Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.
Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou
PINTNEROVÁ, Anna
Diplomová práce Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou je příspěvkem k didaktice dějepisu. Obhajuje důležité postavení regionálně dějinného a environmentálního vzdělávání spolu s Výchovou ke vztahu ke kulturně historickému dědictví v dějepisné výuce,a to zejména na 2. stupni základní školy. Zmíněné aspekty dějepisného vzdělávání jsou sledovány ve vybraných vzdělávacích dokumentech, které určovaly podobu základního školství v 90. letech 20. století i ve finálním produktu této reformy ? v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Hlavní výstup práce představuje učebnice regionálních dějin Vltavotýnska Lidé od řeky, ve které se odrážejí nabyté poznatky. Pracovní učebnice obsahuje jak úkoly vlastní pracovnímu sešitu, tak delší texty a obrazový materiál, které žáka poutavou formou seznamují se základním dějinným vývojem mikroregionu a jsou cenným příspěvkem k žákově environmentálnímu vzdělávání.
Kraj bez dějin? Regionální dějiny Uhlířskojanovicka ve výuce na základní škole
HRBKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se věnuje problematice zařazení regionálních dějin do výuky na druhém stupni základní školy. Pozornost je zaměřena na didaktickou hodnotu regionálních dějin a geografie místního regionu, potřebu spolupráce školy s místní komunitou a na možnosti kooperace dějepisu a zeměpisu při probírání regionálních témat. Specifika výuky regionálních dějin jsou prezentována na příkladu regionu Uhlířskojanovicka. Tento region je přiblížen z historického i geografického hlediska. Součástí diplomové práce je seznam literatury a zdrojů, které mohou sloužit k poznání tohoto regionu. Diplomová práce obsahuje výsledky empirického šetření, které zjišťuje míru regionální identity obyvatel Uhlířskojanovicka. Závěrečná část diplomové práce předkládá metodické materiály, které jsou zaměřené na výuku regionálních témat a vycházejí z reálií Uhlířskojanovicka.
Pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu na středních školách ve městě Příbram
BLAŽKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zaměřuje na pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu ve městě Příbram. Přináší současný pohled na regionální dějiny z pohledu didaktiky a snaží se ukázat stávající stav regionálně historického bádání. Celá práce je rozdělena na tři velké celky. První část se zabývá pojmem region, jeho významem a pojetím. Dále mapuje významné regionální historiky a badatele, stručně přibližuje jejich díla a seznamuje nás s významnými osobnostmi příbramského regionálního bádání. Též se zabývá dějinami města Příbram a jeho nejbližšího okolí. Ve druhé části diplomové práce jsou zpracována data získaná při empirickém výzkumu, který proběhl na sedmi středních školách ve městě Příbram, kde se vyučuje dějepis v maturitních oborech. Zjištěná fakta o stavu regionální historie ve výuce dějepisu jsou konfrontována s původními cíli a hypotézami. Třetí část se zaměřuje na konkrétní metodické možnosti, jak využít regionální dějiny ve výuce dějepisu na středních školách. Předkládá dva návrhy na projektovou výuku, které mohou učitelé ve svých hodinách využít.
Kladsko jako barokní komponovaná krajina?
Semotanová, Eva
Kladská barokní krajina 2. poloviny 17. a 1. poloviny 18. století je region, který společenské procesy posunuly díky sevřenosti přírodních podmínek prostoru ke vzniku komponovaného krajinného celku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Regiony - časoprostorové průsečíky?
Semotanová, Eva
Konference mapuje téma stále živější a aktuálnější. Hledání kořenů, identity a integrujících prvků člověka v krajině v minulosti a dnes spolu neoddělitelně souvisí. Jedná se o složitou, transdisciplinární problematiku, k níž se vyjadřují historikové, geografové, etnologové, sociologové, demografové a mnozí další odborníci. Kritéria a možné přístupy k charakteristice a pojetí regionů svědčí o mnohovrstevnaté tematice, dotýkající se současné Evropy (a škály jejích regionů včetně Euroregionů) i historických evropských zemí a států. Cílem konference bylo ilustrovat šíři tématu, naznačit obecné i speciální otázky a teoretické úvahy propojit s regionálními sondami.Vědomí historické příslušnosti k vlastnímu regionu totiž bude i nadále hrát ve společnosti nezastupitelnou roli.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
K problematice regionů – časoprostorových průsečíků.
Semotanová, Eva
Autorka se zabývá postupem historika - historického geografa ke konceptu a strukturování problému, výzkumem hranic a velikostí regionů, popisem regionů na mapách a tvořením názvů regionů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.