Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrovaný dopravní systém v Mnichově
Sedlák, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Itterheim, Martin (oponent)
Tato závěrečná bakalářská práce teoreticky popisuje podstatu integrovaných dopravních systémů, jejich výhody a nevýhody obecně a jejich budoucí vývoj. Hlavním cílem je analýza konkrétního IDS, resp. dopravního svazu v Mnichově a v neposlední řadě srovnání s dalšími integrovanými dopravními systémy dalších měst Evropy.
Integrované dopravní systémy
Kopecký, Michal ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato práce teoreticky popisuje podstatu integrovaných dopravních systémů, jejich výhody a nevýhody obecně a jejich možnosti v legislativním prostředí České republiky. Hlavním cílem je analyzovat konkrétní aplikaci IDS v Královéhradeckém kraji, popsat vývoj a aktuální situaci v IDS IREDO a srovnat tento IDS s dalšími systémy podobného typu v České republice.
Analýza MHD v Táboře
Drtina, Josef ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Pistulka, Petr (oponent)
Práce popisuje MHD v táborské aglomeraci z pohledu historie a současnosti, vozového parku, rozsahu sítě, informačních systémů, projektů a plánů, financování. Cílem práce bylo seznámit čtenáře s fungováním a strukturou této MHD a najít její silné a slabé stránky.
Srovnání dopravy vybraných měst České republiky
Virtová, Veronika ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Tauš, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním příměstské dopravy a MHD v Klatovech a Kolíně. Doprava v těchto městech je srovnávána z hlediska služeb, tarifu, počtu linek a počtu víkendových a týdenních spojů.
Srovnání systémů MHD v Plzni a Ostravě
Petrmichlová, Lucie ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Bůcha, Eduard (oponent)
Bakalářská práce se zabývá systémem MHD dvou vybraných měst. Vzájemně je porovnává ve zvolených aspektech jako jsou technické zázemí, zajištění dopravní obslužnosti danné oblasti, cenová politika a začlenění v IDS.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje
Riedl, Zbyněk ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Bucharová, Karolína (oponent)
Práce se zabývá tématem Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK). V teoretické části je popisována metodologie založení integrovaného dopravního systému (IDS), znaky IDS a jeho další vlastnosti. V praktické části srovnává teorii IDS se skutečností IDSOK, analyzuje způsob a začlenění jednotlivých dopravních složek do IDSOK. Závěrem se praktická část zaměřuje na problematiku propagace IDSOK. Cílem práce bylo zhodnocení integrovanosti jednotlivých složek IDSOK a návrh zlepšení v každé ze sledovaných oblastí.
Doprava v oblasti Třebíče
Krulová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Ležáková, Petra (oponent)
Práce se zabývá dopravou v oblasti Třebíče. Teoretická část se věnuje oborům dopravy. Hlavní část analyzuje druhy dopravy v regionu. Podrobněji se věnuje veřejné dopravě a úrovni dopravní obslužnosti v regionu, provádí analýzu a srovnání dopravní obslužnosti dvou malých obcí.
Kolejová veřejná doprava v Praze a světových metropolích
Šostý, Petr ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Kolejová veřejná doprava je charakteristickým dopravním prostředkem ve velkých městech. Zaznamenáváme v jejích jednotlivých typech železniční prvky, především však dopravu po kolejích, které předmětnou soupravu vedou. Problematika městské hromadné dopravy vedené po kolejích je legislativně upravena především zákonem č. 266/1994 Sb., o dráhách a v některých dalších prováděcích vyhláškách Ministerstva dopravy. Metro je dopravní prostředek vedený zpravidla pod úrovní terénu. Je charakteristický vysokou přepravní výkonností, vyšší cestovní rychlostí, nerušeností provozu ostatními druhy dopravy ve městě, automatizovaným provozem, bezpečností provozu, plynulostí a přesností. Vznik prvních meter se datuje ve druhé polovině 19. století. Oproti metru jezdí tramvaj výhradně po kolejích ložených na zemském povrchu a je tedy ve styku s ostatní městkou dopravou. Souprava je výrazně kratší (obvykle dva vozy) a zastávky jsou co do vzdálenosti značně frekventovanější. Vedle meter a tramvají zná městská doprava méně obvyklé druhy kolejové dopravy ? tzv. ?nekonvenční dráhy?; z nichž je třeba vyzdvihnout především monoraily, tedy vozidla vedená jedinou kolejí. Ve světě jezdí dobře na sto meter ? většinou v hlavních městech. Můžeme je rozdělit na malá (kupříkladu Káhira, Dillí, Buenos Aires, velikostí jsou srovnatelná s pražským metrem) a velká (kupříkladu Tokyo, Moskva, Berlín). Především velká metra jsou pozoruhodným a složitým dopravním systémem, který je mnohdy důmyslně napojen na jiné druhy dopravy.
FINANČNÍ ANALÝZA
Pešková, Pavla ; Grünwald, Rolf (vedoucí práce) ; Jetmarová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se týká hodnocení finanční situace akciové společnosti Plzeňské městské dopravní podniky. Jsou zde rozebrány rozdíly mezi veřejnou dopravou a osobní automobilovou dopravou, která je jedním z hlavních konkurentů veřejné dopravy, a jejich specifika. Dále se zde rozebírá způsob financování veřejné dopravy ve formě dotací a jejich právní úprava.
Recenze knihy Přírodní kapitalismus
Moučka, Jan
Recenze je zaměřena na možné přínosy, které kniha přináší urbanismu, pojatému jako teorie prognóz, návrhu, výstavby a správy měst. Kniha uvádí témata, která již byla předmětem delšího zájmu, nových výzkumů a studií RMI (Rocky Mountains Institute v USA). Přes snahu autorů přinést co nejvíce případů aplikace nových přístupů, ekologických i ekonomických šancí - universálním návodem ani praktickým "manuálem" však kniha není. Mimo jiné i proto, že je ovlivněna současnou realitou USA, zejména problematikou závislosti společnosti na autech, a obsah knihy tak nesplňuje imperativ Alberta Einsteina, použitý jako motto knihy - " Problémy nelze řešit způsobem myšlení, který problémy vytvořil". Obsah kapitol 1 až 13 je zaměřen na moderní pojetí "ekologických služeb" přírody, tak aby dobře a udržitelně fungovala jako "faktor 4" kapitalismu. Kapitola 14 je zaměřena na "sociální služby", poskytované systémy jako jsou velká města, která jsou naplánována, realizována a spravována ve smyslu nově definovaných, udržitelných "sociálních služeb". Jako vzor je použito významné brazilské města Curitiba. Kapitola 14 je však mediální, nepřesvědčivá a postrádá jakékoli urbanistické informace. Detailnější pohled na případ města Curitiba si tudíž čtenář - odborník, politik, urbanista - musí získat sám a jinde. Je to nezbytné, jinak mu kniha poskytne o "faktoru 4" - sociálních službách - jen povrchní informace. Kapitola 15 je o prognózách a plánování ve vztahu ke společnému habitatu lidí a také ostatní přírody. Bohužel i v této kapitole chybí odpovídající konkrétní doklady.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.