Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etika v maloobchodním podniku
VONDRUŠKA, Leoš
Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit současný stav etiky v maloobchodních podnicích a nalézt vhodná řešení na vylepšení situace. V literární rešerši jsem popsal důležité pojmy pro etiku podnikání morálku, etiku, společenskou odpovědnost. Dále jsem se zabýval podnikatelskou etikou, implementací etiky a etickými kodexy, které jsem podrobněji rozvedl v praktické části. V praktické části jsem zkoumal etické kodexy maloobchodních společností, a pro lepší názornost jsem provedl porovnání etických kodexů vybraných společností. Dále jsem uvedl etické kodexy, které jsou důležité pro problematiku maloobchodu. Uvedl jsem i příklady společností, kde je lze využít.
Is code of conduct the way for ethical behaviour?
Mintál, Martin ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit funkci etického kodexu v nadnárodních společnostech, jeho reální přínos při řešení různých situací a míru implementace do složitých dodavatelských řetězců. Prostřednictvím porovnání etických kodexů dvou nadnárodních firem je poukázáno na míru zapojení a efektivity standardů etického kodexu do podnikatelské praxe. Hlavním tématem je etický kodex, jeho obsah, druhy a celkový význam pro podnikání. Do teorie je zahrnuta aj podnikatelská etika a potřeba implementace jej principů do podnikatelských praktik nadnárodních společností. Praktická část užívá poznatků z bakalářské práce o vlivu globalizace na nadnárodní společnost Nike, Inc, které jsou rozšířeny o současný přístup a jej dosavadní vývoj. Výběr evropské společnosti IKEA má přínos pře porovnání a zhodnocení etických kodexů dvou rozdílných společností v mnohých aspektech. Snahou je na základě disponibilních informací a porovnáním přístupu dvou nadnárodních korporací zhodnotit význam a efektivnost etického kodexu v podnikatelské praxi.
Analýza místa a úlohy firemní etiky v managementu počátku 21. století
Liasun, Alina ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
V této bakalářské práci se pozornost zaměřuje na konkrétní projevy etiky v podnikání. Jejím cílem je charakterizovat etiku, a zároveň ukázat, jak mohou být její principy uplatňovány v praxi.
Komparativní analýza přístupů ke konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR)
Nováková, Hana ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Teoretická část práce obsahuje analýzu a zhodnocení užívání konceptu společenské odpovědnosti, podrobně popisuje obsah a smysl CSR reportů, které firmy každoročně vydávají. Práce ověřuje hypotézu, že v českém prostředí je světový koncept CSR implementován v užším smyslu. Praktická část zahrnuje výsledky několika mezinárodních i národních výzkumů, které srovnávají využití konceptu CSR v zahraničí a v České republice. Výsledky studií potvrzují stanovenou hypotézu, koncept společenské odpovědnosti je v České republice na začátku vývoje, přestože prochází expanzí. Závěry potvrzuje i terénní výzkum provedený ve čtyřech českých firmách, které implementovaly politiku CSR. Bylo zjištěno, že podniky většinou nevyužívají strategii v celém rozsahu a vydávání zpráv podle mezinárodních standardů pro ně není prioritou. Závěr obsahuje nejen celkové zhodnocení situace, ale i doporučení ke změnám.
Etické aspekty vztahu "nabídka - poptávka"
ŘEHKA, Martin
Práce se zabývá vztahy v obchodním prostředí se zaměřením na etické aspekty vztahu nabídky a poptávky. První část práce se zabývá terminologickým popisem, druhá část pak pohledem ze strany prodávajících. Náhledem z druhé strany, tj. ze strany poptávky, se zabývá třetí část práce a v posledním bodě je uveden jejich vzájemný vztah. Cílem je pak ukázat důležitost správného morálního chování v obchodním prostředí, upozornit na nejčastější nemorálního chování a jejich důsledky, a dále uvést, jak se může morální chování vyplatit ve strategii nabízejícího či poptávajícího s výhledem do budoucna.
Vztah prodejce - zákazník
ŠMAUSOVÁ, Jana
Důvod, proč jsem si pro svou diplomovou práci zvolila téma Vztah prodejce {--} zákazník je ten, že v dnešní době, kdy silné konkurenční prostředí nutí firmy neustále zlepšovat kvalitu svých výrobků či služeb, se vedení firem stále více zaměřuje i na kvalitu komunikace se zákazníkem. Uvědomují si totiž, že i dobrý nebo špatný vztah se zákazníkem rozhodne o tom, zda bude jejich firma úspěšně prosperovat či nikoli. K úspěchu v komunikaci se zákazníkem je však nutné nejen školení a správná motivace těch pracovníků, kteří přicházejí se zákazníky do styku, ale i kvalitní řízení managementem a tím vytváření pozitivní podnikové kultury, která by měla motivovat pracovníky k dlouhodobé kvalitní práci a zároveň pozitivně působit i na zákazníka. Ve své diplomové práci jsem se tedy zaměřila na faktory, které pozitivně ovlivňují nejen zákazníky, ale také zaměstnance a práci managementu. Jak řadoví zaměstnanci, tak vedoucí pracovníci jsou články v řídícím procesu firmy, jenž má vliv na činnost a výsledky celého podniku. V první části své diplomové práce jsem se faktorům, které dle mého názoru ovlivňují vztah prodejce {--} zákazník, věnovala obecně. Jednotlivé zvolené faktory jsem analyzovala a dospěla k závěru, že tyto faktory skutečně ovlivňují vztah mezi prodejcem a zákazníkem. Tyto faktory jsem blíže analyzovala u sledovaných firem v praktické části své práce. Pro syntézu svých závěrů a následnou komparaci výsledků jednotlivých podniků jsem zvolila formu vícekriteriálního vyhodnocení.
Etika v obchodním podnikání
Rambousková, Zuzana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o vzrůstající důležitosti dodržování etických zásad v podnikání. Cílem mé práce je pokusit se zhodnotit úroveň, nastavení a dodržování etických zásad v bankovnictví a případné postihy za jejich nedodržování. Pro dosažení cíle bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zaměstnanci Česká spořitelny, akciové společnosti.
Obchodní jednání s partnerem z Jižní Koreje
Kabíčková, Anna ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou jednání s obchodním partnerem z Jižní Koreje. Jejím cílem je analyzovat faktory ovlivňující obchodní jednání, od všeobecných geograficko-historicko-politických specifik až po uvedení charakteristických kulturních a sociálních odlišností. Pochopení originality korejské národnosti a citlivé vnímání kulturních odlišností je nezbytnou podmínkou pro navázání perspektivních obchodních vztahů s touto zemí. Práce je rozdělena do čtyř částí: 1. Základní fakta o zemi, 2. Korejská kultura, 3. Obchodní jednání, 4. Srovnání obchodního jednání největších asijských obchodních partnerů. Základem úspěchu mezinárodního obchodního jednání je ochota naslouchat a porozumět názorům a jednotlivým úhlům pohledu. Bez této ochoty je prakticky nemožné dospět k efektivním výsledkům a oboustranné spokojenosti.
Etické a morální aspekty podnikání v České republice
Protivová, Eva ; Gabriel, Karel (vedoucí práce) ; Čaník, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem morálky a etiky a to zejména v oblasti podnikání. Teoretická část popisuje způsoby a nástroje integrace etiky do podnikání. Analytická část se skládá ze tří dílčích částí. První část je věnována hodnocení českého podnikatelského prostředí z etického hlediska. V druhé části autorka popisuje výsledky svého průzkumu, který je zaměřen především na problematiku etických kodexů. Závěrečná část práce se soustředí na popis podnikatelských praktik malé firmy a na analýzu jejích stakeholderů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.