Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace průchodu programu vývojovým diagramem pro výuku algoritmizace
BARTYZAL, Miroslav
Práce se zabývá vývojem aplikace pro rychlé a efektivní sestavování algoritmů pomocí vývojových diagramů a jejich následnou vizualizaci průchodu pro výuku algoritmizace. První část práce sestává z popisu základní terminologie, v níž jsou popsány zejména jednotlivé symboly vývojového diagramu. Další části práce jsou věnovány analýze zpracovávaného tématu, návrhu aplikace a interesantním úsekům jejího vývoje. Poslední části práce pak shrnují průběh ověření aplikace v praxi a výsledek této práce.
Srovnání dvou softwarových nástrojů pro procesní modelování na platformě MacOs
Zinchenko, Yulia ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice modelování podnikových procesů prostřednictvím vhodných softwarových nástrojů podporovaných operačním systémem MacOs. Cílem práce bylo porovnat dvě aplikace pro procesní modelování, přičemž jeden z nich by měl být Open Source software. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů a metodik týkajících se procesního modelování, uvedení mezinárodního i českého výzkumu zaměřeného na účely použití procesního řízení a modelování business procesů, a také definici prvků Business Process Modeling Notation, která je nezbytná pro vytvoření modelů podnikových procesů. V rámci praktické části došlo k porovnání softwarů yED a Business Process Visual Architect, byly odhaleny jejich silné a slabé stránky, byly popsány jejich funkcionalita, ovládání a způsoby pořízení. Na základě tohoto srovnání byly vyhodnoceny hypotézy, zaměřené na určení potenciálních uživatelů obou produktů.
Podpora vytváření grafů v ASP.NET 4.0
Firsov, Vitaly ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Skoupý, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá nástrojem pro vytváření grafů ve webových aplikacích ASP.NET. V úvodní částí práce je krátce popsána historie vývoje platformy ASP.NET a vyjmenované novinky, které přináší nejnovější verze této platformy. Dále v této práci je ukázán způsob použití grafů v praxi. Jsou zde ukázkové kódy a ilustrační obrázky. Je detailně popsán postup pro vytváření a nastavení grafů. V závěrečné části jsou zpřehledněny složitější typy grafů, podporované ASP.NET 4.0. Cílem práce je seznámit čtenáře s funkcionalitou a možnostmi, které nabízí ovládací prvek Graf (angl. Chart), a názorně předvést využití tohoto mocného nástroje pro vizualizaci dat v ASP.NET 4.0.
Ukázkový příklad objektové analýzy a návrhu v CASE nástroji Astah*
Králová, Iveta ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mészáros, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vytváření diagramů jazyka UML 2.0 v CASE nástroji Astah* a je koncipována jako příručka pro studenty kurzu softwarového inženýrství. Hlavním cílem práce je na praktickém příkladě ukázat použití vybraných diagramů UML ve fázi analýzy a návrhu informačního systému. Dalším cílem, který přímo vede k dosažení cíle hlavního, je vysvětlit logiku těchto UML diagramů a popsat jednotlivé kroky postupu jejich tvorby v CASE nástroji Astah*. Práce si klade za cíl také stručně charakterizovat CASE nástroj Astah* a popsat základní funkce využívané při práci v tomto nástroji. Těchto cílů bylo dosaženo zejména studiem dostupných teoretických poznatků, využitím referenčního manuálu z nápovědy a tutoriálu ze stránek Astah* a v neposlední řadě také zpracováním informací z internetu. Vlastním přínosem práce je zejména vytvoření jednoduchých a snadno pochopitelných UML modelů, které dokumentují konkrétní aplikaci. Dalším přínosem práce je zpracování návodů pro práci v programu Astah* edice professional, ve kterých je na rozdíl od obsáhlých manuálů popsána jen ta funkčnost programu, kterou uživatel nejvíce upotřebí. Práce je rozdělena do dvou základních částí. V První části je nejprve vysvětlen pojem CASE nástroj. Následně je uvedena základní charakteristika CASE nástroje Astah* a popis základů práce v Astah* professional. Druhá část se soustředí na postup vytváření UML diagramů v Astah* professional. Nejprve definuje praktický příklad, který je následně namodelován pomocí jednotlivých UML diagramů v pořadí diagram případů užití, diagram tříd, diagram aktivit a sekvenční diagram.
MOŽNOSTI VYUŽITÍ MODELOVACÍHO JAZYKA UML PŘI POPISU IS A JEHO APLIKACE NA PŘÍPADOVÉ STUDII
Šindelářová, Šárka ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Vratný, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu možností a omezení využití modelovacího jazyka UML, jakožto nástroje pro analýzu, design a implementaci informačních systémů. Hlavním cílem práce je seznámení se způsoby využití tohoto jazyka v praxi, přičemž jeden z vybraných způsobů bude přímo aplikován na případové studii ProBodyShop v rámci fáze analýzy. Dalším cílem práce je stručná charakteristika principů a historie jazyka UML s uvedením existujících UML diagramů a CASE nástrojů potřebných pro samotné modelování. V neposlední řadě je cílem práce demonstrovat činnosti a rozhodování analytika informačních systémů při tvorbě detailní analýzy v rámci případové studie. Uvedených cílů bylo dosaženo studiem dostupné literatury věnované dané problematice, absolvováním školení na certifikační zkoušku z modelovacího jazyka UML, poznatky získané v praxi při vývoji informačních systémů a především aktivní konzultací se zadavatelem případové studie. Vlastní přínos práce spočívá ve vytvořeném základním analytickém podkladu pro vývoj a testy v rámci první fáze implementace projektu ProBodyShop a ukázka možné metody přístupu analytika při tvorbě analytického návrhu. Teoretická část práce pojednává o principech a historii jazyka UML, jejímž obsahem je základní charakteristika a vývoj UML, možnosti jeho využití a jednotlivé stavební bloky tohoto jazyka. Další část je zaměřena na modelování v UML 2, která představuje různé pohledy na model systému, jednotlivé diagramy a nástroje určené k modelování. Na základě specifikace požadavků zadavatele a teoretických poznatků je zpracována praktická část této práce, zaměřená na řešení případové studie ProBodyShop. Obsahem této části je seznámení se zadáním případové studie, výběr CASE nástroje a samotné zpracování UML diagramů.
Příklady použití diagramů UML
Rejnková, Petra ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mackovič, Ondřej (oponent)
Unifikovaný modelovací jazyk UML je výsledkem dlouholeté snahy o vytvoření jednotné grafické notace používané při objektově orientovaném vývoji informačních systémů. Hlavním cílem této bakalářské práce je charakterizovat diagramy UML 2.0 a následně uvést příklady jejich použití v praxi v rámci počátečních fází vývojového cyklu konkrétní aplikace. Dále je jejím cílem sjednotit doporučení nejvýznamnějších autorů týkající se modelování UML diagramů a v neposlední řadě také popsat hlavní rysy a vývoj jazyka UML a jmenovat změny, které nastaly s přechodem na novou verzi UML 2.0. Těchto cílů bylo dosaženo studiem dostupných teoretických poznatků a praktických doporučení a konzultací modelované aplikace s jejími vývojáři a uživateli. Pro modelování byla použita trial verze CASE nástroje Enterprise Architect 7.1. Vlastní přínos práce lze spatřovat ve vytvoření UML diagramů na základě analýzy informací získaných konzultací s vývojáři a uživateli aplikace a shrnutí nejdůležitějších informací a instrukcí, které by měly být při modelování dodržovány. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část je zaměřena na hlavní rysy jazyka UML, jeho vývoj a srovnání UML 1.x a UML 2.0. Druhá část se věnuje jednotlivým diagramům UML 2.0. Každá kapitola této části charakterizuje jeden UML diagram a uvádí doporučení, která je vhodné při jeho modelování dodržovat, aby byl diagram srozumitelný nejen pro tvůrce diagramu, ale také všechny, kteří s ním přijdou do styku. Následně uvedená pravidla demonstruje na praktických ukázkách modelujících konkrétní aplikaci.
Srovnání nekomerčních CASE nástrojů pro UML modelování
Janoušková, Irena ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tématem této bakalářské práce je srovnání nekomerčních nástrojů pro modelování v jazyce UML. Po úvodní první kapitole následuje stručný popis jazyka UML v kapitole druhé. Představeny jsou zde stěžejní mechanismy jazyka a především popis všech diagramů, které lze pomocí UML vytvářet. Zmínka je také o metodikách vývoje softwaru a jejich významu při modelování. Třetí kapitola se zaměřuje na charakteristiky a klasifikaci všech CASE nástrojů. Po uvedení obecného popisu CASE nástrojů následuje výčet nejznámějších nástrojů pro modelování v jazyce UML, a to jak komerčních, tak nekomerčních. Pro představu je přítomen i popis čtyř vybraných komerčních produktů a jejich funkcí. Dále nalezneme v této kapitole výčet některých nekomerčních aplikací pro UML modelování, z nichž sedm je vybráno pro zhodnocení a srovnání. Čtvrtá kapitola se zabývá vícekriteriálním hodnocením variant a prezentuje ty metody, které jsou v této práci používány. Dále zde nalezneme popis zvolených kritérií a dílčích kritérií a stanovení jejich vah. Pátá kapitola je zaměřena na hodnocení vybraných nástrojů podle zvolených kritérií. V šesté kapitole jsou prezentovány vypočítané hodnoty kritérií i celkové zhodnocení podle zvolené metody vícekriteriálního hodnocení variant. Výsledky jsou uvedeny v přehledné tabulkové formě. Nástroje jsou zde také seřazeny podle celkového výsledku i podle hodnot jednotlivých kritérií tak, aby si čtenář mohl učinit lepší představu o přednostech a omezeních hodnocených produktů. V závěru se zamýšlím nad výsledky a jejich vypovídací schopností.
Vizualizace XML schémat
Slavětínský, Václav ; Kosek, Jiří (vedoucí práce) ; Ralbovský, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která slouží k převodu W3C XML schémat do interaktivního diagramu ve formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Diagram poskytuje údaje získané ze schématu ? údaje o elementech a atributech, a jejich přípustné struktuře. Proto je vhodný jako součást dokumentace XML souborů vyhovujících schématu. Generovaná grafika je interaktivní a přehledná, uživatelům má usnadnit pochopení XML dokumentů a orientaci v nich. Aplikace je napsána v jazyce Java, využívá implementaci abstraktního datového modelu z open source XML parseru Xerces2-J. Interaktivita SVG výstupu je zajištěna ECMAScriptem.
Systém pro obchodování s virtuálními předměty
Sedláček, Lukáš ; Svatoš, Oleg (vedoucí práce) ; Svoboda, Jiří (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou systémů pro obchodování s virtuálními předměty. Práce je zaměřena hlavně na virtuální ekonomiky MMORPG (Massive(ly)-Multiplayer Online Role-Playing Game). Pro hlubší pochopení MMORPG světů, je v této práci zpracován jejich vznik, vývoj, historie, psychologické aspekty, náhled do problematiky jejich virtuálních ekonomik, stručná charakteristika elektronických platebních systémů a informace o dvou virtuálních ekonomikách (Entropia Universe a Second Life). Samotný návrh aplikace pak využívá při modelování systému určité prvky metodiky RUP (Rational Unified Process) včetně jazyka UML (Unified Modelling Language).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.