Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Knižní design v kontextu fenoménu bestseller
LIŠKOVÁ, Eva
Teoretická část diplomové práce se ve své první kapitole zabývá knihou, fenoménem, který nás provází již od svého vzniku, a tím, jak na nás působí její literární svět. V další fázi rozebere literární druhy a počátek samotné beletrie, která výrazně podpořila čtenářskou kulturu a podnítila tím vznik právě bestsellerů. V další části se zaměří na knihu a její složitou cestu od spisovatele k designérovi, tiskaři a konečně ke čtenáři. Dále se zabývá knihami ve fyzické a elektronické podobě, čtenářem v etapách života a také již přímo pojmem bestseller jakožto současným fenoménem knižní kultury. Poté představuje jednoho ze spisovatelů, Dana Browna, a jeho knihy z obsahového a vizuálního hlediska. V poslední části se bude zabývat propojením knižního designu s výtvarnou výchovou a v praktické části diplomové práce popisem zpracování, jehož produktem bude soubor publikační kolekce vybraných knih Dana Browna.
Návrh opatření pro zvýšení prodejnosti Třebíčského deníku
Kyšáková, Lenka ; Guštafíková, Silvia (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce navrhuje na základě provedeného marketingového výzkumu vhodná opatření, která by měla vést ke zvýšení prodejnosti Třebíčského deníku. Teoretické poznatky jsou aplikovány na reálnou situaci vybrané firmy. Praktická část analyzuje výsledky provedeného marketingového výzkumu a presentuje návrhy z něho vyplývající.
Doporučená četba na druhém stupni základní školy
SMEJKALOVÁ, Andrea
Cílem diplomové práce na téma Doporučená četba na druhém stupni základní školy je zmapovat současný stav doporučené četby a práce s ní na základních školách v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou rozpracovány a charakterizovány základní pojmy vztahující se k této problematice. Je tedy zaměřena na definici čtenáře, čtenářské gramotnosti, četby, čtení, čtenářství, poté je vymezena doporučená a mimočítanková četba. Dále jsou v této části zaznamenány metody, které slouží k rozvoji čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury. V praktické části je naznačen základní výzkum, který byl k této problematice uskutečněn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s 26 učiteli různých škol. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je současný stav doporučené četby na druhém stupni základních škol, zda ji učitelé zadávají, případně jak s ní nadále pracují a využít těchto poznatků pro svoji vlastní pedagogickou praxi.
Doporučená četba na prvním stupni základní školy
ŠMIKMÁTOROVÁ, Veronika
Diplomová práce na téma Doporučená četba na prvním stupni základní školy je zaměřena na zmapování dnešní situace doporučené četby. Teoretická část se zabývá charakteristikou a vymezením základních pojmů tohoto tématu, tedy čtenářem, dětským čtenářstvím, čtenářskou gramotností a mimočítankovou a doporučenou četbou. Výzkum je zaměřen na učitele prvního stupně základních škol a je založen na dotazníkovém šetření. Cílem výzkumu je zjištění, jaké postavení má v současné době doporučená četba na prvním stupni základní školy, zda je zadávána a jak ji učitelé organizují.
Knihovny v Dačicích a okolí a jejich vliv na volný čas dětí a mládeže
KOPŘIVOVÁ, Šárka
Práce se zabývá knihovnami v Dačicích a okolí a jejich vlivem na volný čas dětí a mládeže. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy (volný čas, knihovna, čtenář). Dále přibližuje systém knihoven v ČR, fungování, digitalizaci, oddělení a funkci knihoven. Blíže seznamuje čtenáře s knihovnami na Dačicku, podrobněji s Městskou knihovnou v Dačicích a Obecní knihovnou v Budíškovicích. Zaměřuje se na způsob trávení volného času dětí a mládeže v těchto institucích. Obsahuje projekt výzkumu, který zkoumá vliv aktivit knihovny v Budíškovicích na volný čas dětí a mládeže. Součástí práce je konkrétně prezentovaná aktivita v rámci projektu Filozofie pro děti.
Podpora čtenářství u dětí na 1. st. ZŠ za využití projektové metody
ŠIMEROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na podporu dětského čtenářství u žáků na 1. stupni ZŠ pomocí projektové metody se zvláštním přihlédnutím k rozvoji sociálních klíčových kompetencí žáků a k prevenci sociálněpatologických jevů. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k uvedené tematice, dále popisuje vývoj čtenářství dítěte do období pubescence, seznamuje s projektovou vyučovací metodou a nakonec představuje oficiální akce na podporu čtenářství. Praktická část popisuje tvorbu, realizaci a vyhodnocení projektu Příběhy nám pomáhají, který je zaměřen na podporu dětského čtenářství u žáků na 1. stupni ZŠ.
Narativní strategie v drobné próze Ignáta Herrmanna
MASÁK, Jakub
Předmětem práce je drobná próza Ignáta Herrmanna z 80. let 19. století, obsažená v souborech Pražské figurky, Drobní lidé ad. Pozornost bude zaměřena k narativním strategiím vybraných děl. Sledovány budou zejména typy vyprávěcích aktů, prezentace vyprávění, koncept fiktivního čtenáře aj. Na úvodní teoretickou část vymezující základní pojmy naváže konkrétní analýza jednotlivých postupů; její výsledky umožní komparaci Hermannových textů s narativními způsoby dalších soudobých textů, za jejichž nejvýznamnějšího, modelového reprezentanta jsou považovány povídky Jana Nerudy.
Fikční světy fanfiction
DVOŘÁKOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce pojednává o základních poznatcích v oblasti tzv. fenoménu fanfiction, tedy souboru narativních literárních děl psaných fanoušky. Upozorňuje na nejvýraznější specifika i problémy tohoto jevu a ukazuje jeho postavení v kontextu literatury. Následně se zabývá také způsobem, jakým fikční svět fanouškovského díla zachází s fikčním světem díla kanonického a svůj prostor dostává také srovnání fanfiction a přepisu. Nemalou pozornost však věnuje také fikčním entitám a roli autora, vypravěče a čtenáře. Závěrem podává přehled nejběžnějších termínů používaných ve fanfiction.
Čtenářská gramotnost jako pedagogický pojem a jako cíl výuky literární výchovy
ŠVÁROVÁ, Martina
Anotace Švárová, M.: Čtenářská gramotnost jako pedagogický pojem a jako cíl výuky literární výchovy. Diplomová práce, České Budějovice 2009 Cílem diplomové práce je prezentovat sadu materiálů podporujících výuku, pro-věřených ve vyučovací praxi. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, budou upevněny základní pojmy: čtenář, čtení s porozuměním, čtenářská gramotnost a jak ji posuzovat a zjišťo-vat. Bude zde též provedeno srovnání již zjištěných výzkumů a testů v této oblasti. Ve druhé, praktické části budou uvedeny praktické materiály a návody, jak čte-nářskou gramotnost rozvíjet v hodinách literární výchovy tak, aby se u dětí zvýšil zájem o četbu a zlepšilo se jejich porozumění textům. Prakticky využitelným výstupem diplomové práce je Soubor testových úloh na rozvoj čtenářské gramotnosti, který je ověřen ve školské praxi autorky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.