Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou fraktura distální části předloktí
Mašková, Klára ; Novotná, Irena (vedoucí práce) ; Kozáková, Alena (oponent)
Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou fraktura distální části předloktí Cíle práce: Cílem práce je seznámit se teoreticky i prakticky s diagnózou zlomenina distálního předloktí, prostudovat zdroje týkající se dané problematiky a navrhnout adekvátní terapii. Metodika práce: První část práce je teoretická a je zpracována formou rešerše. Je v ní popsána anatomie a funkční kineziologie předloktí a ruky, dále pak zlomeniny distální části předloktí, jejich léčba a fyzioterapeutické postupy, kterými můžeme tento stav ovlivnit. Práce se zde zabývá léčbou převážně konzervativní, komplikacemi léčby a také následnou terapií. Druhá část je speciální a je zpracována formou kazuistiky. Speciální část je popisem aplikace získaných teoretických poznatků na konkrétní diagnózu. Zahrnuje vstupní kineziologické vyšetření a závěr, ze kterého je vytvořen krátkodobý rehabilitační plán. Dále je zde popsán průběh jednotlivých terapeutických jednotek, výstupní kineziologické vyšetření a závěrečné zhodnocení efektu terapie Klíčová slova: předloktí, ruka, úraz, zlomenina, fyzioterapie
Vliv hipoterapie na pacienty po úrazech páteře
Vaisová, Martina ; Doležalová, Jana (vedoucí práce) ; Neumann, Cyril (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo sepsat co neucelenější a zároveň aktuální literární rešerši na téma vliv hipoterapie na pacienty po úrazech páteře. První část je věnována anatomii lidské páteře. Páteř tvoří osu skeletu trupu a skládá se z 33 obratlů. Všechny obratle nemají stejný tvar a velikost. Liší se podle toho, v které části páteře se nachází a jak moc velká pohyblivost v tomto daném úseku páteře probíhá. Obratle rozdělujeme na krční, které jsou nejpohyblivější, hrudní, bederní, křížové a kostrční, které srůstají v kost křížovou. Mícha je válec nervové tkáně obsažený v páteřním kanálu. Tato nervová tkáň je tvořena šedou a bílou hmotou. Z míchy vystupuje 31 párů míšních nervů, které vznikají spojením předních a zadních kořenů. Mícha nám přenáší informace z mozku do celého těla. Následně se práce zaobírá příčinami úrazů páteře. Můžeme říci, že nejvíce úrazů vzniká při dopravních nehodách nebo při pádech z výšky. Po úrazu páteře nemusí být nutně poškozena mícha a tím veškeré vedení vzruchů. Po úrazu míchy je ovšem vedení porušeno a vzniká tzv. léze míšní. Pokud se do 24 hodin po úrazu neobjeví jakékoliv zlepšení, stav pacienta bývá neměnný a přerušené vedení vzruchů bývá trvalé. Pokud nedošlo k přerušení míchy, provádí se rehabilitace převážně posilováním páteřního sloupce. V případě přerušení míchy využíváme rehabilitaci především ke zlepšení zachovalých funkcí. Hipoterapie je metoda, které můžeme využít po úrazu páteře nebo míchy. Je to metoda kdy fyzioterapeut využívá hřbetu koně jako pomůcky při rehabilitaci. Hřbet koně se pohybuje dopředu, dozadu, nahoru, dolu a do stran, to je tzv. třídimenzionální pohyb. Tyto pohyby se přenáší na klienta, u kterého vyvolávají facilitaci mozkových funkcí, a toho při hipoterapii využíváme.
Electrical Shock: First Aid
Chytil, Ivo ; Baumgartnerová, Alena (oponent) ; Haupt, Jaromír (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to introduce the problematic of Electric Shock with the subsequent First Aid. Firstly, the reader will be introduced to the problematic of the First Aid. Secondly, the reader will be informed about various dangerous environments and possible causes of treatment. The part of the thesis focuses on electrical safety. An individual who uses electric devices should be familiar with electrical safety to prevent risks of electrocution. The primary goal of the thesis is a better understanding of the topic First Aid after Electric shock and an acquisition of basic knowledge from electrical safety to prevent possible injuries.
Nejčastější úrazy očí z pohledu sestry: prevence, edukace, rizikové faktory
SCHMIDTOVÁ, Jana
Teoretická východiska: Úrazy očí jsou častou příčinou poškození nebo dokonce ztráty zraku. Uvádí se, že až 90% všech očních poranění lze zabránit vhodnou prevencí. Bakalářská práce se zabývá rizikovými faktory, prevencí a edukací pacientů, kteří utrpěli úraz oka. V jednotlivých částech práce se zabýváme rizikovým věkem pro vznik očního úrazu, rizikovými aktivitami, rizikovým faktorem prostředí. V oblasti prevence se zaměřujeme na oční ochranné pomůcky, správné poskytnutí první pomoci při úrazu oka a organizace, které se zaměřují na pomoc zrakově postiženým. Kapitola edukace se zabývá otázkou, zda sestry edukují pacienty, nebo jestli jim pouze předávají informace, dále se zabýváme potřebami pacientů v edukačním procesu a zásadami komunikace s pacientem, který utrpěl úraz oka. Cíle práce: Praktická část této bakalářské práce byla zahájena třemi vytyčenými cíli. Prvním cílem bylo zjistit, jaké jsou, dle sester, nejčastější rizikové faktory, které přispívají ke vzniku úrazu očí. Druhým cílem bylo zjistit, co si sestry myslí o významu prevence úrazů očí. Posledním cílem bylo zjistit, v čem spočívá edukace pacienta, který je po prodělaném úrazu očí. K těmto cílům byly stanoveny tři výzkumné otázky. První výzkumná otázka se zabývá tím, jaké jsou nejčastější rizikové faktory, které přispívají ke vzniku úrazu očí. Druhá výzkumná otázka je směřována k prevenci, zabývá se tím, co si sestry myslí o významu prevence očních úrazů. Poslední třetí otázka se zabývá edukací, konkrétně tím, v čem spočívá edukace pacienta, který prodělal úraz oka. Metodika: Pro bakalářskou práci jsme se rozhodli zvolit formu kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaného rozhovoru se všeobecnými sestrami pracujícími na očním oddělení, a to jak v ambulantní, tak i lůžkové části. Rozhovory probíhaly v období měsíce června 2014. Rozhovory se uskutečnily na očním oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s. a Nemocnici Jindřichův Hradec, a.s. Výzkumný soubor tvořilo 6 všeobecných sester, z nichž některé pracují v lůžkové a některé v ambulantní části. Rozhovory byly se souhlasem všeobecných sester zaznamenávány na nahrávací zařízení, nebo zapisovány do záznamových archů. Následně byly získané údaje zpracovány do kategorizačních skupin, které byly analyzovány. V rozhovorech jsme pokládali otázky předem připravené, v průběhu rozhovoru byly tyto otázky doplňovány o podotázky. Rozhovor jsme rozdělili do pěti oblastí: identifikace sestry, nejčastější úrazy očí, rizikové faktory pro vznik úrazů očí, prevence očních úrazů, edukace pacienta s úrazem očí. Výsledky: Z dosažených výsledků bylo zjištěno, že nejčastějšími rizikovými faktory pro vznik očních úrazů je věk od 20 do 60 let, prostředí domácí dílny, les, pracovní prostředí. Za rizikové aktivity sestry považují spěch, nedodržování zásad BOZP, jízdu na kole a squash. Nejhlavnějším rizikovým faktorem je nepoužívání očních ochranných pomůcek. Prevence očních úrazů je podle nadpoloviční většiny dotázaných dostatečná. Za nejúčinnější metodu prevence je považováno nošení očních ochranných pomůcek. V oblasti edukace pacienta s očním úrazem bylo zjištěno, že u pacientů neprobíhá edukace, ale pouze předávání informací. Sestry neumějí rozlišit edukaci pacienta od informování pacienta. Závěr: Bakalářská práce byla psána tak, aby přinesla základní přehled o problematice očních úrazů. Na základě získaných výsledků byl vytvořen informační materiál pro sestry očních oddělení, jehož účelem bude usnadňovat sestrám edukaci v oblasti očních úrazů. Tento materiál byl vytvářen tak, aby ho sestry mohly předávat pacientům. Práce by mohla posloužit i jako zpětná vazba pro oční oddělení, na kterých probíhalo výzkumné šetření
Studie bezpečnosti práce ve vybraném podnikatelském subjektu
Turčan, Michael ; Dvořák, Marek (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce přináší na základě analýzy podmínek práce v konkrétní organizaci zlepšení stávajících opatření v rámci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Důraz je kladen na bezpečnost práce a ochranu zdraví. Práce poskytuje informace o teoretických východiscích bezpečnosti práce, zkoumá její praktické uplatnění v organizaci a přináší pohled na řízení rizik.
Analýza rizik pracovního prostředí ve výukových chemických laboratořích
Křištof, Adam ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Mašek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu rizik a na dodržení zákonných předpisů pro práci ve výukových laboratoří Fakulty chemické VUT v Brně. K posouzení byl využit vlastní úsudek založený na práci v daných praktikách, pro navazující studium byly využity návody k úlohám.
Optimální nastavení pojistného ochrany u životních pojištění
Bubeníčková, Petra
Bubeníčková, P., Optimální nastavení pojistné ochrany u životních pojištění. Brno, 2015. Cílem práce je vytvořit přehled vybraných životních rizik, zjistit pravděpodobnost je-jich vzniku, příčiny a finanční dopad. Dále určit postup při návrhu velikosti optimál-ních pojistných částek pro jednotlivá životní rizika.
Problematika popáleninového traumatu u dětí
VOLOSHYN, Tetyana
Popáleniny v dětském věku patří k velmi častým úrazům. Hlubší popáleniny mohou mít komplikovaný vývoj a funkce popálených částí těla mají velmi negativní dopad na psychický stav pacienta. Tyto vážné úrazy dětí zatěžují organismus dlouhodobou hospitalizací. Úrazy, při kterých dochází ať už z pohledu tepelné energie buď působením slunečního záření, elektrického proudu, ohněm, přímým kontaktem s rozžhaveným tělesem a horkým předmětem nebo sáláním tepla při přenosu tepelné energie vzduchem z blízkosti horkého předmětu nebo ohně, vznikají často nedbalostí dospělých a následky popálenin provází dítě v dalších etapách jeho života. Bakalářská práce s názvem Problematika popáleninového traumatu u dětí, která je zpracována na čistě teoretickém podkladě, se snaží zachytit přehled dané oblasti se zaměřením na moderní přístupy k péči o děti od samého počátku úrazu až po následnou léčbu v domácím prostředí. Díky možnostem moderní medicíny a ošetřovatelství se zvyšuje kvalita péče a možnosti prevence těchto vážných úrazů. Velmi důležitá je péče o psychiku dítěte a jeho rodiny. V obecné rovině jsou zde popsány situace zapříčiňující život ohrožující popáleniny u dětí. Objasněním etiologie jednotlivých úrazů se lépe manifestuje důležitost preventivních programů a opatření, která mohou popáleninový úraz vyloučit. V první části textu najdeme i zmínku o anatomii a fyziologii kůže a jejích změnách při popáleninách. V další části pak najdeme zmínku o historii popálenin a vybavení lékárničky. Bez těchto základních poznatků by tato práce nebyla zcela kompletní. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat na základě dostupné literatury problematiku popáleninového traumatu u dětí. Práce byla zaměřená na příčiny vzniku a rizikové faktory, prevence a rozdělení popáleninového trauma u dětí na popáleniny, úžeh, úpal, poleptání, elektrotrauma, omrzliny a podchlazení. V další části se práce zaměřuje na komplexní léčbu a ošetřovatelskou péči jak ve zdravotnickém zařízení, tak i v domácím prostředí. K získání povědomí o současném stavu, který zachycují následující stránky, bylo zapotřebí prostudovat nemalé množství bibliografických publikací od odborníků v oboru traumatologie a pediatrie. Pro zpracování bakalářské práce byla využita metoda syntézy, návrhu a demonstrace. Využití těchto metod by mělo pomoci lépe se orientovat v dané problematice a vyznačit důležitost preventivních opatření a nedostatků v domácím prostředí. Snahou načtení velkého množství dat bylo podat podstatná fakta o dané problematice. Získané vědomosti jsou podrobně rozpracované do dílčích oddílů dle aktuálnosti. Ve své bakalářské práci se snažím krok za krokem předložit jasný plán a postupy, které pomohou k lepší orientaci v problematice popáleninového traumatu u dětí. Péče o děti s popáleninovým traumatem vyžaduje bezesporu multidisciplinární přístup. A nejen ony, ale i jejich nejbližší okolí, jako je rodina a přátelé. Bohužel i přes všechna opatření se stále setkáváme s úrazy, které jsou zapříčiněny nedbalostí rodičů, a tak nezbývá než doufat, že se tato situace brzy změní. V případě, že by zde byť jen jediný člověk našel potřebnou pomoc, tato práce splnila svůj účel. Bakalářská práce by mohla sloužit všem, kteří chtějí předcházet termickým úrazům dětí a využít postupy, které zlepšují jejich péči.
Analýza úrazovosti seniorů V Českých Budějovicích v letech 2008 - 13
DVOŘÁKOVÁ, Štěpánka
Diplomová práce se zabývá problematikou úrazů seniorů hospitalizovaných v Nemocnici České Budějovice, a.s. a FN Plzeň. Teoretická část práce popisuje současnou situaci týkající se stáří, stárnutí, zabývá se gerontologií, biologickými, psychickými a sociálními projevy stáří, úrazy seniorů, prevencí těchto úrazů, kvalitou života seniorů, dále pojednává o službách poskytovaných seniorům a aktivním stárnutí. Výzkumná část se opírá o kvantitativní průzkumné šetření u vybraných úrazů seniorů. Ke zvolené problematice se vztahují stanovené hypotézy, které jsou následně podrobně analyzovány a vyhodnocovány. Cílem této práce bylo provést retrospektivní analýzu zaznamenaných úrazů seniorů, které vedly k hospitalizaci v letech 2011 ? 2013 na klinice úrazové chirurgie ve FN Plzni a v Nemocnici České Budějovice, a.s. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na klienty ve věkových kategoriích 65 - 74 let, 75 - 84 let a 85 a více let. Zjištěné výsledky diplomové práce jsou podrobně analyzovány a graficky znázorněny v kapitole Výsledky a shrnuty v kapitolách Diskuze a Závěr. Cíl předkládaného textu byl naplněn.
Význam edukace a prevence úrazu u dětí při kontaktu se psem
CHLOPČÍKOVÁ, Marie
Disertační práce s názvem: "Význam edukace a prevence úrazu u dětí při kontaktu se psem" vznikla se záměrem poukázat nejen na aktuální stav znalostí a zkušeností dětí při kontaktu s nejoblíbenějším zvířecím společníkem - psem, ale především jako nový edukačně - preventivní koncept, který by měl pomoci snížit u dětské populace riziko vzniku negativních zkušeností (úrazů, napadení) se psy. Cílem disertační práce bylo zkvalitnit znalosti dětí o zodpovědném a bezpečném přístupu ke psům. Teoretická část práce poukazuje na komplexní význam vztahu dítěte a psa. Jednotlivé kapitoly popisují zásadní vliv psa na psychický, emocionální i sociální vývoj dítěte s důrazem na pochopení rozdílů humánně animální komunikace a rizik s ní spojených. Práce současně nastiňuje i problematiku úrazu a konfliktních situací způsobených psem u dítěte, díky neznalosti základních pravidel bezpečného přístupu ke zvířeti.V neposlední řadě pak zdůrazňuje význam primární prevence v dané problematice. Výsledky empirické části práce poukázaly na nejčastější rizikové faktory v chování dětí (příčiny a mechanismy), které mohou předcházet vzniku konfliktních situací. Na základě znepokojivých výsledků první etapy výzkumu byl vytvořen nový interaktivní edukačně preventivní program, vycházející ze zooterapie - metody canisterapie, techniky AAE (Animal Assisted Education - "vzdělávání za asistence zvířat"), kooperativní výuky a situačního učení. Pro zhodnocení efektivity preventivní aktivity byla vytvořena i zpětnovazebná kvantitativní studie, která prokázala zlepšení znalostí o bezpečném přístupu ke psům u žáků prvního stupně základních škol po absolvování preventivního programu.Úspěch praktické podoby preventivního programu ve vzdělávacích zařízeních následně podpořili vznik edukačního materiálu - pracovního sešitu pro děti. Pomůcku lze využít nejen jako didaktický materiál, ale především zdroj vizuálně zpracovaných informací a zásad pro bezkonfliktní soužití dítěte a psa. Disertační práce je uchopitelným materiálem nejen pro laickou veřejnost v rovině vzdělávací, ale i odbornou z hlediska praktikování canisterapie a prevence dětských úrazů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.