Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika vývoje služeb v oblasti veřejné správy
Čunek, David ; Feuerlicht, Jiří (vedoucí práce) ; Kunstová, Renáta (oponent)
Tématem této práce je aplikace ověřených principů s vývojem služeb v soukromém sektoru na oblast veřejné správy a e-Governmentu. Práce je zaměřena na interoperabilní služby, které je možné integrovat přes jednotlivé rezorty nebo do podnikových systémů v privátním sektoru. V kapitole 2 se popisují aspekty ovlivňující vývoj interoperabilních služeb ve veřejné správě použitím European Interoperability Frameworku (EIF) jako základu pro klasifikaci dimenzí interoperability. Kapitola 3 zhodnocuje současný stav služeb ve státní správě se zaměřením na informační interoperabilitu, která se vztahuje k syntaktické, strukturální a sémantické heterogenitě. Bylo zjištěno, že služby Portálu veřejné správy (PVS) trpí vysokou strukturální i syntaktickou heterogenitou a následně byly diskutovány možné cesty ke standardizaci rozhraní služeb ve státní správě. Jako možná cesta vpřed bylo navrženo vytvoření standardizované knihovny služeb. V kapitole 4 byl navržen metodologický rámec pro vývoj služeb e-Governmentu aplikací ověřených principů známých ze soukromého sektoru. Hlavní důraz je kladen na knihovnu služeb a její roli v životním cyklu vývoje služby. Etapy životního cyklu služby byly dekomponovány do dílčích fází, tak aby byly v souladu s metodikou MMDIS.
Využitelnost metodiky XP pro vývoj servisně orientovaných aplikací
Brabec, Tomáš ; Buchalcevová, A.
Příspěvek na příkladu metodiky XP posuzuje, do jaké míry lze využít agilní metodiky při vývoji aplikací na bázi služeb. Hodnocení probíhá pro každou z fází životního cyklu aplikace formou srovnání s metodikou RUP.
Rozšíření SOA do platformy cloud computing
Qylafku, Denis ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Toman, David (oponent)
Základním tématem diplomové práce je využití cloud computingu jako alternativy k interní informační technologii a jejich přínosy pro firmu. Diplomová práce je zaměřena na tři hlavní cíle, kterými jsou porovnání výhod a nevýhod cloud computingu v porovnání s interní informační technologií, identifikace možných služeb a procesů vhodných pro umístění do platformy cloud computingu a vytvoření modelů, které znázorňují, jakým způsobem migrovat služby a procesy do cloud computingové platformy. Posledním bodem je vytvoření investiční analýzy, která má za cíl porovnat náklady spojené s interní informační technologií a cloud computingem a to jak v počáteční fázi, tak v průběhu období tří let. Hlavním přínosem práce je určení, zda je cloud computing pro firmu ekonomicky výhodný. Kategorizace cloud computingu je přínosná v tom smyslu, že firma při přechodu na cloud computing nemusí vždy využít všechny služby cloud computingu, ale pouze ty, které jsou pro firmu nejefektivnější jak nákladově tak i provozně. Dalším přínosem práce je nasazení dat, služeb a procesů do vybrané platformy cloud computingu. Investiční analýza umožňuje přes porovnání nákladů obou variant zjistit, zda firma upřednostní cloud computing nebo interní informační technologie. Při tomto rozhodování se nemusí vždy jednat pouze o nákladovou stránku věci, ale i o charakter firmy a to, zda operuje globálně či lokálně.
Přístupy k transformaci popisu procesů do BPEL
Císař, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
V této práci jsem se zabýval oblastmi Business Process Managent a Service Oriented Architecture. Nejprve jsem se snažíl o ucelený konceptuální pohled na obě oblasti a to skrze definice důležitých principů. U disciplíny BPM jsem si určil nejdůležitějším principem pro vyjádření optimalizace procesu pomocí nástrojů -- "life-cycle". U servisně orientované architektury jsem musel pohled omezit na důležité principy, které souvisejí s kompozicí služeb. Důležitým východiskem v mé práci jsou definice procesů a služeb a jejich role BPM systémech. Je to zjednodušený pohled, který pomůže napojit modelované procesy na webové služby. Webové služby a jejich orchestrace je totiž nejoblíbenějším a nejčastějším užítí servisně orientované architektury. Kompozice je další důležitým stavebním kamenem z oblasti SOA a je východiskem pro reálnější naplění cílů SOA, jako je větší agilita podniku, efektivnější využití prostředků podniku aj. V disciplíně BPM se snoubí více prvků a je typickým příkladem multioborové disciplíny, kdy se jedná o řízení procesů a jejich optimalizace za pomoci nástrojů. Tyto nástroje historicky plnily svou úlohu dobře, ale podniky se dnes ve velice konkurenčním propojeném prostředí musejí chovat jinak. Ve své práci jsem nejdříve vyjádřil, proč by tyto oblasti mohly být prospěšné jedna druhé. V další části jsem se zaměřil, jaká je souvislost s life-cycle procesu u BPM a jak do toho zapadá life-cycle služby v SOA. Nakonec jsem zanalyzoval současný stav mapování BPMN, nejpoužívanější notace pro vyjádření procesů v BPM, do jazyka BPEL. BPEL popisuje také procesy, ale je to programové vyjádření procesů sekvenční formou, které je dále spouštěno v digitální formě. V práci jsem zkoumal dále úlohu nové verze notace BPMN 2.0.
SOA Governance
Karkošková, Soňa ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje procesům používaným v prostředí servisně orientované architektury (SOA) IT pro jeho řízení -- SOA Governance. Zabývá se důvody zavádění servisně orientované architektury jako východisko pro rychlé a efektivní zvládnutí dynamicky se měnících podmínek podnikání. Analyzuje vlastnosti služeb potřebných pro to, aby služba mohla být využita jako součást servisně orientované architektury. Pozornost je věnována knihovně ITIL a ITSM. V této bakalářské práci jsou popsány procesy podporované v rámci ITSM ve fázích návrhu služby, fázi přechodu služby do produktivního provozu a fázi podpory produktivního provozu služby. Dále je věnována pozornost procesu nepřetržitého zlepšování služby. Podrobněji se zabývá Referenčním Modelem SOA Governance a Vitální Metodou SOA Governance. Analyzuje procesy SOA Governance realizované ve fázích vývoje služby a ve fázi produktivního provozu služby. Poukazuje na přímou souvislost a vzájemnou závislost jednotlivých fází řízení životního cyklu služby servisně orientované architektury s fázemi řízení životního cyklu služby dle ITIL a na potřebu jednotného governance. V příkladu praktické realizace jsou uvedeny základní kroky implementace SOA Governance včetně časového průběhu.
Analýza a návrh integrační platformy v podminkách společnosti DATART International a.s.
Volkmer, René ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Hausmann, Oto (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou systémové integrace v prostředí společnosti DATART International a.s. se zaměřením na analýzu současného podnikového informačního systému a popis řešení integrace jednotlivých aplikací. V první části je zpracována teorie z oblasti systémové integrace, na které jsou postaveny další kapitoly. Následující část se věnuje analýze a zmapování současného stavu technického řešení propojení aplikací v podnikovém informačním systému. V poslední části je pak návrh nové architektury IS, jsou zde popsány hlavní technické části a jejich možnosti. Součástí návrhu je portfolio projektů. Cílem těchto projektů je implementace navrženého řešení. Cílem práce je zmapovat a zhodnotit aktuální situaci ve firmě DATART. Dílčím cílem je návrh nové architektury IS/ICT firmy a návrh portfolia projektů realizujících navrženou architekturu IS/ICT ve společnosti DATART International a.s. Tyto cíle byly naplněny důkladnou analýzou prostředí firmy za pomocí kolegů a odborníků z jednotlivých oborů, stejně jako studiem literatury a informačních zdrojů. Přínos této práce spočívá ve zmapování řešení integrace ve společnosti DATART a jejich zhodnocení. Dalším přínosem je navržení nové architektury IS/ICT.
Problémy on-line integrace systémů v bankovním prostředí při aplikaci SOA principů
Koten, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kořínek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá on-line integrací systémů v bankovnictví, a to za použití principů servisně orientované architektury (SOA). Cílem práce je definovat problémy integrace a navrhnout a analyzovat jejich možná řešení. Problémy se týkají hlavně oblasti návrhu a správy služeb, a to jak z pohledu designu, tak run-timu služeb. Práce se snaží spojit teoretické principy SOA s praktickými zkušenostmi autora. Diplomová práce je rozdělena do několika základních kapitol. První dvě kapitoly, naplňující hlavně teoretický rámec práce, se zaměřují na popis bankovního prostředí a definování odlišností informačních systémů (IS) v bankovnictví, jenž mají dopad na integraci systémů. Dále se snaží o charakteristiku SOA a analýzu specifik servisně orientovaných architektur v bankovnictví. Další kapitola popisuje architekturu IS společnosti, na jejíž reáliích jsou postaveny řešené problémy. Hlavní část práce se zabývá definicí konkrétních problémů integrace pomocí SOA. Každý problém je analyzován a poté jsou navržena jeho možná řešení se zdůrazněním dopadů na architekturu IS. Přínosem práce jsou zejména autorovy praktické zkušenosti z oblasti integrace systémů pomocí SOA principů.
Propojení produktů BPM a BI
Zikmund, Martin ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Švík, Martin (oponent)
Potřeba propojení jednotlivých IT systémů používaných v rámci podniku je v dnešní době klíčová. Většina podniků používá v běžném každodenním provozu velké množství různých aplikací, což vede k potřebě sdílení dat napříč jednotlivými aplikacemi, aby všichni zaměstnanci byli schopni dělat kvalitní rozhodnutí na základě správných informací. V mé diplomové práci se zabývám propojením dvou systému -- Business Process Management (BPM) a Business Intelligence (BI). Oba dva systémy spadají do kategorie IT systémů s velkým vlivem na každodenní běh podniku a tvorbu správných rozhodnutí všech úrovní od operativní po strategickou. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část celého řešení propojení mezi BI a BPM systémy. První část obsahuje představení a popis základních konceptů a technologií použitích v procesu integrace BI a BPM. Na začátku je krátký úvod do BPM, BI a SOA. V další části je analýza třech možných způsobů propojení BI a BPM systémů. Poslední část teoretické sekce obsahuje představení dvou produktů - IBM FileNet P8 jako zástupce BPM systému a IBM Cognos 8 BI jako zástupce BI systému. V druhé části je prezentován praktický příklad reálného propojení mezi BI a BPM systémy. Na začátku této sekce je popis jednoduchého scénáře -- obchodního případu. Poté jsou detailně rozebrány a popsány dva různé druhy integrace BI a BPM. Analýza benefitů, přínosů a dalších možností je v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.