Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komiks kamera pro Android
Štefl, Lubomír ; Herout, Adam (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace komiks kamera v reálném čase pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. Práce popisuje základy práce s operačním systémem Android, způsob práce s knihovnou OpenGL ES 2.0, možnost zpracování obrazu pro potřeby této práce a jejich následné použití v aplikaci. Výsledkém této práce je aplikace pro platformu Android, která bude zobrazovat komiksovou kameru v reálném čase s efektem napodobující komiks a při vyfocení se obrázek uloží do paměti mobilního zařízení.
Městská knihovna, Lausanne
Jašek, Jiří ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Hlavním téma při navrhování knihovny v Lausanne bylo prostředí, ve kterém se knihovna nachází. Město se poměrně prudce svažuje od jezera Lac Léman a díky tomu se nabízejí zajímavé pohledy na jezero z mnoha míst ve městě. V tomto systému, kdy jsou pohledy orientovány jižním směrem k jezeru, se nachází území, které se svou strukturou liší od zbytku města. Údolí, ve kterém protékala říčka Flon bylo v 19. století zasypáno a na rovné ploše vzikly průmyslové objekty s racionální strukturou, kterou procházela žleznice.
Městská knihovna, Lausanne
Turčan, Andrej ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt novej mestskej knižnice a mediatéky v meste Lausanne vo Švajčiarsku, rieši koncept premeny starej priemyselnej platformy Sévelin, na novú spoločenskú a vzdelávaciu štvrť mesta s metropolitným životom. Dva objekty knižnice a mediatéky mestotvorne ukončujú racionálnu urbanistickú mriežku štvrte a vo svojom strede definujú námestie ako vstupný bod platformy a tiež ako priestor vystúpenia aktivít knižnice do ulíc mesta. Tu je napojená stanica metra ako zdroj života, preto má miesto predpoklady na úspešné fungovanie a život. Koncept knižnice – „dom v dome, mesto v meste“, predstavuje skupinu troch objektov umiestnených pod spoločnou strechu a fasádou. Domy knižnice dospelých, mládeže a administratívy definujú medzi sebou dve átriá, ktoré opticky a funkčne prepájajú život celej knižnice. Preto systém „mesto v meste“. Objekt mediatéky je vysunutý pred objem knižnice a naznačuje nové smerovanie našej kultúry a práce s informáciami.
Základy vývoje řízeného sekvenčním uměním
Moravec, Martin ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Vytvoření a realizace inovativního a technologicky vyspělejšího výrobku nemusí být zárukou úspěchu, pokud nesplňuje potřeby uživatele. Pro vytvoření takového produktu potřebujete abstraktní a snadno použitelnou komunikační platformu pro cílové uživatele, lidi s rozhodovací pravomocí a vývojáře, která může sloužit i jako model příslušné části reálného světa posunuté případnou inovací, podpůrný nástroj při vytváření myšlenkové mapy a dokumentace, a způsob propagace konečného produktu. Příkladem takové platformy je propracovaný komiks, který je sám příkladem sekvenčního umění. Nejen, že je to na funkce bohatý a intuitivní nástroj pro spolupráci zúčastněných stran s rozdílnou minulostí, dovednostmi a rolemi, ale jelikož v podstatě odráží příslušnou část reálného světa posunutého inovací, je pro nové uživatele snadno a rychle ovládnutelný. I když nástroj není omezen na takové případy, může být viděn jako zvláště užitečný pro projekty založené na modelech crowdsourcing a open source. Tato práce stanoví potřebný teoretický základ vývoje řízeného sekvenčním uměním a nabídne praktické uplatění metody, s otevřenou výzvou k příspěvkům od členů davu, ve formě CC0 licencované komiksové knižní série "Who is Secret Agent X-9?", ukázkové platformy pro špičkové technologie jakými jsou síť Bitcoin a operační systém Nemo Mobile.
O Čtyřlístku s láskou. Prolegomena k analýze jednoho seriálu
Kořínek, Pavel
Studie si klade za cíl nabídnout vstupní analytické ohledání třeskoprskského fikčního univerza, navrhnout základní chronologizační členění „fenoménu Čtyřlístek“ a postulovat otázky pro případné další „čtyřlístkologické“ analýzy.
Studia komiksu. Možnosti a perspektivy
Kořínek, Pavel ; Jareš, Michal ; Foret, M. ; Prokúpek, T.
Svazek Studia komiksu: možnosti a perspektivy představuje texty, jejichž pracovní verze byly prosloveny v rámci stejnojmenného kolokvia v roce 2011 v Olomouci. Zastoupena je tak pestrá škála nejrůznějších témat s rozličným badatelským uchopením – od historizujících exkursů k jednotlivým školám, tradicím či fenoménům, přes interpretační vhledy na možnosti analýzy komiksového materiálu a jeho vlastností či teoretizující příspěvky o problémech definičních a metodologických až k textům věnovaným dílčím „aplikovaným“ pohledům na práci s komiksem v různých oblastech. Publikace tedy v souhrnu představuje vybrané perspektivy studií komiksu (mediologickou, sémiotickou, literárněvědnou, naratologickou, historickou, sociologickou, antropologickou, translatologickou a pedagogickou) a disponuje tedy snad potenciálem k tomu, aby se stala „novým startem“ domácího komiksologického bádání, jež ve světovém měřítku v posledních letech představuje dynamicky se rozvíjející oblast humanitních a sociálních věd. Připojená anketa potom příspěvky a studie převážně domácích badatelů rozšiřuje o reflexi comics studies zvenčí. Soubor archivních materiálů pak shromažďuje a poprvé v úplnosti přetiskuje několik obtížně dostupných obrázkových seriálů z domácí tradice tohoto média.
Uniformní maska "vnitřního já" ve výtvarném pojetí
FRENCL, Ondřej
Teoretická část této práce se zabývá výkladem vztahu mezi individuálním ? vnitřním Já? a uniformní maskou, pod kterou se skrývá ve společnosti tak, jak je pojat v práci C. G. Junga a E. Goffmana. Praktická část práce je individuální interpretací tématu v plošném a prostorovém ztvárnění, pro které bude výchozím zdrojem forma komiksu. Pro vytvoření jejího konceptu po obsahové a formální stránce rozebírá tematicky příbuzná díla vybraných českých umělců, kteří se zabývali člověkem a jeho vnitřním životem. V těchto rozborech využívá také základní poznatky z teorie umění a psychologie umění.
"A vůbec tenhle brouk". Pokusy o komiksové ztvárnění Kafkovy Proměny
Jareš, Michal
Studie si všímá výtvarného a komiksového ztvárnění Kafkovy Proměny (1915). Porovnává na několika případech tvorbu dvou amerických (Robert Crumb, Peter Kuper) a jednoho českého (Václav Gatarik) komiksového tvůrce, ukazuje posuny textu a obrazového zachycení jak postavy samotného Řehoře Samsy, tak i výtvarného dovysvětlování některých dějů.
Banální jak z komiksové bubliny. Adjektivum "komiksový" jako žánrová specifikace
Kořínek, Pavel
Terminologický zmatek, který je stále součástí uvažování o povaze komiksu (jde o žánr, možná dokonce o literární formu nebo médium?) se odráží v používání adjektiva "komiksový" v různých médiích. Tohoto označení se běžně používá jako charakterizace odkazující obvykle ke specifické formální, žánrové nebo tematické podobnosti. Nicméně ve většině případů tato adjektivní forma jen oživuje žánrové stereotypy, nebo nesystematicky označuje zdrojové médium adaptovaného materiálu. Existují vůbec "komiksové rozhlasové pořady", "komiksové divadlo" nebo "komiksové filmy"? Studie dokazuje, že nejčastější příčinou označení textů jiných médií jako komiksových je: 1. formální blízkost příslušných médií, 2. superhrdinský žánr, 3. animace či technika kresleného filmu, 4. komičnost, ztřeštěnost, někdy dokonce rozpoznaná kvalitativní nedostatečnost zkoumaného textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.