Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Public-Private Partnership in the infrastructure of the Netherlands and the Czech Republic
Procházková, Alena ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Zwerk, Danny (oponent)
V dnešní době se Česká republika potýká s několika problémy: více než polovina dopravní (dálniční) infrastruktury je stále nedokončená; dopravní projekty bývají předražené a jejich výstavba se prodlužuje v rozporu s původní dohodou; chybí prostředky na profinancovávání výstavby dálnic; atd. Všechny tyto problémy mají ale řešení v podobě realizace projeků, na kterých veřejný a soukromý sektor spolupracují (tzv. PPP projekty). Právě proto byla tato aktuální tématika zvolena pro vypracování diplomové práce. Diplomová práce vznikala v zahraníčí - půl roku na Public Private Partnership (PPP) Unit v Haagu a dva měsíce na oddělení PPP Ekonomické hospodářské komise OSN v Ženevě. Cílem diplomové práce je srovnání implementace PPP projektů v České republice (ČR) a v Nizozemí (NL) vzhledem ke stanoveným kritériím, a na základě zjištěných výsledků poskytnout doporučení podporující další vývoj realizace PPP projektů v ČR. Pro výzkum bylo využito dostupných primárích i sekundárních zdrojů, ať už v angličtině, češtině, či holandštině; byl realizován nespočet interviews a konzultací nejen s českými experty (z Asociace PPP, PPP Centra, Ministerstva financí a Ministerstva dopravy), nebo holandskými (PPP Unit, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo financí), ale i s experty ze Švýcarska z mezinárodního PPP centra Ekonomické hospodářské komise OSN (UNECE International PPP Centre of Excellence), kteří svými podmětnými příspěvky a ochotným odpovídáním na řadu dotazů značně přispěli ke kvalitě zjištěných informací. Pro praktickou část byl využit pilotní dotazník, oficiálně nazvaný "the UNECE National PPP Readiness Self-Assessment", který byl na žádost vyplněn oslovenými experty z ČR a NL (výše zmínění). Zpracování výsledků pro ČR a NL poukázalo na pozitiva či případné rezervy související s úspěšnou implementací PPP projektů. Obsah diplomové práce: Obecné vymezení PPP projektů (Definice, Hlavní rysy, Hlavní aktéři, Formy kontraktů); PPP ve světě; Analýza PPP v ČR a v NL (pro obě země samostatně: Dopravní infrastruktura a její priority, Vývoj PPP, Současná situace PPP projektů a pro ČR i SWOT analýza); Srovnání PPP praxe v ČR a NL na základě UNECE kritérií; Účetní výkaznictví a auditing PPP projektů; Závěry a doporučení. Obecná doporučení, která vznikla díky srovnání praxe vzhledem ke stanoveným UNECE kritériím, byla pro přehlednost zobrazena z pohledu politického, praktického a také z pohledu procesu zprostředkování (procurement). Tahle praktická komparace umožnila nejen poukázat na silné a slabé stránky PPP projektů v ČR a NL, ale také poskytnout řešení k eliminaci či snížení negativních vlivů. Holandsko, které v této souvislosti hraje roli zkušené země v rámci úspěšnosti v praktické realizaci PPP projektů, svými zkušenostmi posloužilo jako zdroj informací, které mohou aplikaci PPP projektů v ČR velice usnadnit. Součástí finálního výstupu diplomové práce se návazně stala také schématická pyramida, která jednoduše popisuje aktuální pozici obou zemí vzhledem k úspěšnému užití PPP projektů. Obě země již mají za sebou "špatné" zkušenosti s PPP projekty, mají vytvořené vhodné "zázemí" a podmínky pro jejich užití, ale další krok, který je velice důležitý pro to aby se implementace PPP projektů v ČR mohla dále vyvíjet, je kromě politické vůle a podpory i to, aby se v ČR poučili z předchozích chyb a začali prakticky realizovat spočátku jen jednodušší projekty, které dají základ pro standardizaci a praktické využívání PPP projektů i v budoucnu ("learning by doing")!
Projekt olympijských her v Praze
Kopp, Vratislav ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Klimeš, Mihchal (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektem pořádání olympijských her v Praze. V první části přibližuje základní problematiku olympijských her, historii a proces výběru hostitelského města. V druhé části se potom zabývá konkrétně projektem pražské olympiády. Jednak z pohledu lokalizace jednotlivých olympijské infrastruktury s důrazem na otázku dopravní infrastruktury. A jednak z pohledu základní ekonomické analýzy rozpočtu projektu.
Využití PPP při výstavbě dopravní infrastruktury
Šimurdová, Pavlína ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Diplomová práce hodnotí aktuální situaci ohledně implementace projektů spolupráce veřejného a soukromého sektoru (Public Private Partnership =PPP) v rámci České republiky. V teoretické části je definován pojem PPP, dále jsou určeny výhody a nevýhody tohoto konceptu a je také podrobně popsán proces samotné realizace PPP projektů dle platné české legislativy. Druhá kapitola je zaměřena na vymezení stavu dopravní infrastruktury v České republice a možnosti jejího dalšího rozšiřování formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru. V posledním oddílu jsou vyhodnoceny dosud uskutečněné PPP projekty jak na celostátní, tak především na municipální úrovni. Realizace PPP projektů v České republice je ještě dále porovnána se situací v zemích Visegrádské čtyřky a Ruska.
Dopravní infrasturuktura Ruské federace
Šapošnikov, Pavel ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Brožová, Libuše (oponent)
Práce se zabývá dopravní infrastrukturou Ruské Federace, kdy sleduje vývoj po rozpadu SSSR až do současnosti. Jsou popsané hlavní dopravní cesty všech forem dopravy s důrazem na dopravu nákladní, role jednotlivých forem dopravy Ruska uvnitř státu i v mezinárodním obchodě, problémy v jednotlivých odvětvích dopravy a perspektivy rozvoje a strategické cíle. Ze struktury exportu-importu Ruska vyplývá, že se jedná o zemi, která vyváží suroviny a dováží statky konečné spotřeby, proto je dán důraz na region Petrohradu a Sibiře a jejich rozvoj a perspektivy. Práce dále rozebírá dopravní integrační dialog mezi Ruskem a Evropskou Unií včetně stavby plynovodu Nord Stream a výstavbu dopravních koridorů spojujících EU s jihem a východem. Dále poukazuje na možnosti integrace Ruska do Evropy a na rizika spojená s nezralostí ekonomicko-legislativních podmínek (především byrokracie a rozdílnost norem a nejednotnost vlády v názoru na dlouhodobé strategie rozvoje), nekonkurenceschopnost a zastaralost dopravní infrastruktury Ruska ve srovnání s EU a potřebu této integrace jak pro EU (suroviny, odbyt zboží), tak pro Rusko (modernizace, růst blahobytu).
Analýza metody PPP v dopravní infrastruktuře a její možné alternativy
Soukup, Miroslav ; Gráf, Václav (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
V posledních letech je často diskutována cena výstavby českých dálnic. Údajná předřazenost infrastrukturních staveb spolu se stále se ztenčujícími prostředky na jejich výstavbu vedly k revizi dosavadního způsobu financování. Nová vláda tak namísto klasického rozpočtového financování začala prosazovat model Public-Private Partnership (Partnerství veřejného a soukromého sektoru). Cílem práce je posouzení a porovnání efektivnosti jednotlivých forem financování dopravní infrastruktury. Představuje se metoda PPP, její pozitiva, negativa a analyzují se konkrétní zkušenosti zemí s její implementací v konkrétním odvětví liniových staveb. Jako další možná alternativa je představen model financování z čistě soukromých zdrojů. Jsou zmíněny jeho možnosti, přínosy, rizika a je analyzováno kolik peněz vybraných na daních spojených se silniční dopravou je skutečně zpět investováno do dopravní infrastruktury. Nakonec je představen model privatizace dálniční sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.