Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení logopedické péče mateřských škol speciálních
Sommerová, Marcela ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je "Hodnocení logopedické péče v mateřských školách speciálních". Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. V teoretické části je charakteristika předškolního věku, předřečového vývoje, vlastního vývoje řeči, narušené komunikační schopnosti, logopedické intervence. Dále charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je výzkumné šetření, které vedlo k hodnocení logopedické péče v mateřských školách speciálních. ANNOTATION The topic of my thesis is "Evaluation of speech therapy in special numery schools". The thesis consists of two parts, theoretical and practical. In the theoretical part is a characteristic of preschool age, předřečového development, cystom development of speech, communication disorders, speech therapy intervention. Further characterization of the Framework educational program for preschoolers. The practical part of the research which led to the evaluation of speech therapy inspecial numery schools.
K obecným otázkám ontogeneze řeči
ADAMOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na obecné otázky ontogeneze řeči, podává přehled o ontogenezi jako dílčí vědní disciplíně a popisuje vývoj řeči u jednotlivce. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část přináší obecné pojednání o ontogenezi řeči a vědách souvisejících. Dále je její součástí přehled vývojových stadií řeči. Práce poukazuje na biologické faktory, sociální prostředí a prostředí rodiny, které jsou důležité při vzniku řeči. Také se zabývá problematikou slovní zásoby, jež s vývojem řeči souvisí. Výzkumná část popisuje souvislost mezi čtenářstvím a rozsahem slovní zásoby se zaměřením na žáky druhého stupně základních škol ve věkové hranici 12-14 let.
Rozvíjení verbálního vyjadřování dětí v mateřské škole
PECHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce si klade za cíl ověřit "Program pro rozvoj souvislého vyjadřování dětí 5-6 letých." Do teoretické části je zahrnut vývoj řeči v období předškolního věku, vývoj samostatného souvislého vyjadřování a jeho záměrné rozvíjení v mateřské škole, hodnocení vzdělávání v oblasti jazyka a řeči. Praktická část se zabývá ověřováním programu vedoucí bakalářské práce A. Váchové a jeho realizací se skupinou 10 dětí v mateřské škole. Evaluační plán sleduje, jak děti na program reagovaly, jak zvládaly aktivity programu a jak vyhovující jsou vzdělávací strategie programu. Posouzena je i časová náročnost programu a ochota rodičů pomoci svému dítěti zvládnout úkoly z programu. Použita je metoda pozorování, rozhovoru a škálování. Ukázka z realizace programu je přiložena na videonahrávce.
Adaptace dětí předškolního věku v cizojazyčném prostředí
MITREVSKÁ, Martina
Tématem mé bakalářské práce je adaptace a osvojování cizího jazyka bilingvních dětí v prostředí mateřské školy. Cílem práce je zjistit nejčastější problémy, které adaptaci bilingvního dítěte doprovázejí a vývoj řeči bilingvního dítěte z pohledu rodičů a učitelek mateřských škol. Bakalářskou práci tvoří dvě části, teoretická a praktická. V teoretické části se věnuji pojmům a současným názorům, uvedených v literatuře, která se zabývá danou problematikou jako je například vývoj řeči, jazyk, bilingvismus, bilingvní výchova, bilingvní jedinec, adaptace dítěte na mateřskou školu. V praktické části se na vzorku pěti dětí snažím o zjištění, jak adaptaci dítě prožívá, jak probíhá jazykový vývoj bilingvního dítěte, jaké jsou nejčastější problémy, které adaptaci dítěte doprovází a jak by měl pedagog postupovat, aby adaptace a zvládnutí jazyka proběhla přirozeně, co nejrychleji a co nejšetrněji. Zkoumání bude probíhat formou přímého pozorování. Budu se zabývat chováním, náladou, zapojením dětí, vývojem řeči. U těchto dětí budu spolupracovat s rodiči, kteří mi pomohou zaznamenat důležité změny. Výzkumný soubor tvoří bilingvní děti ve věku od 3 do 6 let, které žijí v rodině jednojazyčné, ale jazyk rodiny se neshoduje s jazykem užívaným ve společnosti. Rozhovorem s učitelkami a rodiči bilingvních dětí se pokusím zjistit, jak se dítě adaptovalo, jak zvládalo jazyk, nejčastější problémy bilingvních dětí a obavy rodičů.
Kvalitativní výzkum komunikačních strategií učitelek mateřských škol používaných při práci s dětmi cizinců
CHRAMOSTOVÁ, Milena
Práce se zaměřuje na výzkum komunikačních strategií učitelek mateřských škol pracujících s dětmi cizinců. V teoretické části se zabývá pojmem dítěte předškolního věku, zejména jeho kognitivním vývojem, vývojem řeči a komunikačních dovedností. Sleduje dítě-cizince z pohledu interkulturní psychologie a interkulturní komunikace.V metodologické části vysvětluje pojem kvalitativní výzkum a zakotvená teorie. Specifikuje zvolené metody výzkumného šetření. V praktické části zjišťuje a sumarizuje pomocí metody pozorování a rozhovoru komunikační strategie používané učitelkami.
Školní zralost a vývoj řeči
KARASOVÁ, Magdaléna
V mé bakalářské práci se zabývám školní zralostí, jednotlivými složkami školní zralosti a problematikou vývoje řeči. V jedné z kapitol charakterizuji poruchy a vady řeči a zmiňuji, jaké řečové schopnosti a dovednosti by mělo mít dítě předškolního věku. V praktické části zjišťuji, zda má myšlení u dítěte vliv na vývoj řeči. Výzkum je proveden pomocí tří testů, které jsou následně vyhodnoceny.
Řeč dětí ze sociálně odlišného rodinného prostředí
ŠTULCOVÁ, Jarmila
Bakalářská práce se zabývá řečí a jazykovým projevem dětí pocházejících ze sociálně odlišných prostředí. Teoretická část zpracovává téma vývoje řeči v předškolním věku, explikuje vliv prostředí na vývoj řeči, seznamuje s faktory, které řeč a komunikaci dítěte ovlivňují, charakterizuje současnou rodinu a krátce se věnuje Bernsteinovým jazykovým kódům. V praktické části je zpracován průběh a výsledky výzkumného šetření zjišťující rozdíly v řeči a komunikativních dovednostech předškolních dětí v souvislosti s jejich sociálním prostředím. Sledovány byly všechny jazykové roviny. Bakalářská práce přispívá k potvrzení Bernsteinovy teorie jazykových kódů.
Podpora dítěte s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci
ČERMÁKOVÁ, Irena
Cílem bakalářské práce je přispět ke zkvalitnění podpory dětí s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci. V teoretické části jsem vycházela z vývoje dětské řeči, dále jsem specifikovala narušený vývoj řeči a zaměřila se na problematiku vývojové dysfázie z hlediska diagnostiky, terapie, ale také vzdělávání a podpory dítěte s vývojovou dysfázií. V praktické části jsou zpracovány případové studie tří dětí s cílem rozkrýt pozitiva i rizika vzdělávání v logopedické třídě při speciální mateřské škole. Pozornost byla věnována jejich posunu ve vzdělávání v závislosti na pedagogickém působení, spolupráci mateřské školy s rodinou a poradenskými zařízeními. Součástí kvalitativního výzkumu jsou rozhovory s matkou dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.