Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 755 záznamů.  začátekpředchozí709 - 718dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Paideia jako kultura. Řecká a hebrejská tradice - rozdílné kultury?
SMETANA, Radek
Tato práce se věnuje pojmu paideia a chápe jej v širším slova smyslu jako kulturu, jejíž snahou bylo formování lidského charakteru v průběhu staletí. Jde o dynamický proces, jehož cílem je realizace ideálu člověka. Autor v této souvislosti sleduje řeckou kulturu směřující k ideálu člověka hlavně v pojetí sokratovském a kulturu hebrejskou tak, jak je reflektována především na stránkách Bible. Snaží se poukázat, že tyto dvě kultury mají i přes značné odlišnosti společné body. Definování těchto společných bodů je v závěrečné části práce východiskem pro obecnější úvahy směřující k dnešnímu procesu výchovy.
Alternativní formy finančního řešení rizikovosti
Merta, Jan ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ducháčková, Eva (oponent)
Práce pojednává o alternativních metodách zajištění rizikovosti. V úvodní části se zabývá riziky, kterými v dnešní době čelí jak pojišťovny, tak i celá společnost. Pojednává také o klasických formách zajištění rizik. V konečné části rozvádí jednotlivé produkty a možnosti alternativního přenosu rizik v současné době a snaží se vyjádřit jejich perspektivu do budoucna.
Unique Vision Project o.p.s.
Unique, Elis ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Cipro, Martin (oponent)
Hlavním voditkem při stanovení cílů své bakalařské práci jsem použila současné sociologické výzkumy o stavu české společnosti, ze kterých jsem odvodila některé společenské potřeby a v návaznosti na ně jsem pokusila nalezt způsob, jakým je možné na tyto potřeby reagovat z hlediska zpestrení kulturního života pražáků a využit arteterapií v běžné praxi pražské nevládní neziskové organizaci UVP o.p.s. k posilování sociální soudružností a integrací společnosti. Představila jsem podnikatelský záměr, detailní plán a přehled různých společenských aktivit uplatnujících arteterapeutické techniky v kombinací v různé míře vzdělávácích aktivit s zábavnou a poutavou formou dle potřeb cílových kategorií zároven k výchově, pěstování občanských názorů a osobnímu rozvoji jak u dětí tak i dospělých.
Nová média v umělecké sféře
Andrle, David ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Hubáček, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce vytváří zcela unikátní pohled do světa nových médií. Zaměřuje se především na sféru umělců, jejich tvorby a využití nových médií. Nejprve specifikuje spojení technologií a umění z historického hlediska. Poté se v práci zaměřuji na nově vytvořené umělecké směry, které úzce souvisejí s novými médii. Z důvodu provázanosti nových médií a webu 2.0 je zde i výčet specifických médií využívaných uměleckou sférou. Je zde podrobně popsán problém spojený s distribucí děl na internetové síti v rámci Autorského práva. Součástí práce je i empirický výzkum založený na zjištění gramotnosti práce s audiovizuálními prostředky a využití nelegálních cest pro získávání umělecké tvorby.
Míra návratnosti investic do obrazů a determinanty jejich tržní ceny v ČR
Tomandlová, Tereza ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Cílem práce je hlouběji prozkoumat potenciál českých obrazů jako alternativního investičního aktiva. Základním stavebním kamenem celé práce je tzv. hedonický model, s jehož pomocí odhaduji jak hlavní determinanty prodejní ceny českých obrazů (technika malby, její velikost, autor, aukční síň), tak i jejich míru návratnosti. Pozorovanou návratnost posléze porovnávám jak s globální mírou návratnosti umění, tak s běžnými investičními instrumenty jakými jsou zlato a burza cenných papírů. Zároveň odpovídám na otázku, jaký vliv mají na trh s uměním ekonomické ukazatele růst HDP a inflace, kdy provedená zkoumání naznačují pozitivní vliv HDP na trh s obrazy. Po prozkoumání výše zmíněných otázek jsem dospěla k závěru, že umění, i přes jeho relativně nízkou návratnost, je vhodným investičním statkem. Jeho výhody, jako investičního aktiva, vidím především v možnosti diverzifikace portfolia, kterou poskytuje zejména díky neprovázanosti s akciovým trhem. Zároveň mohou české obrazy velmi dobře sloužit jako uchovatel bohatství.
Trh reálných aktiv - Investice do umění
Zheltysheva, Victoria ; Zetek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá odvětvtí ekonomiky umění za pomocí všeobecného přehledu již existujících pravidel, které fungují na trhu s uměním a snáží se odpovědět na jednu z nejdiskutovanějších otázek - zda investice do umění představuje atraktivní alternativu v připade součastí dobře-diverzifikovaného portfolia běžných akcií a dluhopisů.
Sponzoring umění / Sponzoring a Art banking v Unicredit Bank
Stemberg, Audrey ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Wojciková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá oblastí sponzoringu umění se zaměřením na sponzoring a Art Banking v UniCredit Bank. Práce se věnuje základnímu popisu sponzoringu, jeho druhům a vysvětlení základních pojmů, popisu sponzoringu v praxi banky UniCredit Bank Czech Republic a.s. a popisu služby Art Banking v této bance. Cílem bakalářské práce je pomocí empirického průzkumu zjistit, jaké mají dotazovaní preference v oblasti kulturních institucí a akcí, provést vyhodnocení a na základě výsledků dotazníku navrhnout optimální cílové skupiny sponzoringu. Metodický postup dosažení cíle zahrnuje vymezení a definování pojmů, popis sponzoringu umění v UniCredit Bank, sestavení dotazníku, rozeslání dotazníků statisticky dostatečnému vzorci populace, zpracování a analýzu výsledků a připravení návrhu.
Umění jako investice
Zub, Štěpán ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Hlavním úkolem mé práce je zhodnotit umění jakožto investiční nástroj, který má schopnost vhodně diverzifikovat portfolio investorů napříč širokým spektrem a prozkoumat současný stav této oblasti v České republice. Dále se zabývám specifickým segmentem umění v podobě houslových nástrojů a pokouším se aplikovat dosažené poznatky v projektu, který se zabývá zejména šířením povědomí o této problematice.
Konceptualizace umění jako negace formy. Problém podstaty konceptuálního umění.
ŘÍHOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá problematickými aspekty avantgardy zesílenými a rozvinutými v poválečném hnutí tzv. nové avantgardy ve vizuálním umění, především pak jeho konceptuálními tendencemi, které představují pro současnou estetiku stálou výzvu. Nejprve se pokusí nastínit východiska estetické teorie umění, aby posléze poukázala, jakým směrem se kritika estetiky ze strany konceptuálních umělců ubírá. Představí možnosti a meze vybraných definičních strategií, povahu vztahu konceptuálního umění k jiným typům umění a mimouměleckým činnostem, především jeho přibližování k filosofii a vědě. Klíčovými otázkami jsou: Čím je konceptualismus? Co činí neo-avantgardní díla uměním? Lze na konceptualismus vztahovat estetické kategorie? Jakým způsobem funguje konceptuální dílo jako znak?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 755 záznamů.   začátekpředchozí709 - 718dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.