Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,403 záznamů.  začátekpředchozí6396 - 6403  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Hodnocení držení těla u dětí druhého stupně základní školy
Bajerová, Marta ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Hodnocení držení těla u dětí 2. stupně základní školy Title of thesis: The evaluation of children's carriage of body at the 2nd level of elementary school Cíl práce: Cílem diplomové práce je zjistit kvalitu aktuálního stavu držení těla u chlapců a dívek ve věku 12- 15 let na vybrané základní škole v Kroměříži. V kontextu uvedeného cíle práce je zjistit procentuelní zastoupení počtu žáků se zdravotním oslabením na vybrané škole. Metoda: V diplomové práci je použita Matthiasova metoda, která je jednou z možností pro posuzování chyb a poruch v držení těla u dětí školního věku. Dále byly použity vybrané testy pro ty skupiny svalů, které se svou funkcí podílejí na správném držení těla. Výsledky: Na základě v práci uvedeného výzkumu a rozboru výsledkyů jsem došla k závěrům, že oslabených dětí je na škole opravdu mnoho a tudíž doporučuji zařadit zdravotní tělesnou výchovu do nově vznikajícího školního vzdělávacího programu jako součást tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. Klíčová slova: zdravotní tělesná výqhova, III. zdravotní skupina, zdravotní oslabení, poruchy pohybového systému

Tradiční a netradiční pojetí role zvířat v dětské literatuře a autorské pohádce
RABOVÁ, Markéta
Bakalářská práce Tradiční a netradiční role zvířat v dětské literatuře a autorské povídce se snaží definovat pohádku jako literární útvar, postihnout její základní dělení (druhy) a stručně nastínit její historii. Stejné cíle si klade i u autorské povídky. Jejím dalším dílčím úkolem je charakterizovat pohádkové postavy, a to se se zaměřením na zvířecí protagonisty. Druhá kapitola představuje analytickou teorii C. G. Junga, na jejímž základě zdůrazňuje propojení pohádek s psychologií a důležitost jejího analyzování pro děti i pacienty. Těžiště práce spočívá na komparaci vybraných klasických pohádek (nejen bratrů Grimmových) s moderním přepracováním povídek A. Carterové. Dále se práce zabývá podrobnou charakteristikou dvou rolí vybraných zvířecích hrdinů, vlka a kočky následované zvířecími metamorfózami v pohádkách Kráska a zvíře a Žabí princ. Tato práce také stručně nastiňuje psychologický dopad pohádek na vývoj dítěte.

Rodina dítěte s mentálním postižením - vstup do světa dospělých
Rychtrová, Magdaléna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život rodiny dítěte s mentálním postižením v době, kdy dítě ukončilo povinnou školní docházku a vstupuje do světa dospělých. Teoretická část je věnována rodině a její firnkci. Popsány jsou role rodičů, sourozenců a prarodičů. Další část je věnována období dospívání a problémům mladých lidí na prahu dospělosti. V poslední části je kapitola o vzdělávání mladých lidí s mentálním postižením. Praktická část přibližuje formou životních příběhů životy čtyř konkrétních rodin a jejich specifika v období, kdy jejich dítě vstupuje do další životní etapy, která se nazývá dospělost. Pro srovnání je zpracován i příběh ženy s mentálním postižením, která toto období prožívala před 25 lety. Hlavní pozornost je věnována reálným možnostem a životním perspektivám těchto rodin a jejich dětí.


Austrians and the Mainstream: The Stories of Exchange Rate Determination
Biľo, Šimon ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Lipka, David (oponent)
The scope of the present thesis is four-fold. First, to clarify and explain the means-ends framework and step-by-step analysis of the Austrian school. Second, to apply this framework to the Austrian theory of exchange rates. Third, to link the framework with most of the existing Austrian research related with the exchange rate theory and discuss this research. And fourth, to confront the Austrian economics with two mainstream approaches - Dornbusch?s overshooting model and short-run portfolio balance model. Message springing from this confrontation is twofold. First, the fundamental differences between present-day mainstream methods are envisaged. And second, the fact of possibility of mutual enrichment of both approaches from each other despite of completely different methodological backgrounds is suggested.

Přírodní a lidské zákony ve venkovských povídkách Vítězslava Hálka
Černá, Barbora ; Stejskalová, Anna (vedoucí práce) ; Pechová, Drahoslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá povídkovou tvorbou Vítězslava Hálka - povídkami s venkovskými náměty. Sleduji v ní vývoj spisovatelův i jeho díla ve dvou tvůrčích obdobích: v letech 1857 - 1863 a 1871 - 1874. Zaměřuji se na srovnání povídek, které ve dvou etapách Hálkovy tvůrčí činnosti vznikly, hledám shody a rozdíly mezi nimi. Zvláštní pozornost věnuji obrazům přírody, jejich funkci v ději a významu přírody v lidském životě. V Hálkově pojetí se příroda řídí dokonalými zákony, které by měli přijmout za své a respektovat je i lidé. Proto hlavní součástí mé práce jsou jednotlivé podoby těchto přírodních zákonů a jejich srovnání se zákony platnými v lidské společnosti. Pozornost věnuji rovněž Hálkovým životním osudům a v přehledu uvádím i jeho tvorbu. Ač byl Hálek ve své době čtený, oblíbený a respektovaný autor, v současnosti jsou některé z jeho povídek obtížně dostupné. Neexistuje ani moderní studie o tomto autorovi. Moje práce se opírá především o Hálkovu korespondenci, některé drobné starší životopisné stati a analýzu povídkových textů, v poslední kapitole pak vycházím z textů vybraných středoškolských učebnic literatury.

Morální usuzování dětí mladšího školního věku
Šeráková, Barbora ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Každý, kdo má někdy možnost pozorovat malé děti, když si hrají nebo když něco nového poznávají, když něco vypráví, každý, kdo má možnost si s nimi povídat, si jistě někdy všiml, jak zvláštně někdy zacházejí s realitou kolem sebe. Jsou to ty úsměvné momenty, kdy vás překvapí, co si dítě myslí nebo jakým způsobem zachází s logikou. Jakoby malé děti žily v nějakém zvláštním světě, který má úplně jiná pravidla logiky. Slavný švýcarský psycholog si tohoto zvláštního dětského myšlení všímal a popsal tzv. intelektuální egocentrismus, který můžeme u dětí pozorovat v předškolním a raném školním věku. Egocentrismus nezasahuje jen do oblasti dět- ského logického myšlení, ale ovlivňuje i další aspekty dětského myšlení a prožívání. Toto zvláštní "nastavení" dětské mysli můžeme pozorovat při hře dětí, v komunikaci dětí mezi sebou, v kresbě dětí, anebo také v oblasti dětského morálního usuzování. V oblasti dětské morálky Piaget hovořil o tzv. morálním realismu. V morálním úsudku o prezentovaných morálních situacích se dítě, pod vlivem morálního realismu, nesoustředí na podstatné okolnosti příběhu, ale naopak na okol- nosti nepodstatné, jako je materiální výsledek akce a jiné vnější okolnosti. Zásadní pro dítě podle Piageta je, zda se chování v příběhu shoduje s pravidly, která stano- vuje autorita. Tato pravidla...

Kresba dětí mladšího školního věku (porovnání kresby dětí z běžné ZŠ a základní umělecké školy)
KUBELKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na kresbu dětí mladšího školního věku. Teoretická část podává informace o období mladšího školního věku, popisuje výtvarný vývoj dětí a blíže se zabývá pojmem kreativita. V poslední části charakterizuje výtvarnou výchovu na ZŠ a výtvarný obor na ZUŠ. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 64 kreseb dětí ve věku 8-9 let. Jejím cílem je porovnat kresebný projev a hledat odlišnosti v kresbě na dané téma u dvou skupin dětí, dětí z běžné třídy na základní škole a dětí ze základní umělecké školy, které navštěvují výtvarný obor.