|
Nové autobusové nádraží v Humpolci
Sejkora, Jan ; Všetečka, Martin (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Autobusové nádraží se nachází zhruba 300 m od železniční stanice a je majetkem společnosti ICOM Transport a.s., který se rozhodl z důvodu naddimenzovanosti nádraží přesunout ho do areálu svého sídla a stávající prostor nádraží prodat. Důvodem je také to, že všechny dálkové autobusy na současné autobusové nádraží nezajíždí a využívají autobusové zastávky blíže k centru. Zázemí v podobě čekárny je již na místě nově plánovaného autobusového nádraží vybudováno. Cílem bakalářské práce je navrhnout několik variant autobusového nádraží a porovnat je i s návrhem, který nám předložil ICOM Transport a.s.
|
| |
|
Autobusové nádraží
Šotkovský, Jakub ; Hron, Lukáš (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce bylo vypracovat variantní návrh a posoudit nosnou ocelovou konstrukci zastřešení autobusového nádraží ve tvaru hyperbolického paraboloidu. Byly vypracovány 2 varianty, z nichž jedna byla vybrána jako vhodnější a pro tuto byly zpracovány detaily a výkresová dokumentace. U obou variant jsou jako krytina použity skleněné tabule. Konstrukce jsou z oceli S 235J0.
|
|
Přestupní uzel Brno - Merhautova
Krejčí, Petr ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám návrhem přestavby křižovatky ulic Merhautova a Provazníkova v Brně, aby zde vznikl komfortní přestupní uzel mezi všemi projíždějícími linkami. Přestavba křižovatky zahrnuje návrh nové tramvajové zastávky a úpravu chodeckých tras umožňujících snadný přestup mezi okružními linkami trolejbusů a tramvají.
|
|
Studie rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku
Vozdová, Klára ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh řešení rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku. Jedná se o dopravní propojení stávajícího autobusového a vlakového nádraží. Součástí studie je rovněž řešení nové parkovací plochy. Na základě dopravního průzkumu je návrh zpracován ve čtyřech variantách, které byly kapacitně posouzeny.
|
|
Vyloučení úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č.300 s ulicí Kaštanovou v Brně
Budina, Martin ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vyloučení stávajícího úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č. 300 s ulicí Kaštanovou v Brně. Vyloučení úrovňového křížení je řešeno silničním obchvatem, který je napojen na stávající dopravní infrastrukturu. Při návrhu bylo zohledněno plánované zdvoukolejnění této tratě, která se má v budoucnu stát součástí Severo - jižního kolejového diametru (SJKD). Na této železniční trati je nově navržena železniční zastávka Brněnské Ivanovice, která spolu s autobusovou MHD města Brna bude tvořit nový přestupní uzel. Součástí projektu jsou i nově navržené pěší trasy.
|
| |
|
Autobusové nádraží
Kadlecová, Kateřina ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh a prováděcí dokumentaci třípodlažního Autobusového nádraží v Českém Krumlově v ulici Nemocniční. Z této ulice je i navrženo napojení na dopravní infrastrukturu celého pozemku na parcele 497/1. Objekt Autobusového nádraží se nachází na západní části pozemku. Hlavní vstup je orientován na jihovýchodní straně objektu. Hlavní hala v prvním nadzemním podlaží slouží především pro cestující. Je zde čekárna, pokladny, informace a také internetová místnost. Dále se po obvodu dispozice nachází 7 obchodních ploch s lékárnou pouze pro výdej léčiv. V levém křídle jsou prostory veřejných toalet a hygienického zázemí pro zaměstnance. Dále je zde bufet s 30 místy k sezení. V druhém nadzemním podlaží jsou prostory menší kavárny s terasou odkud je možný výhled na historickou část města. Dále pak denní či odpočinková místnost pro řidiče a prostory kanceláří i s hygienickým zázemím. Ve třetím nadzemním podlaží jsou opět prostory kanceláří a archivu dále je zde strojovna vzduchotechniky a strojovna sprinklerového zřízení.
|
|
Přestupní terminál IDS JMK u žel. stanice Brno - Řečkovice
Čmela, Libor ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navržení vhodné úpravy prostoru u nádraží v Brně Řečkovicích, z hlediska pozemních komunikací, tak aby splňoval veškeré požadavky přestupního terminálu MHD města Brna a IDS JMK. Terminál by měl sloužit jako přestupní stanice mezi autobusovou dopravou a projektovanou stavbou Severo – jižního kolejového diametru (SJKD). V rámci terminálu by měla být zajištěna návaznost na systémy P+R, K+R a B+R. Projekt se také zabývá částečnou úpravou přilehlých místních komunikací. Práce byla zpracována v programech AutoCAD 2011, Bentley InRoads a Microsoft Office 2007.
|
| |