|
TIMING-SPACE: ČASOPROSTOROVÁ STRUKTURACE KAŽDODENNÍCH AKTIVIT STUDENTŮ VYSOKÝCH ŠKOL V URBÁNNÍM SYSTÉMU MĚSTA ČESKÝCH BUDĚJOVIC
DOLÁKOVÁ, Barbora
Diplomová práce vychází z konceptu time ? space. Zabývá se analýzou pohybových trajektorií vybraného populačního segmentu (studenti VŠ) v rámci urbánního systému města České Budějovice. Analýza je založena na primárních datech z prováděných longitudinálních dotazníkových šetření s cílem nalezení a zobecnění určitých opakujících se vzorců prostorového chování vybrané skupiny obyvatel (studenti VŠ) v různých časových obdobích, identifikace typických sociálních situací a strukturálních charakteristik urbánního systému Českých Budějovic. První část diplomové práce je teoretická, zabývající se oblastmi behaviorální geografie a časoprostorové geografie. Druhou část tvoří praktická část, zaměřená na výsledky a hodnocení výzkumu.
|
|
Pohled do hodnotové orientace současných vysokoškoláků.
BRÁZDOVÁ, Pavlína
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, svým obsahem se zaměřuje na zkoumání hodnot a hodnotového systému současných vysokoškolských studentů. První část práce vymezuje pojmy adolescence, kognitivní změny, emocionalita, identita, sexualita, socializace, generační konflikt. Dále specifikuje a vysvětluje, co je to hodnota, její druhy a historické pozadí, hodnocení, postoje. Dále poskytuje informace o hodnotové hierarchii, hodnotové orientaci a její typologii. Pozornost je věnována motivaci, potřebám a zájmům, které souvisejí s hodnotami a postoji. Poslední bod teoretické části pojednává o současné generaci dospívajících, zabývá se morálním a hodnotovým vývojem, budoucími cíli, shrnuje celkový pohled na současnou generaci dospívajících na základě již provedených výzkumů a šetření. Dále vystihuje změnu hodnot u dospívajících v Německu. Praktická část byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření. Získané údaje slouží k porovnání hodnotového systému, názorů, postojů ke společenské a ekonomické situaci mezi vysokoškolskými studenty Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a vysokoškolskými studenty univerzit v Augsburgu, Bayreuthu a Braunschweigu. Cílem je tedy porovnat hodnotový systém mezi českými a německými vysokoškolskými studenty.
|
|
Motivace ke "zdobení těla" u studentů VŚ
ROSSMANNOVÁ, Kateřina
Cílem práce bylo identifikovat motivaci studentů a studentek VŠ k různým typům zdobení těla. V teoretické části jsem se zabývala otázkou motivace a motivace ke zdobení těla. Zaměřila jsem se dále na typy zdobení těla a jako dva hlavní druhy jsem zvolila piercing a tetování. V závěru současného stavu je vymezení studentů VŠ. Cílový soubor byl tvořen studujícími na VŠ, kteří mají alespoň jedno tetování, piercing, či jiné zdobení těla. Respondenty jsem získala na 2 vysokých školách (Zdravotně-sociální fakulta Jihočeské Univerzity a Právnická fakulta Univerzity Karlovy) a pomocí aplikace Facebook, kde byl dotazník pomocí snowball rozeslán mezi další studující. Celkem jsem zpátky obdržela 152 vyplněných dotazníků. Dotazník měl 15 otázek, z toho 11 uzavřených otázek a 4 otázky otevřené. Ve své práci jsem si stanovila 4 výzkumné hypotézy. Hypotéza číslo 1 zněla: V motivaci ke zdobení těla u studentů VŠ převažují vnitřní faktory. Tato hypotéza se potvrdila, 27,7 % respondentů uvedlo, že jejich motivace souvisí s projevem osobnosti. Hypotéza číslo 2 zněla: Motivace ke zdobení těla se liší dle pohlaví. Hypotéza se nepotvrdila. U obou pohlaví převažují vnitřní motivy ? projev osobnosti. Další potvrzenou hypotézou byla hypotéza číslo 3: V potencionální motivaci k odstranění zdobení těla by převažovali zdravotní důvody. 43,7 % respondentů uvedlo právě tento důvod, jako důvod hypotetického odstranění zdobení těla. Hypotéza číslo 4 zněla: V motivaci pro zdobení těla u studentů VŠ nepřevažují módní trendy. Tato hypotéza se také potvrdila. Odpověď, že zdobení těla je IN označilo 10,3 % respondentů a důvod, že zdobení těla mají všichni, jen 3,1 % respondentů. Jen mizivé procento odpovědělo, že chtěli zapadnout (0,4 %). Práce může sloužit jako podklad pro další studium motivace ke zdobení těla, nebo jako zdroj informací nejen pro akademickou obec, která se zabývá otázkou motivace.
|
| |