání z hlediska fyziologie vidění, poukazuje na psychosomatické vlivy jednotlivých barev na lidskou osobnost. Podrobněji sleduje barvy jako nástroje obrazové skladby, a jejich využití v kinematografii, barevnou harmonii a barevnou kompozici. Jejím závěrem je psychologický, psychofyziologický a symbolický rozbor některých vybraných barev.
Artová kina v Brně
Řeháková, Petra ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá artovými kiny v Brně, na které aplikuje poznatky zejména z knihy Sure seaters: The Emergence of Art House Cinema od Barbary Wilinski a rozebírá další širší souvislosti, které ovlivňují artová kina, jako jsou například problematika filmové distribuce, filmové festivaly, vznik artových kin v USA a historie kinematografie v ČR. V Brně v současné době funguje pouze jediné artové kino, kino Art. Vzniklo v roce 1914, v porovnání s ostatními kiny v Brně je jeho programová skladba velice nekonvenční a podobně jako u ostatních artových kin jsou jeho pravidelní návštěvníci lidé, kteří nechodí do kina pouze pro zábavu, ale chtějí se vzdělávat. Jeho průměrná návštěvnost v roce 2011 byla srovnatelná s ostatními malými kiny v Brně. Na přelomu roku proběhla digitalizace kina, což kinu umožní nabízet nové titulky již krátce po jejich uvedení do distribuce. Dle slov pana Daniela Zásměty, vedoucího kina Art, má kino nevyužitý potenciál oslovit diváky z řad vysokoškolských studentů. Za tento jev je částečně zodpovědná nedostatečná propagace v elektronických mediích a sociálních sítích. Plánované změny a již zmíněná digitalizace kina Art má ale šanci zvýšit návštěvnost nejen u této skupiny diváků.
Elitní a masová kultura v oblasti kinematografie
Vondráková, Tereza ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá teoretickými i praktickými rozdíly mezi elitní a masovou kulturou v oblasti kinematografie. První část práce se nejprve zabývá teoretickou podstatou dělení kultury na vysokou a nízkou, jsou zde i popsány historické momenty, které vedly k tomuto dělení v oblasti kinematografie. V empirické části se již práce soustředí pouze na české kinematografické prostředí, jsou zde vymezeny rozdíly a uvedeny příklady kinosálů spojovaných s elitní a masovou kinematografií. Konkrétně je práce zaměřena na diváckou strukturu, program, prostředí a ceny vstupenek těchto kin. Součástí práce je i vlastní dotazníkové šetření na toto téma.
Možnosti financování nekomerční kinematografie v ČR s příkladem snímku 80 dopisů
Michálek, Lubomír ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje možnostem financování nekomerční kinematografie. Pojednává o možnostech finanční podpory při přípravě a výrobě filmů v České republice. Jsou představeny jednotlivé instituce, které mohou být zdrojem finanční podpory. Práce se soustřeďuje především na kritéria, která jsou povinná pro získání grantu. Také definuje profil a možnosti žadatele a zároveň mapuje i současnou legislativní úpravu v této oblasti. Prostřednictvím rozboru financování konkrétního filmu, demonstruje praktický postup při získávání prostředků na nezávislý film.
Perspektivy užití marketingových nástrojů v tradičním kině
Štůla, Andrej ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Diplomová práce poskytuje přehled vývoje kinematografie se zřetelem na tradiční kina a zasazuje je do prostředí současného trhu, kdy se potýkají s několika závažnými problémy -- poklesem návštěvnosti, konkurencí v podobě komerčních multikin a často nedostatečným využíváním a uplatňováním znalostí z oblasti marketingu. Práce se snaží najít odpověď na otázku, zda jsou klasická kina odsouzena k zániku. K rozřešení cíle využívá marketingových nástrojů s ohledem na specifické prostředí kin, kterými analyzuje současnou situaci a navrhuje nové marketingové způsoby řešení, které by měli vést k pozitivním změnám měřitelným předevšímm vyšší návštěvností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.