Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česko-německé vztahy v Českých Budějovicích v letech 1918-1922 ve světle českobudějovického německého tisku
DOLEJŠÍ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá přiblížením poválečných událostí v Českých Budějovicích v letech 19181922 z pohledu německých českobudějovických periodik Budweiser Zeitung a Budweiser Kreisblatt. Hlavní zájem je zaměřen na proměnu politických poměrů ve městě zejména po vzniku samostatné Československé republiky, dále na proměnu poměrů náboženských a v neposlední řadě také na změny v oblasti školství. Téma bylo zpracováno převážně na základě rešerše dobového německého tisku a na základě dobové literatury, přičemž informace získané z těchto zdrojů byly následně konfrontovány s poznatky obsaženými v odborné historické literatuře. Cílem této práce je shrnutí nejdůležitějších událostí, které ovlivnily historii Českých Budějovic z pohledu německé části českobudějovického obyvatelstva a které ovlivnily také česko-německé vztahy v Českých Budějovicích.
Spolupráce pedagogických pracovníků se speciálním pedagogem v systému běžné základní školy
SKOPCOVÁ, Nikola
Speciální pedagog ve školském systému je odborník, který zajišťuje činnost v rámci školního poradenského pracoviště. Jeho pozice je zatím, v rámci České republiky, novým jevem, a proto se k této problematice staví školy rozdílně. Má bakalářská práce Spolupráce pedagogických pracovníků se speciálním pedagogem v systému běžné základní školy se věnuje právě spolupráci třídních učitelů a jejich asistentů s tímto odborníkem. V teoretické části práce, v její první kapitole, se věnuji vzdělávacímu systému. Rozpracovávám v ní strukturu našeho systému vzdělávání, ale i systému v jiných evropských zemích jako je např. Slovensko nebo Německo. Řeším zde i typy základních škol a druhů poradenství, které se na nich mohou poskytovat. Ve druhé kapitole se věnuji problematice samotného školního speciálního pedagoga. Jsou zde popsány jeho činnosti na škole, přínos pro školu ale i pro učitele nebo rodiče. V poslední kapitole teoretické části je vymezen pojem pedagogický pracovník, jeho osobnost a předpoklady k práci. Empirická část přináší výzkum, ve kterém mapuji postoje pedagogických pracovníků k odbornému působení speciálního pedagoga na základní škole, kde je jeho místo zřízeno. Výzkum je veden pomocí polostrukturovaných rozhovorů s třídními učiteli a jejich asistenty. Provedla jsem šetření na pěti základních školách na benešovském okrese, kde mají zřízeno místo speciálního pedagoga, a udělala rozhovor vždy se dvěma pedagogickými pracovníky. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit, jak spolupráce probíhá, jak často se scházejí, kdo komunikuje více se speciálním pedagogem, jaká je jejich spokojenost apod. Z výzkumu vychází, že vesměs všichni pedagogové jsou s působením školního speciálního pedagoga na své škole spokojeni. Komunikace probíhá nenásilně, neformálně, v dobré atmosféře. Pedagogičtí pracovníci berou speciálního pedagoga jako kolegu, nebojí se říci si o radu. Tato komunikace probíhá většinou jen mezi nimi, další pracovník pedagogického sboru v ní nefiguruje. Tato bakalářská práce by měla sloužit jako informační zdroj pro zkvalitnění práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Může být využita i ke zvýšení povědomí o daném tématu mezi lidi a pedagogické pracovníky.
Sociální problematika v Písku v letech 1900 až 1948
VYTERNA, Luboš
Tato bakalářská práce popisuje sociální problematiku v Písku v letech 1900 až 1948. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je ve stručnosti popsán historický vývoj Písku a sociální problematika Písku do roku 1900. Ve druhé až čtvrté kapitole, které jsou rozděleny podle tehdejšího politického uspořádání, je popisována sociální problematika a její vývoj, sociální problémy a situace v Písku v období Rakouska Uherska, v období První a Druhé republiky a v období Protektorátu Čech a Moravy až do nástupu socialismu v roce 1948.
Grafický výukový systém
Hotař, Roman ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického pohledu důležitého pro osvojení si procesu algoritmizace. Zabývá se také stavem výuky algoritmizace na českých školách a popisuje výsledný program, který byl v rámci diplomového projektu vytvořen. Přínos této práce spočívá ve shrnutí požadavků, kladených na daný software a implementaci softwaru tohoto typu, na kterém lze názorně demonstrovat problémy a požadavky návrhu programů tohoto druhu. V práci jsou také popsány reakce pedagogů na vytvořenou aplikaci.
Návrh systému vzdělávání v podnikové sféře
Škodová, Nikola ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Kolářová, Dana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců v Continental Automotive Czech Republic, s.r.o.. Cílem je analyzovat dosavadní vzdělávací systém a navrhnout systém, který by zlepšil dosavadní stav v dané firmě. V teoretické části definujeme pojmy, jako vzdělávání dospělých, využívané metody a jednotlivé fáze vzdělávacího systému. V analýze systému vzdělávání je popsáno, jaký systém vzdělávání Continental Automotive Czech Republic, s.r.o. využívá. Pomocí SWOT analýzy, definujeme slabé a silné stránky systému vzdělávání ve firmě. Návrh optimalizace se zabývá efektivnějším systémem vzdělávání, který by v Continental Automotive Czech Republic, s.r.o. mohl zlepšit nynější situaci.
Analýza financování současného vzdělávacího systému v České republice a Rakousku
Widholmová, Adéla ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací vzdělávacích systémů České republiky a Rakouska. V první teoretické části je stručně popsána struktura vzdělávacích soustav České republiky a Rakouska a je uvedena charakteristika obou školských systémů a institucionálních zařízení od preprimárního po terciární vzdělávání. Další praktická část se již zaobírá komparací systémů obou zemí na jednotlivých stupních. Následně se práce zabývá analýzou financování vzdělávacích systémů obou zemí se zaměřením na problematiku terciárního vzdělávání. Poslední část obsahuje zhodnocení výsledků komparativní analýzy, stručně popisuje vybrané výhody a nevýhody systémů, jejich trendy a zvláštnosti a naznačuje doporučení na aplikaci určitých pozitivních prvků rakouského systému a jeho financování do českého prostředí.
Vzdělávání a vzdělávací soustava Středočeského kraje a její vazba na trh práce
Chotašová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Vzdělání a vzdělávací soustava Středočeského kraje a její vazba na trh práce" je zhodnotit vývoj vzdělanostní struktury obyvatel a systému vzdělávání ve Středočeském kraji ve vazbě na trh práce (po roce 2001). Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola je věnována vymezení základních pojmů z oblasti pedagogiky, trhu práce aj. Druhá kapitola poskytuje informace o vzdělávací soustavě a trhu práce v České republice včetně legislativy a základních koncepčních dokumentů. Třetí kapitola demonstruje strukturu vzdělávací soustavy a vzdělanostní strukturu Středočeského kraje. Čtvrtá kapitola obsahuje problematiku trhu práce ve Středočeském kraji a zaměřuje se na zaměstnanost a nezaměstnanost v regionu. Dále je zde uvedena analýza struktury pracovních míst v kraji. Provedenými analýzami statistických dat bylo možné identifikovat a zhodnotit rozdíly vzdělanostní struktury v České republice a Středočeském kraji a dále bylo možné zhodnotit, zda pokrývá struktura vzdělávací soustavy ve Středočeském kraji poptávku po pracovní síle jak z hlediska profesí, tak z hlediska dosaženého vzdělání. To vše je uvedeno v závěru diplomové práce.
Srovnávací analýza primárního a sekundárního vzdělávání ve Finsku a Jižní Koreji v letech 2012 až 2014
Bernášková, Alice Olivie ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá mezinárodní evaluací vzdělávání. Ukazuje poslední data z šetření PISA 2012 a indexu vzdělání společnosti Pearson. Dále vysvětluje základní teoretická východiska, zejména mezinárodní normu pro klasifikaci vzdělávání, teorii národního kurikula, modely vzdělávacích systémů a základní poznatky z edukačního prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu dat OECD a výsledky studií jiných autorů. Podrobně popisuje fungování vzdělávacích systémů ve Finsku a v Jižní Koreji. Dále přináší výsledky, že vzdělávací systémy vybraných zemí fungují na opačném principu. Zatímco finský vzdělávací systém pracuje s pozitivní motivací a spoluprací, korejský vzdělávací systém pracuje s negativní motivací a konkurencí. Společným rysem jsou kvalitní učitelé a model jednotné školy bez selektivního vzdělávání.
Základní školy v malých obcích
Aubrechtová, Michaela ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Toulová, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice základních škol v malých obcích. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je rozebrána základní charakteristika školství, jeho právní úprava a financování. Dále je v této části popsán školský systém České republiky, přičemž hlavní pozornost je věnována školám základním. Je popsáno jejich financování a hospodaření, vysvětleny vztahy mezi školami a jejich zřizovateli a nakonec jsou charakterizovány málotřídní školy. V praktické části je provedena analýza současné situace třech venkovských škol pomocí rozsáhlého průzkumu. Výsledky průzkumu jsou vyhodnoceny a v závěru práce jsou popsány jejich současné problémy, identifikovány důvody pro jejich zachování a zhodnocena jejich udržitelnost.
Systém sociální práce s rodinou imigrantů v ASOCIACIÓN LA CASA GRANDE ve Valencii ve Španělském království
DONÉEOVÁ, Hana
Práce se zabývá systémem sociální práce s rodinou imigrantů v Asociación (Sdružení)La Casa Grande ve Valencii ve Španělském království. Teoretická část práce je rozdělena na 4 kapitoly. V první kapitole jsou uvedeny základní informace o Sdružení La Casa Grande a služby, které jsou klientům nabízeny. Druhá kapitola je věnována sociální práci s rodinou ve Španělském království. V třetí kapitole je popsána sociální práce s imigranty ve Španělském království. Následující kapitola poukazuje na rozdíl vzdělávacího systému v České republice a v Španělském království. V praktické části je prostřednictvím empirického šetření analyzována aktuální situace klientů zapojených do programu pro rodiny, které Sdružení La Casa Grande nabízí. Prostřednictvím šetření jsou zjištěny důvody jejich imigrace, současný stav a zapojení se do programů Sdružení La Casa Grande a na budoucí plány těchto klientů. V neposlední řadě je v práci popsán postup práce s rodinou imigrantů v České republice a ve Španělském království.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.