Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detektor hlavy v obraze
Svoboda, Jakub ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Detekce hlavy je důležitou součástí algoritmů pro detekci a identifikaci osob. Tato práce je zaměřena na detekci lidské hlavy v obraze pomocí neuronových sítí. Většina konvenčních detektorů dokáže detekovat objekty v omezené množině úhlů, zatímco modely založené na neuronových sítích pokrývají větší škálu úhlů natočení hlavy. V této práci jsme natrénovali současné state-of-the-art modely a porovnali je z hlediska přesnosti a rychlosti zpracování snímku. Nejvíce se osvědčil model RetinaNet, který dosáhl přesnosti 85,15% AP. Díky tomuto detektoru mohou být vylepšené dostupné algoritmy pro detekci, identifikaci a sledování osob.
Hluboké neuronové sítě pro rozpoznání tváří ve videu
Jeřábek, Vladimír ; Sochor, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozpoznáváním tváří ve videu pomocí neuronových sítí. Na začátku je popsán výběr a ověření konvolučních neuronových sítí pro generování příznakových vektorů z obrázků různých identit. V další části se tato práce věnuje agregování příznakových vektorů ze snímků videa. Agregování probíhá pomocí agregačních neuronových sítí. Na konci této práce jsou diskutovány výsledky, kterých dané agregační metody dosáhli.
Modelování hudby na úrovni signálu pomocí WaveNetu
Slanináková, Terézia ; Landini, Federico Nicolás (oponent) ; Beneš, Karel (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá skúmaním možnosti modelovania hudby a reči pomocou WaveNetu, hlbokou neurónovou sieťou pre generovanie zvuku na úrovni signálu. Za pomoci existujúcich implementácií bol WaveNet netrénovaný na rôznych datasetoch a vyprodukoval mnohé zvukové súbory. Bolo vykonaných niekoľko experimentov s rôznym nastavením hyperparametrov WaveNetu. Taktiež bolo použitých niekoľko schém generovania, každá s rôznym vplyvom na generovaný výsledok. Kvalita výstupných zvukových súborov bola ohodnotená na základe dotazníku. Hudobné zvukové stopy dosiahli skóre 2-3.1818 na 5-bodovej škále, čo je porovnateľné s  hudobnými nahrávkami originálneho výskumného tímu (3.1818).
Optimalizace hlubokých neuronových sítí
Bažík, Martin ; Wiglasz, Michal (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce bolo navrhnúť, implementovať a analyzovať rôzne optimalizácie vybraných hlbokých neurónových sietí. Ich účelom bolo zlepšenie sledovaných parametrov neurónovej siete. Implementované optimalizácie spočívajú v práci s reprezentáciou dát využívaných operáciami neurónovej siete a hľadaní najlepšej kombinácie jej hyper-parametrov. Jednotlivé optimalizácie boli prevedené na konvolučných neurónových sieťach založených na architektúre LeNet-5 pri využití dátových sád MNIST, CIFAR-10 a SVHN. Implementácia a následná optimalizácia neurónových sietí boli prevedené využitím knižnice Tiny-dnn v programovacom jazyku C++.
Klasifikace fotografií pomocí hlubokých neuronových sítí
Ziková, Jana ; Veľas, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá klasifikací produktů internetového obchodu s pomocí jejich fotografií. K tomuto účelu využíváme existující modely hlubokých konvolučních neuronových sítí. Cílem práce bylo navrhnout experimenty, které povedou k co největší úspěšnosti při klasifikaci fotografií produktů.
Dereverberace založená na neuronových sítích
Karlík, Pavol ; Černocký, Jan (oponent) ; Žmolíková, Kateřina (vedoucí práce)
V posledných rokoch sa rozrástlo využitie neurónových sietí v oblasti spracovania reči. Táto bakalárska práca sa zaoberá implementáciou a vyhodnocovaním algoritmu na odstránenie dozvuku (reverberácie), ktorý využíva hlboké neurónové siete pre odhad výkonového spektra z rečovej nahrávky. Tento algoritmus je založený na najmodernejšom algoritme, Weighted prediction error (WPE), ktorý dokáže zredukovať reverberáciu z rečovej nahrávky. Táto práca obsahuje sumarizáciu teórie o dereverberácii, neurónových sieťach a algoritme WPE. V tejto práci sa experimentovalo s rôznymi architektúrami neurónových sietí, ktoré následne boli natrénované na rozdielnych dátových sadách s rôznymi vlastnosťami. Výsledky experimentov ukazujú, že naša modifikácia WPE dosahuje lepších výsledkov ako konvenčný algoritmus, a to najmä pre situácie, v ktorých je dĺžka spracovaného signálu krátka.
Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2
Krušina, Jan ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením automatického systému pro hraní strategické hry v reálném čase Starcraft II. Model je trénován ze záznamů her hráčů a dále využívá technik posilovaného učení pro zlepšování vnitřního systému bota. Záměr je vytvořit systém schopný hrát hru jako celek, přičemž staví na frameworku PySC2 pro strojové učení. Vytvořený bot je poté testován proti skriptovaným botům ve hře.
Hluboké neuronové sítě pro klasifikaci objektů v obraze
Mlynarič, Tomáš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá klasifikací objektů v obraze s použitím hlubokých neuronových sítí. Jako algoritmus pro klasifikaci byla zvolena segmentace celé scény pracující na video sekvencích a využívající informace mezi dvěma snímkami videa. Pro tuto úlohu bylo použito extrahování informací pomocí optického toku, na základě kterého byly dále warpovány aktivační mapy vrstev neuronových sítí. Dvě architektury neuronových sítí byly upraveny pro práci s videem, na kterých byly následně provedeny experimenty. Výsledky experimentů ukazují, že použití videa umožňuje zlepšit přesnost (IoU) vůči stejné architektuře pracující s obrázky.
Hluboké neuronové sítě pro rozpoznání tváří ve videu
Stratil, Jan ; Sochor, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozpoznáváním tváří ve videu pomocí hlubokých neuronových sítí. Tato úloha je rozdělena na 2 části. První část se zabývá trénováním sítě, která vytváří kompaktní příznakový vektor reprezentující identitu tváře ze snímku videa. Druhá část se zabývá trénováním agregační sítě, která vytvořené příznakové vektory agreguje v jeden. Tato agregace je rychlá a ukázala se být lepší než pooling metody. Výsledky jsou testovány na datasetu LFW , kde dosažená přesnost je 92.8% a na datasetu YTF , kde přesnost je 84.06%.
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.