Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Parrot
Hemmel, Radek ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Výpočet zatížení křídla, křidélek, vztlakových klapek, vodorovných a svislých ocasních ploch letounu Parrot dle předpisu ASTM F 2245-04. Pevnostní kontrola potahu, stojiny, pásnice, nýtových řad a závěsů.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.
Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Nosné soustavy kluzáků
Löffelmann, František ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu geometrických charakteristik na aerodynamické vlastnosti křídel v obecném smyslu, zatížení konstrukce křídla a popisuje typická konstrukční řešení křídel. Dále jsou uvedeny základní požadavky na kluzáky dle předpisu CS-22. Následně jsou popisovány kompozitní konstrukce a je nastíněn postup jejich návrhu. Popsány jsou nosné soustavy dvou rozdílných současných vysokovýkonných větroňů (Schleicher ASW 22, SZD 56-2 Diana-2). Nakonec jsou porovnány moderní kluzáky, jejich výkony a na tomto základě jsou srovnány výkony 15metrové třídy a 18metrové třídy.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.
Konstrukce křídla
Kaňák, Ondřej ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o konstrukci křídel malých letounů. Postupně se seznamujeme s rozličnými typy konstrukcí, jejich možností využití v leteckém průmyslu. Sledujeme charakteristické znaky a to jak tvarové, geometrické, ale i druhy zatížení na křídla působící. V práci jsou pak také rozebírány výhody a nevýhody použití daných konstrukcí.
Návrh zdroje elektrické energie se Darriusovým rotorem
Novotný, Martin ; Houfek, Martin (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech využití alternativního zdroje energie - větru. Byl sestaven model Darrieusova rotoru pro výukové účely podle dostupných materiálů a možností. Pak bylo provedeno několik měření, kvůli zjištění funkčnosti a vlastností modelu.
NÁVRH EXPERIMENTÁLNÍHO ZAŘÍZENÍ PRO VÝZKUM NESTACIONÁRNÍHO PROUDĚNÍ V OKOLÍ KMITAJÍCÍHO PROFILU
Uruba, Václav ; Jonáš, Pavel ; Tsymbalyuk, V.
V příspěvku je ukázána motivace, metody a koncepce navrhovaného experimentálního výzkumu odtržení mezní vrstvy na pohybujícím se křidélku. Model je uchycen na pružině se 2 stupni volnosti (posuv a rotace). Dále je navržena experimentální metoda výzkumu, která umožní analyzovat pohyb křidélka i proudové pole v jeho okolí. Jedná se o metodu TR-PIV.
Experimentální vyšetřování proudění v okolí vibrujícího křidélka pomocí metody TR-PIV
Uruba, Václav ; Knob, Martin ; Vlček, Václav ; Luxa, Martin ; Lukáč, Jan ; Dvořák, Rudolf
V práci jsou ukázány výsledky měření proudového pole v okolí vibrujícího křidélka pomocí metody TR-PIV. Metoda dává za daných podmínek uspokojivé výsledky, ukázaly se však jisté problémy, které se týkají rychlosti snímání a sycení částicemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.