Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků
Piálková, Helena
Bakalářská práce na téma "Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků" si kladla za cíl zjistit informace o tom, jak žáci chápou autoritu učitelů, zda je z jejich pohledu autorita učitelů důležitá, jestli žáci vnímají své učitele jako autority a dále posoudit, zda se názory na autoritu učitelů liší u chlapců a dívek. Práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bakalářské páce bylo sumarizovat poznatky týkající se problematiky autority učitele. Teoretické část vychází ze studia odborných literárních zdrojů a jejich následné analýzy, srovnávání a syntézy. První oblast se zabývá vymezením pojmu autorita a její typologií. Dále práce pojednává o autoritě ve výchovně-vzdělávacím procesu a poslední část teoretické části je zaměřena konkrétně na autoritu učitele. Cílem praktické části bylo za pomocí průzkumného šetření, s využitím metody dotazování, zmapovat pohledy žáků středních odborných škol na autoritu jejich učitelů. Následně posoudit, jaké faktory se z pohledu žáků do autority učitelů promítají a na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi.
Autorita jako výchovný princip, prostředek a cíl na základních školách a obchodních akademiích
Aldorfová, Barbora ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou autority učitele a jejího využití jako výchovného principu, prostředku a cíle v práci učitele. V teoretické části jsem zpracovala informace o autoritě, osobnosti učitele a dalších faktorech ovlivňujících práci učitele a budování jeho autority. V praktické části jsem shrnula výsledky svého výzkumu, který jsem prováděla na obchodních akademiích a základních školách mezi učiteli. Výsledky tohoto výzkumu jsem zobecnila a komplexněji zpracovala v části shrnutí.
Osobnost učitele na klasické a alternativní škole
KOUDELKOVÁ, Marcela
Diplomová práce "Osobnost učitele na klasické a alternativní škole" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zachycení rozdílů v osobnostních projevech učitelů na klasické a alternativní škole. Teoretická část se věnuje charakteristice alternativních typů škol a vymezení rozdílů mezi školami alternativními a klasickými. Rozebírána je rovněž osobnost učitele, její struktura a základní terminologie s ní související. Pozornost je upřena také na typologii učitelů a jejich charakteristické rysy. Samostatný oddíl práce je věnován kompetencím učitele, zachyceny jsou i vlastnosti dobrého učitele. V závěru teoretické části jsou zaznamenány nároky a rozdíly kladené na učitele klasické a alternativní školy. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření u učitelů klasických a alternativních ZŠ. Je stanoven cíl práce a formulovány předpoklady výzkumu. Výzkum je dále doplněn zhodnocením předem stanovených předpokladů, tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o osobnosti učitelů klasických a alternativních škol.
Volnočasové aktivity a pracovní zátěž učitelů 1. st. ZŠ
ŠVORCOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zaměřuje na volnočasové aktivity učitelů 1. stupně ZŠ v závislosti na jejich vnímání pracovní zátěže. V teoretické části je zmíněná charakteristika učitele, ale stěžejní je téma pracovní zátěže a volného času učitele. Je na ně nahlíženo z více úhlů pohledu. Nabízí především různé odvětví zátěže a druhy volného času. Empirická část je zpracována pomocí metody hloubkového rozhovoru s vybranými učiteli 1. stupně ZŠ. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, do jaké míry zátěž ovlivňuje trávení volného času učitelů, jakými způsoby zátěž zvládají. Účastnice výzkumného šetření zvládají zátěž a svůj volný čas věnují aktivitám, které jsou zcela odlišné od jejich profese. Mezi nejčastěji zmiňované volnočasové aktivity řadí fyzickou aktivitu, manuální práci a sport.
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro MŠ z pohledu studenta kombinovaného studia
HOLÁ, Zuzana
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit pohled na vysokoškolskou přípravu v rámci oboru Učitelství pro MŠ, a to pohled studenta kombinované formy vysokoškolského studia. V práci je vymezen pojem profesní rozvoj, stručně je představena historie profese pedagoga mateřské školy. Dále je zde popsána strategie vzdělávání pedagogů mateřských škol v prostředí současné České republiky a srovnána se situací v zahraničí. V teoretické části jsou taktéž specifikovány osobnostní i profesní požadavky na pedagoga mateřských škol. Praktická část přináší výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit motivy pro volbu vysokoškolského studia. Řeší také názory studentů kombinované formy studia na úroveň a efektivitu studia a na využitelnost získaných poznatků v praxi pedagoga mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA
Faktory oblíbenosti učitele u pubescentů
KURKOVÁ, Veronika
Diplomová práce "Faktory oblíbenosti učitele u pubescentů" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zmapovat faktory oblíbenosti učitele druhého stupně základní školy u pubescentů metodou dotazníku vlastní konstrukce. Teoretická část je zaměřena na učitele a období dospívání. V první části jsou vymezeny pojmy jako učitel, osobnost učitele, typologie a autorita učitele. Dále jsou blíže popsány pedagogické kompetence. Druhá část je převážně věnována charakteristice pubescenta z pohledu tělesného, emocionálního, kognitivního a sociálního vývoje. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu. Jsou zde stanoveny cíle a předpoklady výzkumu. Dotazníkového šetření se zúčastnili žáci třech základních škol v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu jsou doplněny tabulkami a grafy. V závěru jsou ověřeny předpoklady a shrnuty získané poznatky o oblíbenosti učitele u pubescentů.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů 1. stupně ZŠ
KOTĚŠOVSKÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů studentů učitelství a učitelů 1. stupně ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá odborným vymezením zkoumaných pojmů a vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu. V praktické části byly zjištěny a následně zpracovány pojetí didaktických pojmů u respondentů výzkumu pomocí metody sémantického diferenciálu.
Osobní příběh učitelky mateřské školy a její profesní kompetence
DOLÍVKOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se vyvíjela cesta současně žijící učitelky mateřské školy, která svou pedagogickou prací příznivě ovlivňuje nejen činnost dětí, ale i pomáhá pedagogům v jejich práci naplňovat poslání učitelky mateřské školy. V teoretické části jsou definovány pojmy osobnost předškolního pedagoga, vlivy dědičnosti, výchovy a prostředí, které působily na kompetence pedagogů. Dále jsou popsány kompetence předškolních pedagogů, profesní identita učitele, profese učitele po roce 1989 a vzdělávání předškolních pedagogů. Praktická část mapuje cestu současně žijící učitelky mateřské školy od dětství po současnost. V rámci kvalitativního šetření byl veden rozhovor s učitelkou mateřské školy v Klatovech Mgr. Hanou Švejdovou, který je doplněný třemi dalšími rozhovory s lidmi z jejího okolí. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskuzi z v závěru bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.